AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 14:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 124 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Snekker Olds`n
InnleggSkrevet: Man 13. Jun 2011 17:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 04. Mai 2009 07:20
Innlegg: 304
Bosted: Porsgrunn
Mr Fox skrev:
Det var ein Italiener som bygde opp begge bilane til "snekkeren" ,det var samme Italiener som bygde Il Tempo Gigante
Begge bilane til "snekkeren" vart bygde på mitten eller slutten av 1970 tallet
Husker ikkje navnet på Italiener eller "snekkeren" #-o

Den andre Oldsen var ein 1969 2dht og den var mykje ombygd i karroseri i første versjon var den rosa, i dag er den blå med rosa flammer i fronten og er i Risør.
Viss den ikkje er solgt vidare

Martinuzzi ?
Tommy :^o

_________________
1966 Buick Electra 225 Convertible
1971 Chevrolet C10 fleetside 350/350/12
2000 Ford "Big Foot" Power Stroke V8 RV
1997 Tahoe
http://cadillac.abcblogg.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 26. Jul 2011 23:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 26. Jul 2011 23:08
Innlegg: 7
Mr67Mopar skrev:
Som sagt, det e sikkert nokken som kjenner igjen denna fra dens storhetstid 8)
Bilde
Ja, det e "Dream Machine II"
Bilde
[



Husker å ha lest om den i ett gammel amcar blad som liten guttunge. Har forøvrig bladet enda:) Dette ble utgitt på begynnelsen av 90 tallet :)

_________________
1983 Volvo 760 V8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Nov 2011 11:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 17. Okt 2011 23:12
Innlegg: 3
Hei
Er det noen som vet hvor" dream machine" oldsmobil befinner seg i dag,er innteresert å fått tak i den bilen.
Hadde den her på Hadeland fra 81-85.
Kunne tengt det hadde vært morsomt å sette den istand slikk den var da.

Trond


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 27. Nov 2011 14:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
viewtopic.php?f=3&t=15961&hilit=dream+machine
:wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Nov 2011 14:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 17. Okt 2011 23:12
Innlegg: 3
Hei
Er interreset i å få kjøp denne bilen å lage den lik første versjon.
Hadde denne bilen fra 81-85

Trond


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Nov 2011 14:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Trondw skrev:
Hei
Er interreset i å få kjøp denne bilen å lage den lik første versjon.
Hadde denne bilen fra 81-85

Trond



Samme planer har han som eier bilen nå.

Men vist du ønsker, så kan jeg sette deg i kontakt med han som har bilen nå. (den trenger mye jobb)

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Des 2011 11:59 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 17. Okt 2011 23:12
Innlegg: 3
grogei skrev:
Trondw skrev:
Hei
Er interreset i å få kjøp denne bilen å lage den lik første versjon.
Hadde denne bilen fra 81-85

Trond



Samme planer har han som eier bilen nå.

Men vist du ønsker, så kan jeg sette deg i kontakt med han som har bilen nå. (den trenger mye jobb)


Hei.
Ja det hadde vært fint.jeg driver eget Lakk og karosseri verksted selv

Trond


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 27. Des 2012 13:49 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Noen som vet om det er noen videre fremgang med Dream Machine? Så en tråd her inne for en god stund siden hvor de var i gang med oppussingen, men finner ikke igjen tråden :(


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Des 2012 00:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Tråden ble sletta fordi det var så mye kranling mellom eier og han som gjorde jobben.
Søk på Servomar på facern, så finner du litt bilder.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Des 2012 18:49 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Trist :/ Var interessant å følge fremgangen, bilen var i min onkels eie på 80-tallet.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Des 2012 19:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 19. Feb 2010 18:52
Innlegg: 318
Bosted: eidsvoll
ja var synd det.. var artig å følge med så lenge vi kunne, vi uten fjasboka..

_________________
bedre seint enn aldri...

78 chevrolet camaro
66 chevrolet sportvan delux


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Des 2012 21:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 21. Feb 2012 02:36
Innlegg: 336
Smaken var annerledes på 80-tallet, og idag er slike biler driitstygge, derfor om man skal bevare verdien, behold bilene så originale som overhode mulig, iallefall sørge for at det er mulig å få de tilbake i original stand uten for mye arbeid, for om tyve år frem i tid er smaken totalt annerledes igjen.

Har etterhvert funnet ut at min corvette var, er, og skal fortsatt være i original stand og være en investering, som jeg om tyve år kan selge uten verditap, om jeg plutselig får lyst.

Uansett veldig trist med oldsen som fikk flatt tak.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Des 2012 23:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Hvis alle skulle kjørt rundt i originalbiler hadde det vært jævlig kjedelig å dra på treff.
80-talls custombilene er jævlig fete og burde taes vare på så godt det lar seg gjøre. Det er norsk amcarhistorie.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 31. Des 2012 00:33 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 21. Feb 2012 02:36
Innlegg: 336
kristian s skrev:
Hvis alle skulle kjørt rundt i originalbiler hadde det vært jævlig kjedelig å dra på treff.
80-talls custombilene er jævlig fete og burde taes vare på så godt det lar seg gjøre. Det er norsk amcarhistorie.

Jeg sa bare "om man vil bevare verdien". Jeg elsker custombiler selv, ny-customisert altså, og alt handler om smak og behag, ikke andres smak. Mye fint man kan gjøre med en 50-taller f.eks. Og man trenger ikke å over-customisere, det finnes en balanse. Og det er heller ikke alle amerikanske biler som er fine, det er mange modeller jeg ikke hadde giddet å tatt i.

Har corvette selv, og kan ikke tenke meg å bygge om den til det ukjennelige, corvetten er råest originalt.
Jeg har sett bilder på en corvette-c3 som ble bygd om og lakkert om på 80-tallet, og den er like godt bevart den dag i dag. Men stilen er ikke pen lenger, den kunne blitt finere med ny lakk.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Jan 2013 11:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
camaro78 skrev:
ja var synd det.. var artig å følge med så lenge vi kunne, vi uten fjasboka..


Da er det kanskje påtide og komme inn i 2013 tallet og logge seg på der... #-o


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 124 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support