AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 27. Sep 2026 21:18

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: nybegynner med amcar
InnleggSkrevet: Man 12. Okt 2009 15:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

satt litt på nette og surfet og fant dette forumet til kun amerikanske biler, og da må jo dettte vere den perfekte plassen og starte min amcar reise.

Jeg har alltid hatt lyst til å skru, mekke, tune, pusse, style etc og har mer eller mindre bestemt meg for at no skal jeg begynne og som dere sikkert har skjønt så er jeg ikke på jakt etter en ferdig bil, for jeg har lyst til og gjøre en god del selv, og ja har leste litt og jeg er klar over at det tar TID. men jeg lurer litt på hvor starter jeg?
for som som alt anna med bil er det lett å gå seg bort i jungelen.

-forum/sider jeg bør besøke?
-forum sider med biler til salgs, (både norske og verden)
-folk jeg bør snakke med som har god peiling på dette?

Det er ikke bare amcar jeg har hatt lyst på men også gatebil, og jeg har forhørt meg litt rundt ang det å trimme f.eks en audi 1996 eller bmw 3 serie og har kommet frem til at det er så godt som umulig og trimme en bil lovlig, det er bedre og kjøpe en ny bil.
-hvordan er BT i forhold til amcar?
-forsikringer, årsavgift og sånne ting?
-hvor kan jeg få tak i deler?
-bør jeg lete etter et totalvrak eller uferdig prosjekt, eller hva skal jeg se etter når jeg leter etter min amcar som jeg skal fikse?
-jeg veit dette er kanskje umulig og svare på men hva må jeg regne med når jeg skal pusse opp en amcar?

på forhand takker jeg for alle svar jeg kan få.
/amcar amatør.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: nybegynner med amcar
InnleggSkrevet: Man 12. Okt 2009 17:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Jeg har ett nesten ferdig prosjekt som er til salgs (1978 Camaro) selges for 100.000,- :mrgreen:

Velkommen forresten :lol:

BT er nok litt mildere mot amcar (særlig Veteran) enn de er mot Tunere Da amcars er produsert til å håndtere mer hester.

Og det er mange som er originalt fra fabrikk med alt fra 60hk til 600hk.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Okt 2009 18:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

velkommen hit!

du må først bestemme deg om hva du virkelig vil ha. er ganske stor forskjell på en amcar og en "vanlig"

jeg har både en såkaldt "gatebil" (mercedes 190E 2.6) og en muskelbil (camaro) :

merca:
den kan du liksom starte og kjøre rundt med nårsomhelst. (derfor det heter gatebil)
du kan kjøre for egen maskin til våler eller rudskogen. ta noen runder og sladde litt. og kjøre hjem igjen.
kjøre egenskapene i en tysk/japansk sportsbil er sinnsykt mye bedre enn en standard amcar. så på en svingete landevei er det gøy å kjøre så det piper i hjula.. det er ikke gøy med camaro'n

camaroen:
camaron føler jeg blir litt for gammal/for tungvin til vanlig bruk. dessuten bruker den mye bensin.
den tar kjører jeg med bare for å kjøre å kose meg! og på treff/tur osv.
den er ikke noe serlig å kjøre i regn forhold til en moderne bil, dårlige viskere. litt utette vinduer, slappt varme apparat, veldi glatt! osv
men finnes ingen til herligere en varm sommerdag eller sein høstkveld å gasse litt med v8'ern.. da kan alle turbo vislinger og japanske plastraketter dra å legge seg!!
INGENTING som slår den følelsen av en skikkelig v8 under panseret!
og kjøreegenskapene kan du jo oppgradere osv. men den er IKKE noe god orginal!

jeg annbefaler å kjøpe din første amcar i norge.. der du kan dra å se på flere og sammenligne. så veit du hva du kjøper. slipper alt styret med godkjenning hos bt osv. holder lenge med å se på autodb/finn synes nå jeg.. viktig at du ikke kjøper den første og beste bilen du ser på heller.. men slike ting veit du sikkert ;)

blei mye detta her.. men håper det var noe til hjelp!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Okt 2009 20:49 
Avlogget
Rookie
Rookie

takk, ja dette var til hjelp, skal fortsette og søke rundt og se om jeg finner min amcar.

og ja jeg drømmer om en ekte v8 under panseret med den deilige lyden, så vi for se hva det blir til.
kanskje det blir en iten blanding mellom amcar og gatebil. men det bygger veien etter som jeg går, men må bare ha start og sluttproduktet sånn ca klart =)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 13. Okt 2009 00:47 
Avlogget
Rookie
Rookie

hvis du skal ha en Amcar Gatebil så anbefaler jeg Corvette (eller å bygge en bil med drivverk fra en nyere Corvette) da har du en skikkelig gatebil :)

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet