AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 29. Sep 2026 04:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 20. Jan 2010 23:50 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hei.
Pappa Wolf, syntes at jeg skulle fortelle hele historien om min Blazer. Hadde kikket lenge på nettet etter en blazer, da jeg har kjørt suburban i mange år. Tenkte på en veteran, men alle jeg kikket på var i en utrolig dårlig forfatning. endte til slutt på Tromøya utenfor Arendal. Men desverre ble det ikke veteran, men en blazer i god karosseri messig stand fra 1984. Den var dårlig teknisk, og mellomkassa hadde blitt kjørt istykker. Fikk avtalen i boks, inklusiv en brukt , men hel mellomkasse på kjøpet. Omsider kom hentedagen, bilen ble fylt med verktøy, og fikk med en god kamerat som hjelpemann mekaniker. Byttet mellomkassen og bilen ville fortsatt ikke røre seg. Dro opp peilepinnen på automaten som forrige eier ikke viste hvor var :( Han gikk visst på bilmekaniker linjen :((( utrolig. Kjøpte 4 liter automat olje og endelig skjedde det noe med framdriften. Må legge til at batteriene var flate og prøvde og lade de med blandet hell. Endte med startkabler. Når bilen gikk og endelig klar til hjemtur, kom det en og annen merkeeeelig metallklunk fra under bilen. Tenke at dette var sikkert en bagatell som eksosklemme eller lignende. Vi begynte kjøreturen og etter 2 mil ble lyden værre, sjekket under bilen og var vanskelig å lokalisere lyden. Etter 3 mil turde jeg ikke og kjøre bilen lenger. Finner ut at konverteren er løs og flensplata noe herpet. Kunne ikke la bilen stå igjen, og transport hjelp ville koste. mellom 5-7 000 kr. Endte med tauing resten av de 22 milen som var igjen. Kameraten fikk streng beskjed og kjøre mest mulig rett fram (E 18) til Tyristrand. Fikk zwartsenegger armer, og lam høyrefot. Men kom hjem på natten trøtt og utslitt, med bilen vel i havn. Prosjektet skulle egenlig gått på veien, med mindre utbedringer, men endte med total restaurering. Takket være min gode, gamle, trofaste suburban, så øynet jeg ett
håp at den kunne bli fin hvis jeg brukte den som delebil til blazeren. Desverre så mye rust/dårlige bremser på suben.. at den ikke ville gå igjenom en Eu kontroll. Fikk kjørt blazeren for egen maskin til Hønefoss amc klubbs lokaler etter noe mekking, og resten av resultatet ser dere på restaurerings filen på amcarforum. Skal få sandblåst karosseri og ramme som neste trinn og """"lønning"". Har bestemt meg for og gjøre jobben ordentlig, da helsa tilsier dette kan bli siste tunge prosjekt. Har lyst og beholde bilen og satser derfor på en grunndig jobb. Skal legge ut flere bilder etterhvert som prosjektet fremskrider. Ha en god kveld amcar folkens.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 22. Jan 2010 09:08 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Hei gjermund.
ja, da kom historien frem.

Jeg var på klubben i hønefoss, i går kveld, å kiggede på bilen, og den er nesten rippet ferdig.
mangler bare bremserørene, så kan ramme å karosseri skilles fra hverandre.
skal blive intressant, å se hvordan det kommer til å gå!

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet