AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 14:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 11:54 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 14:19
Innlegg: 542
Bosted: Sola
Vedlegg:
image0099.jpg
image0099.jpg [ 51.76 KiB | Vist 6447 ganger ]
Vedlegg:
image01111.jpg
image01111.jpg [ 68.49 KiB | Vist 6447 ganger ]
Vedlegg:
image0066.jpg
image0066.jpg [ 69.27 KiB | Vist 6447 ganger ]
Vedlegg:
image0055.jpg
image0055.jpg [ 74.52 KiB | Vist 6447 ganger ]
Vedlegg:
image0044.jpg
image0044.jpg [ 73.06 KiB | Vist 6447 ganger ]
SMS når man kjører kan føre til mange ting.
Her er en ting.

_________________
AK
Cadillac 1958 convertible, Camaro 1968, C-10 1964 stepside
http://www.58cadillac.net
Keep cruising!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 11:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 14:19
Innlegg: 542
Bosted: Sola
Vedlegg:
image0022.jpg
image0022.jpg [ 58.06 KiB | Vist 6446 ganger ]
Vedlegg:
image01313.jpg
image01313.jpg [ 78.42 KiB | Vist 6446 ganger ]
flere bilder

_________________
AK
Cadillac 1958 convertible, Camaro 1968, C-10 1964 stepside
http://www.58cadillac.net
Keep cruising!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 12:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Og så er der folk, som undrer sig over, at jeg mener at man bør prikkbelastes for bruk av mobiltelefon, uten handsfree!

er ikke mere ned et par måneder siden, at en dame, nær hadde kjørt over sønnen min, pga, mobiltelefon.
Hun brøytet sig inn over fortauet, og hadde null styr på bilen!

her ser det ut til "bare" å være materielle skader, men hva skjer, når det er personskade involvert?

det ender med at det bliver total forbud, mot mobiltelefon i bilen, eller at de skal være fabriksmonterte!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 12:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 18. Jun 2007 20:30
Innlegg: 114
:crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Dette er sørgelig :crybaby: :crybaby: :crybaby:

_________________
1959 Caddy

http://www.club8-frena.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 12:53 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Hvordan i helv** er det mulig?? Jeg skjønner ikke engang hvordan den bilen har kommet seg inn der: Har den kommet hoppende over blomsterbedet på veien frem mot Pontiac'en?

Er flere tilfeller hvor personer har blitt påkjørt mens sjåfør snakker i mobiltelefon. Eneste som skjer er at dommen strekkes i skjerpende retning pga uaktsomhet.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 17:13 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 16. Jan 2012 13:53
Innlegg: 15
Er det mulig??? Lurer litt på det samme.. har den rett og slett hoppet?


Sist endret av jonasam den Tir 09. Jul 2013 11:17, endret 2 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 21:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 14. Sep 2009 16:26
Innlegg: 23
Bosted: Askim, Østfold
Siste bildet med skaden på Pontiac Le Mans'en viser jo at den har fått masse planterester inn i kupe'en, så det ser ut som om Lexus'en har kjørt rett igjennom hekken/blomsterbedet før den traff :-(

_________________
Pontiac Trans Am GTA 1987
Mustang 1973 Mach 1, 351c 2V og FMX. SOLGT
Prosjekt. Mustang 1971 Sportroof, uten drivverk. SOLGT
Suburban C1500 1995 med 350cid TBI. SOLGT


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 21:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Feb 2007 02:59
Innlegg: 679
Bosted: Nesbyen
Jeg vil faktisk påstå at å kjøre bil samtidig som man driver med sms å slikt,er nesten værre enn å kjøre i fylla :x . Om man har litt promille innabords,så ser de fleste på veien,mens med å skrive sms,så er man jo opptatt med å se ned og er så å si "blind".....
Men å kjøre i fylla er selvsagt ikke unnskyldt,var bare en sammenligning selvfølgelig 8) !

_________________
-1977 Ford LTD II Squire Wagon,351 M
-1979 Ford Ranchero GT,351 W
-1996 Pontiac Trans Sport


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Tor 02. Feb 2012 23:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 27. Jan 2009 00:37
Innlegg: 202
Bosted: Ørnes. Norland.
Huff huff, ikke bra med alle som er mer opptatt av telefon, enn kjøringa :( Men den Pontiacen så ikke veldig sterk ut. Det er jo nesten ikke skade på Lexusen... :o


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Fre 03. Feb 2012 00:19 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Vel, Lexusen greide jo å tre seg inn i det svakeste punktet på en hardtop. :roll:

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Fre 03. Feb 2012 09:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Er ikke rare greiene som tar imot fra siden på en hardtop eller cab, nei...
Har sett disse bildene og lest historien før. Hun dama virket å være helt på bærtur i tillegg til mobilbruken, men er det ikke nettopp det som ofte skal til for at ulykker skjer? En eller annen gjør noe vanvittig dumt.

De svære, gamle bilene våre er ikke så solide når det kommer til stykket, desverre. Kan være greit å bli minnet på det innimellom.
Hadde dama truffet den gamle Forden ved siden av først, hadde antakelig skadene på den blitt enda større enn på Pontiacen. De riktig gamle bilene er jo rene papiret i en kollisjon.

Denne filmen har kanskje de fleste sett nå? 1959 mot 2009 Chevrolet Impala. Begge bilene veier omtrent det samme.
http://www.youtube.com/watch?v=1_ptUrQOMPs

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Fre 03. Feb 2012 10:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Se på denne. En relativt svak kollisjon, etter bildene å dømme.

Men begge i A Forden døde. Sannsynligvis fordi det ikke var sikkerhetsbelte i bilen.
http://www.youtube.com/watch?v=rgaZMSjh ... re=related

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Fre 03. Feb 2012 12:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Ingen seler og rikelig med skarpe kanter alle veier. Dessuten var vel fører og passasjer godt opp i årene vil jeg tippe?
Det har skjedd mye med kollisjonsikkerhet de siste årene ingen tvil om det. Pontiacen er mye mer solid enn sine europeisk og asiatiske konkurenter, men likevel. Bjelker i dørene kom ikke før i 75 i USA. (og ørten år etter i de fleste andre merker.)
Så en krasjtest mellom en Volvo 960 og en ny, halvstor Renault ,Renullet var overlegen.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: slik gikk det.
InnleggSkrevet: Fre 03. Feb 2012 12:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
v8power skrev:
Ingen seler og rikelig med skarpe kanter alle veier.


Ja, ikke sant.
Er en grunn til at jeg la mye jobb i å tilpasse 3 punkts belter i rodden. I en hard kollisjon er man ferdig uansett hvis man kjører en gammel bil, men tross alt er de fleste kollisjoner mindre harde, og da kan sikkerhetsbelter gjøre enorm forskjell.

Liker ikke to punkts belter. Synes de virker skumle.
Mulig de er bedre enn ingenting, men man må da bli omtrent delt på midten? Og hvis ikke, knekker man nakken når hodet går mot dashboard eller ratt.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support