AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 08:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 42 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Prosjekt Chevy 1954 pick up
InnleggSkrevet: Fre 26. Feb 2010 18:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Hiver meg på med ein prosjekt tråd her eg og.
Har fått tak i ein pick up frå 1954 som er delvis nedplukka. Planen til han som har den var å restaurera den som orginal.
Skal henta bilen i påske tider. Den er importert frå statane, men ikkje registrert endog. Korleis vil BT forholda seg til eventuell ombygging før registrering?
Planar foreløbig er å bygga ny forstilling, montera V8 og automat, anna bakaksling osv osv..
Bilder kjeme.

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 26. Feb 2010 18:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Blir eindel arbeid :D


Vedlegg:
5730_146548906367_524666367_3901032_1345020_n.jpg
5730_146548906367_524666367_3901032_1345020_n.jpg [ 60.64 KiB | Vist 6219 ganger ]
5730_146548926367_524666367_3901035_3788260_n.jpg
5730_146548926367_524666367_3901035_3788260_n.jpg [ 64.97 KiB | Vist 6219 ganger ]
5730_146548951367_524666367_3901039_1877345_n.jpg
5730_146548951367_524666367_3901039_1877345_n.jpg [ 58.47 KiB | Vist 6219 ganger ]

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 12:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Her er motoren som ska i bilen. chevy 350 4bolt, camel hump toppar, litt usikker på om eg ska bruka innsug og forgassarar. Blir nok reint overkill med 2stk Holley 660cfm(4224). Resten av innmaten i motoren er ikkje på plass endog. Går nok fø smidde deler der.


Vedlegg:
20148_335894546367_524666367_5243357_4725685_n.jpg
20148_335894546367_524666367_5243357_4725685_n.jpg [ 46.15 KiB | Vist 6159 ganger ]

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 13:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 18. Aug 2007 19:09
Innlegg: 819
Bosted: jessheim
Tøft prosjekt =D>

Motoren ser jo bra ut nå :wink:

_________________
1942 Chevrolet 1/2. viewtopic.php?f=3&t=2696
1963 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13652
1969 Camaro Z28. viewtopic.php?f=3&t=24714


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 13:05 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Motorblokka er i meget godstand. Den er borra .040 øve. Mangler veiv,råder og stempel. Har ikkje heilt klart å bestemma meg ka deler eg ska setta i den endog. Strokast-ikkje strokast?? me får sjå når eg sette skikkeleg i gang. Og forgassarane må nok få ein gjennomgang og.

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 20:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Nov 2009 15:07
Innlegg: 627
Bosted: karmøy
blir kult de der


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 21:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Satse på å få ein skikkeleg bil av detta ja, men absolutt ingen showcar. Detta ska brukast :mrgreen:

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Feb 2010 22:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
cool.

personlig stil rules!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Feb 2010 17:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Slik står bilen pr dags dato. Heile fronten er nedplukka som dere ser. Skjermer og panser er sandblåst. Intreriør er plukka ut, allt ligger i merka boksar og posar. Gleder meg til eg får henta den..


Vedlegg:
5730_146548916367_524666367_3901033_8042753_n.jpg
5730_146548916367_524666367_3901033_8042753_n.jpg [ 60.58 KiB | Vist 6058 ganger ]

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 15:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Nokon som kan svare meg på om det er muligt å få godkjennt V8 på original framaksel på desse bilane? Har lyst å bygga "oldschool custom".
Nokon som kanskje kan svara meg på om eg kan søka på ombygging på denna bilen sjølvt om den ikkje har vært registrert her i Norge endog?

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 23. Mar 2010 20:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Old skool, hvorfor ikke da sette i en "big six"? F.eks. en 292 cid Chevy sekser. Ble brukt i 3/4 ton og større Chevy/GMC pickuper, og lette/medium lastebiler fra 1963 til 1987. Det er slitesterke arbeidsjern som har dreiemoment i massevis, og du trenger ikke spørre noen om godkjenning. Bare en "trøtt" sekser vet du :wink: Det er en kurrant motor å holde på med, passer bla.a. på de fleste Chevy gearkasser, aut. og man. http://www.inliners.org www.stovebolt.com http://www.stoveboltengineco.com http://www.cliffordperformance.com
"Dare to be different" :mrgreen:

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 11. Apr 2010 10:50 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Då har eg fått henta bilen. Og i dag so blir dan installert i garasjen.


Vedlegg:
24382_415257981367_524666367_5673351_3688374_s.jpg
24382_415257981367_524666367_5673351_3688374_s.jpg [ 8.95 KiB | Vist 5860 ganger ]
24382_415258751367_524666367_5673379_716864_s.jpg
24382_415258751367_524666367_5673379_716864_s.jpg [ 7.54 KiB | Vist 5860 ganger ]

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 11. Apr 2010 10:59 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Så ut som et flott prosjekt det der 8)

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 11. Apr 2010 12:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Jan 2010 11:36
Innlegg: 143
Bosted: Østfold, Mysen
Fint prosjekt du har skaffet deg!

_________________
Chevrolet Master Deluxe 1938
viewtopic.php?f=3&t=21997&p=163127#p163127


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 11. Apr 2010 18:28 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Takk takk.
Faktisk ikkje so mykje so ska til for å få den kjørbar. Men har tenkt å montera MII forstilling og nyare bakaksel. Korleis ska eg forholda meg til BT i og med at bilen ikkje er registrert i Norge endog kun momsa inn til landet. Nokon so veit??

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 42 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support