| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Chevy Corvette C3, coil-over montert https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=5260 |
Side 1 av 2 |
| Forfatter: | Chjistr [ Lør 09. Aug 2008 12:19 ] |
| Innleggets emne: | Chevy Corvette C3, coil-over montert |
Heisann:) er en litn pjokk på 19 år fra trøndelag, med en ganske stor interesse for biler. egentli gla i turbo biler etc, men vokst opp med amcar, siden jeg har en far og onkel som har drevet med det hele livet Nå tengte jeg at det var på tide å lage min første prosjekt tråd. Kjøpte en corvette 78 mod i januar i år, men fikk ikke skilt på den før i mai. så har ikke fått kjørt den så veeeeldig mye, pga delvis oppgraderinger å repareringer. Bilen var i helt orginal stand, litt shabby i lakk og intriør, men grei nok til mitt bruk! 1978 mod, 25th anniversary edition. 350 5.7 med automat. eneste som vart gjort med motoren tror jeg var andre headers, innsug og edelbrock 600. så er vell kanskje 200hk? jeg suns nå den fungerer fint:)
Planen er å bestille en rimeli stor pakke med motordeler fra statene til vinteren, å plukke den i molekyler Har vell allerede mottatt 3-4 pakker fra statene med deler, visakortet gikk varmt en periode for å si det sånn Det jeg har gjort så langt er følgende: #Byttet alle hjullager #Alle bremsskivene, calipere, klosser, bremsslanger og bremskraftsforsterkeren #Alle foringer til polyurethane(ikke montert i forstillingen enda) #og mye små prakk... #kjøpte meg en brukt kompressor for ca 4 uker siden, som nå endelig endelig er montert Weiand 142, som skal klare å presse ca 5 psi, er ikke all verden det, men det viste seg at den bare klarte 0.2 bar!? så den er visst ikke heelt frisk, men det ble et litt bedre drag, å ikke minst skikkelig kompressor hyling MEN, det fremste dekslet på kompressorn hadde 3 små sprekkdannelser ,som oljen selvsagt klarte å lure seg ut. å det MÅ jeg få fikset til lørdag #satt på elektrisk vifte på radiator. som skal gjøres til uka: #Montere QA1 justerbart coiloverkit fram #sette på ny dekka bak (255/50-17) andre dekk paret så langt i år, sjønner ikke hvorfor de slites så jævli fort bak`!`?! #ordne diverse små ting i motorrommet. #bytte til andre eksospotter(mere lyd) #få fiksa sprekka i kompressor dekslet #ta hull i panser.... Skal på amcarsammenkomst førstkommende lørdag,er Martna her i Namsos til uka/helga, så da må alt dette være i boks Så hvis noen her tilfeldig har ed slikt deksel til kompressoren liggende, så ta kontakt!! Har sikkert myye mere å fortelle, med det får jeg ta etter hvert, kan nesten ikke ha all info i første post beklager hvis det er mange skriveleifer, men det er faktisk sjeldent jeg skriver bokmål:oops: etter jeg ble ferdig me skolegang..... Slenger ut ett par bilder av doningen min og hva jeg har gjort
|
|
| Forfatter: | Chjistr [ Lør 09. Aug 2008 12:56 ] |
| Innleggets emne: | |
Fikk 4 esker fra statene med deler (70kg): med alle foringer , skiver,kalipere,, slanger, klosser, lager etc osv å litt til
demontering for lager bytte
ferdig montert
Laging av vifte ramme :
Vifte fra volvo v 70:roll:
mottok en pakke for 2 uker siden, med scoop, QA1 coilover, thermostat(for å styre el vifte) og alle pakninger som trengs for å montere kompressoren Coilover:
Klargjort for montering av liss pressa:
Måtte nesten bare sette det "oppå" for å se hvordan d vil bli , fant ut at jeg måtte ta hull i pansert
Ferdig montert og startet
Slik ser motorrommet ut NÅ:
Dette får være nok bilder for i dag Nå skal jeg til garasjn å hente dekslet til kompressoren, for å gjøre et tappert forsøk på å sveise sprekkene, å hvis det ikke funker, da har jeg et problem.... Mvh Christer |
|
| Forfatter: | Chjistr [ Lør 09. Aug 2008 13:08 ] |
| Innleggets emne: | |
Et lite filmklipp, tatt like etter at skiltene kom på8)
Jeg kan bare ikke begripe hvorfor dekka blir så fort slitt
|
|
| Forfatter: | Bead-lock [ Lør 09. Aug 2008 13:42 ] |
| Innleggets emne: | |
Finnes vel dekk med bedre grep vel... flire... tøff bil! |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 09. Aug 2008 13:44 ] |
| Innleggets emne: | |
Hehe velkommen med en tøff bil, det er flott jobbet, |
|
| Forfatter: | 74_Camaro [ Lør 09. Aug 2008 14:09 ] |
| Innleggets emne: | |
står my tøffar bil oppi garasjen oppå toppen der jah;) hehe eiller, ferræstn........Kanskje ikke:P |
|
| Forfatter: | nette_volf [ Lør 09. Aug 2008 14:13 ] |
| Innleggets emne: | |
Hei og velkommen Tøff bil du har. bra jobb du har gjort |
|
| Forfatter: | elcamino [ Lør 09. Aug 2008 23:26 ] |
| Innleggets emne: | |
Velkommen hit,ser ikke ille ut vetta di Artig at flere yngre kjøper seg amerikanske biler |
|
| Forfatter: | '69Mach1 [ Søn 10. Aug 2008 04:56 ] |
| Innleggets emne: | |
Velkommen, Tøff bil du har der |
|
| Forfatter: | pontchief [ Søn 10. Aug 2008 10:50 ] |
| Innleggets emne: | |
Velkommen hit |
|
| Forfatter: | Chjistr [ Søn 10. Aug 2008 12:06 ] |
| Innleggets emne: | |
Da har jeg gjort et forsøk på å lappe dekslet, monterte sammen kompressoren i går kveld, så i dag bli det montering
hvis det kommer ut olje nå, da kjører jeg uten olje
Jeg sparte ikke på paknigsgugga8-[
|
|
| Forfatter: | v8power [ Søn 10. Aug 2008 13:33 ] |
| Innleggets emne: | |
Tøff bil med flott og uvanløig farge. Imponerende mye du har fått gjort på relativt kort tid. Dessverre er det veldig mange 18åringer som gir opp sitt første prosjekt etter kort tid. |
|
| Forfatter: | Chjistr [ Søn 10. Aug 2008 22:26 ] |
| Innleggets emne: | |
Da var bilen og kompressoren i gang og det UTEN oljelekasje på pressa så nå blir det å montere coiloversettet og bytte om dekka fram og bak, på tirsdag kveld, da får jeg tilgang på løftebukk og omleggingsmaskin
ble litt svartspor i dag å
Fikk tatt hull i pansret i dag, for å få det på
|
|
| Forfatter: | Mentor [ Søn 10. Aug 2008 23:31 ] |
| Innleggets emne: | |
Råbra! Dette ser veldig bra ut! Regner med at det er en del som vrir huet etter bilen, når du er ute og kjører?? Mentor'n... |
|
| Forfatter: | Chjistr [ Søn 10. Aug 2008 23:55 ] |
| Innleggets emne: | |
ja, er en del som snur seg ja gøy å bli lagt merke til |
|
| Side 1 av 2 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|