AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Hva skal jeg kjøpe?
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=5428
Side 1 av 2

Forfatter:  Kjørehva? [ Man 25. Aug 2008 21:03 ]
Innleggets emne:  Hva skal jeg kjøpe?

Hei! Har ca 150000 og bruke på amcar. Men vet ikke helt va jeg ska kjøpe enda noen tips? Det skal brumme godt, men vil helst ikke ha ALT for stor motor. Syns Buick Wildcat er drit rå så det må nok bli no i den retningen, men åpen for forslag! Hjeeelp!!! :)

Forfatter:  Mentor [ Man 25. Aug 2008 21:14 ]
Innleggets emne: 

Heihei, og velkommen hit!

Veit ikke hvor mye peil du har på å skru selv, men hadde jeg vært deg,
ville jeg brukt ca. 75-100.000 på bilen og resterende på fiks og annet "stuk"...
(Bortimot) hele moroa er å ordne bilen selv, synes jeg (Og de aller fleste jeg kjenner :D)

Mentor'n...

Forfatter:  Kjørehva? [ Man 25. Aug 2008 21:37 ]
Innleggets emne:  Hmm

Ja det var kansje ikke så dumt det! :) Bare bilen er rustfri og motoren er bra så kan jeg jo ordne litt sjøl :)

Forfatter:  Mentor [ Man 25. Aug 2008 21:40 ]
Innleggets emne: 

En kommer jo ofte veldig langt med et helt karrosseri og hel motor!

Hva har du tenkt på av type bil?
Noe å rase fort med, eller noe som sklir avgårde og er behagelig?
Regner med at det heller mot sistnevnte, siden wildcat faller i god jord :D

Det er mye fint der ute, du må nesten prøve ting til du finner noe en faller for...
Følelsen er ikke til å ta feil av :D

Mentor'n...

Forfatter:  st-remy [ Man 25. Aug 2008 21:45 ]
Innleggets emne: 

:) velkommen te forumet 8) for 150 lappa burde du få tak i noe , så du får ha lykke te med bil kjøp

Forfatter:  challenger [ Man 25. Aug 2008 21:58 ]
Innleggets emne: 

67 - 70 Mercury Cougar :wink:
Den kan du få til å brumme så bra som helst og likevel ha det komfortabelt på tur.

Eller 86-90 Camaro/Firebird/Trans Am, men det er små og trange biler og heller ingen veteran. :?

Bilde

Forfatter:  Kjørehva? [ Man 25. Aug 2008 22:02 ]
Innleggets emne: 

Tru jeg må gå for skli'ing og cruising. men det er jo moro og ha litt og da på litt i tilfelle noen ypper seg :) Noen som vet sånn ca hva en Wildcat bruker på mila? Spørsmålet er ikke om den bruker mye, men HVOR mye :D. Har sett på Deville 64 mod og impala midt 60 og :)

Forfatter:  Mentor [ Man 25. Aug 2008 22:21 ]
Innleggets emne: 

Som chevy-gutt, må jeg si Impala er flotte biler.
Har aldri kjørt, men jeg synes de er flotte å se på!
Der har du også muligheten til å kaste MYE nedunder panseret,
så du har en gyllen mulighet til å parkere små pappagutter i BMW'er og annet ræl :twisted:

Mentor'n...

Forfatter:  Kim [ Man 25. Aug 2008 23:30 ]
Innleggets emne: 

Kan vel ikke bli noe annet enn et Chrysler produkt vell????he he lykke til med letinga uansett :D

Forfatter:  Nedstrand [ Man 25. Aug 2008 23:32 ]
Innleggets emne: 

Kim skrev:
Kan vel ikke bli noe annet enn et Chrysler produkt vell????he he lykke til med letinga uansett :D


:thumbsup: \:D/ enige der ja,he he

Forfatter:  Zigma [ Man 25. Aug 2008 23:36 ]
Innleggets emne: 

Hei og velkommen

Bil ja smaken er som baken..........

Her er et eksemplar av en nydelig Ford :wink: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde

Forfatter:  Tbag [ Tir 26. Aug 2008 01:05 ]
Innleggets emne: 

Det ligger en sykt fet 66 chevelle på autdb til 150 løk. Den hadde jeg kjøpt hvis pengene hadde vært der.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1951341

Forfatter:  Bead-lock [ Tir 26. Aug 2008 08:39 ]
Innleggets emne: 

Chevellen så jo skikkelig go ut...

Bilde

Så LØP å kjøp...

en tanke er at det er bedre å kjøpe en "populær" bil som kanskje har litt å fikse på enn å kjøpe noe 70-80 tals greier som er noe vanskeliger å få tak i deler til å slikt...

Hadde satset på en chevy jeg da som førstegangsbil... lik denne chevellen her...om du får store rykninger og vil ha prosjekt, er det greit å handle inn som lekesak nr 2, da slike ting fort kan dra ut i tid...

vil du da kjøre? eller bare ha bil i garagen?

kjøre vil jeg si er viktig...

Forfatter:  Mentor [ Tir 26. Aug 2008 11:32 ]
Innleggets emne: 

Bead-lock har her et veldig godt poeng.
Chevelle er en ganske populær bil, men er derfor grei å finne deler til!
Deler til chevy-motorer vokser jo nærmest på trær... :D

En bekjent har ei svart og hvit chevelle SS (Clone???) i Asker.
Han hadde en 454 som gikk fælt, og mener han har en 572, siden vieva på den første knakk...Så det er masse videre potensiale i en slik en!!!
Sinnsyk bil :twisted: :twisted:

Mentor'n...

Forfatter:  John-A [ Tir 26. Aug 2008 17:27 ]
Innleggets emne: 

Nå skal jeg ikke tråkke noen på tærne, men kanskje ikke kjøp noe som "alle" har...
Mustang og Camaro er ganske utbredt i Norge, noe det ikke er noe galt med!

Kjøper du deg f.eks et annet Fordprodukt, nevnt Mercury Cougar, så er mye av de delene likt det på Mustangen.
Det samme gjelder vel også GM produkter, men der vet jeg ikke så mye om hva av delene som brukes på flere biler!

Du kan få en ganske bra bil for 100-120 lapper, og for deretter ha noen kroner for å gjøre bilen til "din"...

Å kjøpe bil i fra USA uten å ha sett den med egne øyne kan være så som så...
En kjenning kjøpte bil gjennom norsk firma fra statene, og han ble garatnert en rustfri bil, noe som det ikke var!
Kjøpet ble vel til slutt hevet på grunn av at bilen ikke var i den stand som ble lovet.

Bruk kanskje litt tid for å finne en bil som du kjenner du får lyst på.
Hvis du har en kjenning som f.eks har amcar så kan du dra med han for å se på bil...
Du kan også legge ut linker til biler du kunne tenkt deg, her er det mye kunnskap og tips å få...

Generelt er det ganske greit å skaffe deler til de fleste amcar, både gjennom firma i Norge og direkte fra statene...

Ønsker deg lykke til med biljakten 8)

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/