AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 14. Nov 2025 11:23

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 64MalibuSS
InnleggSkrevet: Fre 25. Jul 2014 00:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jul 2014 00:17
Innlegg: 19
Tenkte jeg skulle slenge ut noen bilder av bilen min, og litt planer og drømmer, og endel spørsmål etterhvert.
Kjøpte Malibu'n for 3 år siden og har stort sett bare kjørt.

Sitter en slapp 70talls 350 i den nå med en liten Weiand snurre på. Veit ingenting om motoren, har bare hørt rykter om at det er en orginal motor som pressa bare er satt på.
Har 700 kasse som fungerer bra.
Bakaksel er en kjip 7,5" 10 bolter med sperre, den er nå knas!
Skiver foran, trommler bak. Bygd om til coilovers bak.

Har lyst å oppgradere understell, motor og gear.
Veit ikke helt hvilken vei jeg skal gå med motor, sb,bb eller ls? Åssen gear isåfall? og bakaksel?

Må ligge lavt, så luft eller bare vanlig senk?

Noen som har erfaring med RideTech sine understellskit? De har bade med luft å coilovers..

Har lyst å bygge en 60tallsinspirertlavpro-touringbad-ass med kjøreegenskaper men old school look...


Vedlegg:
LinesTlf 003.jpg
LinesTlf 003.jpg [ 97.04 KiB | Vist 4695 ganger ]
LinesTlf 006.jpg
LinesTlf 006.jpg [ 88.86 KiB | Vist 4695 ganger ]
LinesTlf 013.jpg
LinesTlf 013.jpg [ 97.32 KiB | Vist 4695 ganger ]
LinesTlf 016.jpg
LinesTlf 016.jpg [ 92 KiB | Vist 4695 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 64MalibuSS
InnleggSkrevet: Fre 25. Jul 2014 02:35 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Jævlig fet bil! Må fortsatt ha kompressor selv om det blir ny motor!

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 64MalibuSS
InnleggSkrevet: Fre 25. Jul 2014 06:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7249
Bosted: Åsa
Velkommen på forumet. Og COOL bil. hehehe

Alt avhenger jo av dine mekaniske ferdigheter, og din økonomi.

Har hørt mye godt om http://www.hotchkis.net/ men de er dyre.

Men ellers vil en vanlig 10 boltet 8.5" holde til en del. (Daniel her inne har en på lager!) Og de er enkle å oppgradere til nesten skudsikre

Hva angår motoren, så er det jo opp til dig. men du får jo ferdige motore fra summit fra 1700$ levert på døra!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 64MalibuSS
InnleggSkrevet: Fre 25. Jul 2014 07:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jul 2014 00:17
Innlegg: 19
Hei, og takk!
Ferdighetene er vel kanskje midt på 3.
Penga er jo alltid et issue, har en 72 c20 som trenger stell også.

Hvor mye tåler en 7.5"?
Har kjøpt strøken brukt diff. Det enkleste for meg nå er å få fiksa den akselen jeg har uten at det blir for dyrt.

Ja, kompressor er tøfft det, men drømmen er Hilborn EFI sprut med trakter 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 64MalibuSS
InnleggSkrevet: Fre 25. Jul 2014 22:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
10 bolt 7.5 aksling du tenker på hvor mye den tåler? tåler ikke en dritt. spann min til helvette ifjor med 1 burnout. ble totaloverhaling

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 64MalibuSS
InnleggSkrevet: Fre 25. Jul 2014 23:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 28. Mar 2012 10:56
Innlegg: 88
Bosted: Vennesla
7,5" 10 bolt er den svakeste bakakslingen GM har produsert, den ble opprinnelig designet for V6 Vega sies det. Har 3:73 utveksling i min og 255/60-15 dekk, burner dagen lang på begge hjul uten problem enn så lenge, så med litt vedlikehold litt tåler de jo noe.... Største svakheten er 26 splines stikkakslingene. Uansett ikke noe å satse videre på. Er det ikke 12bolter som var standard på din bil?

_________________
72 Cheyenne Fleetside
1979 Oldsmobile Cutlass Cruiser


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 64MalibuSS
InnleggSkrevet: Lør 26. Jul 2014 00:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 15. Jul 2014 00:17
Innlegg: 19
Danielm: Da var nok akselen din rimelig rævkjørt fra før. Chevellen min har børna flere km med den akselen,

Kan godt hende at 12bolter var orginalt, men den sitter ikke der nå hvertfall. Er ikke så lett å finne en brukt 12bolter med riktig bredde og fester på klokka.
Noen som har?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 64MalibuSS
InnleggSkrevet: Lør 26. Jul 2014 01:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Skikkelig grom kjerre det der :) jeg anbefaler å bare kappe fjærene til så lavt som du vil ha bilen. Det. funker topp på min bil iallefall:)
Kjapp styresnekke, stabstag foran og bak fra hellwig og et sett med bilstein dempere rydder opp i mye.
Tar du med et sett justerbare øvre bærearmer fra spc og lange bærekuler fra howe så rydder du også opp enormt i forstillings geometrien. Ikke noe mer bumpsteer og kjempefin camber og caster.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 64MalibuSS
InnleggSkrevet: Lør 26. Jul 2014 17:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
64MalibuSS skrev:
Danielm: Da var nok akselen din rimelig rævkjørt fra før. Chevellen min har børna flere km med den akselen,

Kan godt hende at 12bolter var orginalt, men den sitter ikke der nå hvertfall. Er ikke så lett å finne en brukt 12bolter med riktig bredde og fester på klokka.
Noen som har?


nei nei. da jeg kjøpte bilen var bakakslingen overhalt. var ny diff med sperre og ny pinjong og ny utveksling. det lå med kvittering fra verksted der det var gjort. dem hadde bytta dette. var nylig gjort da jeg kjøpte bilen.

tok en burnout her ifjor med den etter jeg har fiksa mye på bilen og da smalt det. hehe

men så plukka jeg av hele akslingen og bytta hjullager, bremsesylindre,bremserør,ny diff. bytta ikke pinjongen og utvekslinga pga det gikk ikke til helvette. knuste bare spærra innvendig i diffen. og nye bremser. altså totaloverhaling utenom utveksling og pinjong nå har jeg burna litt på grus men ikke på asfalt. for jeg har ikke line lock så jeg tørr ikke. og heller ikke så flink med å burne så dropper det hehe

har forresten 28 splines stikkakslinger på min 10 bolt 7.5

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support