AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 17. Apr 2026 02:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 13. Apr 2014 20:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei på dere :D Jente på 37 fra Bærum som alltid har drømt om en god, gammel og lekker bil. Ikke vokst opp med noen venner som ser den samme gleden, og ikke kan jeg så mye om bil, derfor har det vel ikke blitt til noe. Nå merker jeg at jeg blir smådårlig hver gang jeg ser noe som veldig gjerne skulle vært mitt. Skjønner at det er på tide og drømme litt mer, så kanskje det blir bil på meg etterhvert. Først var det Mustang som var favoritten. Oldsmobile Cutlass frister meg og nå sikler jeg på en pickup, liker både Ford og Chevy.

Hva det vil si å holde en slik bil vedlike, lett å få deler, rust, fikse selv, dyr i drift og en masse annet vet jeg ganske lite om. Fant ut at det var på tide å "menge" meg litt med folk, få litt tips, lese tråder og se om det fører mer litt nærmere målet.

Noen som skrur på noe som jeg intr. meg for så henger jeg gjerne med og hjelper til :)

M:)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 13. Apr 2014 20:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Veldig fin approach, viktig å bruke litt tid på å sette seg inn i tingene før du løper til å kjøper et prosjekt som kanskje går over hodet på deg. Er masse artige prosjekter rundt omkring, hadde ikke hatt noe imot å ha noen på garasjebesøk når jeg holder på med noen prosjekter, men jeg bor da i Tromsø... :) Får håpe noen nærmere også kan tenke seg å åpne garasjeporten for deg!

Ellers vil jeg anbefale deg å leite litt i prosjekttrådene her inne, så finner du kanskje andre biler du kan tenke deg... Personlig er jeg svak for Dodge, typ Charger eller Challenger, men tilfeldighetene ville ha det til at det ble to andre Mopar-produkter på meg...

Sent from my iPhone using Tapatalk

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 13. Apr 2014 20:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hei og velkommen til forumet:)
Hvis du kjøper en bil som er bra, ikke er redd for å bli møkkete på fingra og har mulighet (økonomisk) til å sette inn på et verksted som kan amcar når du står helt fast så er det fullt mulig å holde en gammel Chevrolet eller Ford kjørbar uten veldig mye styr.
Hvis du kjeder deg kan du ta en titt på trådene mine for eksempler på både den dyre veien og den billige veien. Chevelle Bastard og Chevelle Low Buck.
Pågangsmot og vilje til å høre etter på gode råd fra flere hold er fine egenskaper å ha for å ha drømmen kjørbar.

Er mange som poster tråder her inne når de står fast og får god hjelp.
Hva slags bil du vil ha er helt opp til smak og behag.
Chevrolet og Ford er begge fine biler å skru på, de er laga i en built to last tid så holdbarhet er meget god. Chevrolet har billigere deler og kanskje bittelitt enklere å få deler til.

Lykke til:)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2014 13:23 
Avlogget
Get going
Get going

Loone skrev:
Hei på dere :D Jente på 37 fra Bærum som alltid har drømt om en god, gammel og lekker bil.............

M:)

Tenk om alle jenter var sånn :shock: :roll: =D> [-o< :lol:

Mvh

JohnB

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2014 13:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Velkommen til forumet :-). Her er det mye bra å lese,så jeg er sikker på at du finner noe du liker,og mere flotte amerikanske biler å drømme om 8) ! Men sånn var det med meg og,var der det starta,er sikker på at det er slik for mange. Så til slutt så klarte jeg ikke la være,og med ett så var man eier av sin første amcar :-).

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2014 13:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Er vel sånn for de fleste som har lyst på amerikansk bil. Ser på bilder, hører de på gata, kansje får sitte på i en...

Til slutt blir trangen for stor og man bare må ha en. Jeg har sikla etter første og andre generasjons Camaro siden puberteten, så det var utrolig deilig å endelig ha en sånn med mitt navn på vognkortet.

Velkommen til forumet!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 19. Apr 2014 15:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

Takk for hyggelige kommentarer ! Har lest en del her inne og føler meg allerede litt klokere:) Dukker stadig opp vakre kjøretøy på veien nå som våren er er. Hadde en sykt lekker svart Mustang cab bak meg i sted. Ser nesten mer bakover enn fremover :/

Forsettere å lese, drømme og spare..og vips så sees vi på veien :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Apr 2014 01:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Det er vel også en amcarklubb i bærum som holder til på rud. Værd å sjekke ut om du ikke allerede har.. amcar miljøet og bilmiljø generelt er det ganske greit å komme "inn i". vi liker å prate, og blir ikke sure om folk viser interesse for bilene våre på treff.. se ut biler du linker og prat med eierene ;-) kanskje vi veit om en til salgs som ikke ligger på finn el noe sånn også ;-)

Sent fra min GT-I8190 via Tapatalk

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Apr 2014 02:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Har hørt at Pontiac Transam'er er lette å skru på å få tak i deler, kan være litt værre med mustanger da disse delene er ofte dyre.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Apr 2014 13:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Til nesten all amcar er delene lett tilgjengelig og billig ;-)

Sent fra min GT-I8190 via Tapatalk

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Apr 2014 16:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Har ikke skrud amcar så lenge. Siden 2001 Og tyske veteran biler før den tid. Må nesten innrømme at amcar er den største driten som finnes . Men ofte er årsaken til dette, at det puttes sinnsykt mye dårlige uorginale deler og vi trimme og bygger og håper det går bra. :-) men gu det er gøy. Skal du kjøpe deg amcar, forlang naf test. Og enten kjøp orginal bil. Eller en som er kvalitets bygget og ikke en som har hadde ny eier hvert år. utvalget av biler er mange, men det minker på verksteder som kan hjelpe. Deletilgangen er som regel bra. Velger du de mest kjente, så får du tak i det meste. Velger du mustang eller camaro osv. Er det flest biler og velge i og ofte flere som kan hjelpe.. Lykke til med bil handelen og håper jeg ikke har skremt deg. Da det er en fin hobby.

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Apr 2014 18:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Til en bruks-amcar som brukes normalt kan du trygt kjøpe uoriginale deler. Bare tøv at du må ha "high-end" deler. Men selvsagt, bygger du for streetlegal og "børning" må du tenke mer kvalitet. Jeg har 2 blier av "ukurrant" merke, og har ingen problemer med å finne deler, og jeg kjøper ikke bare fra øverste hylle!

Sent from my iPhone using Tapatalk

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 20. Apr 2014 18:47 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Største problemet med klassiske biler er som oftest de som har skrudd på den før deg. Mange som har rukket å klå på bilen din i løpet av 40-50år. :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Apr 2014 22:47 
Avlogget
Get going
Get going

Sturmtiger skrev:
.................... kan være litt værre med mustanger da disse delene er ofte dyre.

Virkelig!!!!!!! :shock:

Beklager, men der trur jeg du tar feil gitt :idea:

Mvh

JohnB

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Apr 2014 23:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

JohnB skrev:
Sturmtiger skrev:
.................... kan være litt værre med mustanger da disse delene er ofte dyre.

Virkelig!!!!!!! :shock:

Beklager, men der trur jeg du tar feil gitt :idea:

Mvh

JohnB

Har hørt her og der at de er svindyre siden de er så populære. :O

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester