AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 14:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 11. Okt 2008 16:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 19:09
Innlegg: 645
Bosted: Kirkenes, Finnmark
Der var det mye gammal morro, gitt :D
Har sansen for slike bilder.

_________________
Jeg heter Åge. Har ingen Amcar for øyeblikket. Sukk!!!
http://public.fotki.com/AageHallonen/
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 11. Okt 2008 22:28 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Herlige bilder 8)

Synd at det ikke finnes sånne gamle skroter lengre her til lands. :?

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 12. Okt 2008 01:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 01. Okt 2008 14:57
Innlegg: 117
Bosted: Strømmen
'46 Forden så litt bedre ut med hjul, men var i en sørgelig forfatning. Den tidligere "direktørbilen" på Trømborg sag kunne demonteres nesten uten bruk av verktøy, så alt unntatt chassiset havna på fyllinga.
Først ble den selvsagt vist fram for Biltilsynet for godkjenning av karosseribytte. Den beryktede bilsakkyndige Neslein bemerka: "Du gjør ihvertfall ikke noe gæren't så lenge du holder på med denna bilen".


Vedlegg:
IMG_0004.jpg
IMG_0004.jpg [ 66.29 KiB | Vist 3724 ganger ]
IMG_0003.jpg
IMG_0003.jpg [ 59.55 KiB | Vist 3724 ganger ]
IMG_0001.jpg
IMG_0001.jpg [ 51.56 KiB | Vist 3724 ganger ]
IMG_0002.jpg
IMG_0002.jpg [ 47.33 KiB | Vist 3724 ganger ]

_________________
Kjell Tobiassen
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vintage Tin
InnleggSkrevet: Tor 26. Feb 2009 00:04 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 01. Okt 2008 14:57
Innlegg: 117
Bosted: Strømmen
Her kommer noen bilder tatt hos Lunner Bilopphugging høsten '77. Eieren her hadde stadig kommunen på døra med pålegg om å rydde opp, etter naboklager selvsagt. Så ikke lenge etter at bildene ble tatt, var alt borte. Høgger'n jobba på Christiania Spigerverk, så det er vel ikke vanskelig å tenke seg hva disse herlighetene endte som.

Vedlegg:
Filkommentar: Denne '57 Chevrolet stasjonsvogna hadde tilhørt Trafikkulykkeskommandoen til Oslo Politikammer. Ved ulykker med personskader rykka ordensmakta ut med den her utstyrt med målebånd og kritt.
IMG_0002.jpg
IMG_0002.jpg [ 101.48 KiB | Vist 3621 ganger ]

Vedlegg:
IMG_0003.jpg
IMG_0003.jpg [ 88.43 KiB | Vist 3622 ganger ]

Vedlegg:
IMG_0004.jpg
IMG_0004.jpg [ 89.68 KiB | Vist 3622 ganger ]

Vedlegg:
IMG_0005.jpg
IMG_0005.jpg [ 98.73 KiB | Vist 3620 ganger ]

_________________
Kjell Tobiassen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vintage Tin
InnleggSkrevet: Tor 26. Feb 2009 00:14 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 01. Okt 2008 14:57
Innlegg: 117
Bosted: Strømmen
Det var mest eurobiler her og det som var av US-jern var ganske dårlig. Broder'n redda '50 Plymouth'n og jeg kjøpte en Henry J Corsair som jeg hogde på stedet.
Vedlegg:
IMG_0007.jpg
IMG_0007.jpg [ 65.98 KiB | Vist 3609 ganger ]

Vedlegg:
IMG_0009.jpg
IMG_0009.jpg [ 80.8 KiB | Vist 3609 ganger ]

Vedlegg:
IMG_0010.jpg
IMG_0010.jpg [ 100.03 KiB | Vist 3609 ganger ]

_________________
Kjell Tobiassen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vintage Tin
InnleggSkrevet: Ons 18. Jan 2012 21:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
Nå ble jeg interessert i hva som sto på den låven, Roar? :lol:

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vintage Tin
InnleggSkrevet: Tor 19. Jan 2012 17:57 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 17. Mar 2009 14:40
Innlegg: 487
de gamle bilskrotene husker man godt.det var tider det.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Vintage Tin
InnleggSkrevet: Tor 19. Jan 2012 18:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Hehe morsomt :) Rakstinger er typer det

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support