| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Pro street Nova 68 https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=4957 |
Side 1 av 3 |
| Forfatter: | nova68 [ Ons 02. Jul 2008 22:56 ] |
| Innleggets emne: | Pro street Nova 68 |
Er veldigt ny her, men tenkte eg skulle begynne på en prosjekt tråd om min Nova og min amcar tid. Novaen var eg i Trondheim for 2 år siden og hentet hjem til Bryne, var da uten Norsk Registrering , men hadde bra papir fra Sverige og han som eigte bilen før meg hadde fått godkjent bilen skriftligt før eg kjøpte den. Bilen ble tatt hjem, koblet lys, park bremser + mye annet dill så en gatebil trenger, Var i vår og godkjente bilen i trondheim og kunne endeligt henge på Norske skilter. Bilen er godkjent med bla, 4link, ombygt framvogn, lexanruter(side og bakruder) 9" akling som er innkortet, 14,5*28-15 dekk bak, wilwood bremser, bur++++++ bilen har TZR opphengs armer+styre armer,coil overs, wilwood tangstag og avtagbart ratt, glassfiber dører, fangere, front og bakluke. Bilen veier 1300kg uten fører med 2 batteri og en flaske med gass. Motor er en 598cui som går på 98 okt, satt opp for gass(114 okt) Jw power glide med 10" converter 4500 stall speed, lemons headers, msd tenning, Big shot lystgass.
|
|
| Forfatter: | nova68 [ Ons 02. Jul 2008 23:04 ] |
| Innleggets emne: | |
Beste tid på Novaen er 8.94 og 245 kmt på 1/4
Bilen brukes litt på gata, trenger mye bensin
Andre biler eg har eigt.
|
|
| Forfatter: | jones [ Tor 03. Jul 2008 00:15 ] |
| Innleggets emne: | |
Den er HEMSKT rå den Nova`n din!! Hvordan var det å få skilter på den? hører de har skjerpet inn litt på registrering av ombygde biler.. din har jo hele pakka! Igjen..RÅ bil!! |
|
| Forfatter: | st-remy [ Tor 03. Jul 2008 00:25 ] |
| Innleggets emne: | |
| Forfatter: | chevy8 [ Tor 03. Jul 2008 00:34 ] |
| Innleggets emne: | |
dæææven den novan var råå |
|
| Forfatter: | alfaalfa [ Tor 03. Jul 2008 06:23 ] |
| Innleggets emne: | |
Må slenge meg på for å si at Novan er rå. men du har hatt mange rå biler ser jeg. Men skjønner at du ikke bruker den så ofte i gaten, for den er nok tørst den kompisen der alfa |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Tor 03. Jul 2008 08:39 ] |
| Innleggets emne: | |
Tøff, annet kan jeg ikke sige! hehe |
|
| Forfatter: | nova68 [ Tor 03. Jul 2008 21:33 ] |
| Innleggets emne: | |
jones skrev: Den er HEMSKT rå den Nova`n din!!
Hvordan var det å få skilter på den? hører de har skjerpet inn litt på registrering av ombygde biler.. din har jo hele pakka! Igjen..RÅ bil!! Takk for det. Det gikk bra med godkjenning, men det kan eg takke gammel eiger for han søkte før 2003. Har strammet inn etter da:( Hvordan går det med dere? skal dere til gardemoen i aug? |
|
| Forfatter: | nova68 [ Tor 03. Jul 2008 21:46 ] |
| Innleggets emne: | |
Kan legge inn litt info om motor Short block ble kjøpt av Dyno flow i las vegas, dart big m tall deck block, eagel 4.5" veiv, eagel 6.7 råder med L19 bolter, je stempel (4.6 boring)10.8 i comp. Bmf 385 cnc topper, jessel ss vipper, crane mek roller, sniper innsug, moroso smøring og panne, cloys kjede, 1050 dominator,comp løftere. Msd tenning, crank trigger, 6 digital boks Har ikke dyno på motoren, men effekten bør ligge på 700+++hk
|
|
| Forfatter: | alfaalfa [ Tor 03. Jul 2008 21:48 ] |
| Innleggets emne: | |
Er så godt å se sånne bilder og lese slike detaljer om en motor alfa |
|
| Forfatter: | jones [ Fre 04. Jul 2008 01:46 ] |
| Innleggets emne: | |
nova68 skrev: jones skrev: Den er HEMSKT rå den Nova`n din!! Hvordan var det å få skilter på den? hører de har skjerpet inn litt på registrering av ombygde biler.. din har jo hele pakka! Igjen..RÅ bil!! Takk for det. Det gikk bra med godkjenning, men det kan eg takke gammel eiger for han søkte før 2003. Har strammet inn etter da:( Hvordan går det med dere? skal dere til gardemoen i aug? Går bra her Vi har som mål å prøve å få til en tur på Gardermoen, men intet er sikkert enda, så vi får se Du skal vel dit å teste redskapen regner jeg med? |
|
| Forfatter: | nova68 [ Fre 04. Jul 2008 14:26 ] |
| Innleggets emne: | |
jones skrev: nova68 skrev: jones skrev: Den er HEMSKT rå den Nova`n din!! Hvordan var det å få skilter på den? hører de har skjerpet inn litt på registrering av ombygde biler.. din har jo hele pakka! Igjen..RÅ bil!! Takk for det. Det gikk bra med godkjenning, men det kan eg takke gammel eiger for han søkte før 2003. Har strammet inn etter da:( Hvordan går det med dere? skal dere til gardemoen i aug? Går bra her Vi har som mål å prøve å få til en tur på Gardermoen, men intet er sikkert enda, så vi får se Du skal vel dit å teste redskapen regner jeg med? Ja alt er klar til 1-3 aug, reiser på 2 uker ferie i dag Lykke til på Hell, håper dere klare og se 6 tallet på 1/8 mila |
|
| Forfatter: | jones [ Man 07. Jul 2008 09:54 ] |
| Innleggets emne: | |
Det gikk AKKURAT ikke det gitt! 7.001 som beste. bilen gikk stabilt som et fjell da, 7.03-7.00 hele dagen |
|
| Forfatter: | Bead-lock [ Tor 07. Aug 2008 23:49 ] |
| Innleggets emne: | |
Har det blitt noen nye gotider på bilen i sommer eller? |
|
| Forfatter: | Mentor [ Fre 08. Aug 2008 00:00 ] |
| Innleggets emne: | |
Goddamn...Det der ser ut som et helsikes maskineri!!! Lagd for å gå fælt Gass, sier du? håper jeg skjønte det som NoS, ikke LPG (Fikk en liten diskusjon her, bare Anyways, TØFF bil!!! Mentor'n... |
|
| Side 1 av 3 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|