AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 02:09

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Corvetten min
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 21:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 26. Mar 2008 10:29
Innlegg: 19
Hei
Tenkte og legge ut noe om prosjektet mitt.
Kjøpte meg ei Corvette 77 rett før jul. Importerte den selv og fikk den for en meget bra pris. Manuell 4 trins gir og foreløpig stort sett orginal motor.
Det er ingen større feil med bilen og selve karosseriet er uten sprekker, men lakken er dårlig. Planen var og fikse hele bilen, alle slitedeler, foringer, endre litt på utseendet og lakkere den før sommeren.
Om jeg får tid og penger til lakken vil vise seg :lol:

Hær er slik bilen vær da jeg fikk den
Bilde
Bilde
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 21:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 11. Jul 2007 20:05
Innlegg: 268
Bosted: BODØ
Hei martin,mer bilda :lol:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 21:27 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 26. Mar 2008 10:29
Innlegg: 19
Morn Alf :D
Ja det kommer, må bare hente kameraet i garasjen. Bilen ser ikke så fin ut lengre, som på bildene dær :P


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 21:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 26. Mar 2008 10:29
Innlegg: 19
Noe av det første jeg la merke til var at et av festene til fjærda på differensial coveret var knekt rett av!
Litt dårlige bilder.
Bilde
Bilde

Så da tok jeg og skifta det ut med et nytt og forsterka cover, inspiserte hele diffen som viste seg og være i god form. Pussa ned og lakka hele gria.
Bilde

Ny lakkert
Bilde


Og siden jeg hadde diffen ute så tok jeg like godt og demontere hele bakstillinga. Plusselig så det slik ut :lol:
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 22:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 26. Mar 2008 10:29
Innlegg: 19
Neste jeg fant var noen bedritne karosseri foringer. En råtten potet hadde gjort bedre jobb en disse, som ble pulverisert når jeg plukka dem ut!
Bilde

Da jeg fjerna foringa viste det seg at hele festet var rusta bort
:cry:
Bilde

Hær er all rust skjært bort og ny plate sveist inn, klar for lakk og ny foring.
Bilde

Ny foring montert og sausa inn i korosseri masse, bytta også de andre 7 karosseriforingene som er plassert på rundt om.
Bilde
Bilde
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 22:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 14. Aug 2007 19:44
Innlegg: 192
Bosted: Sandnes
hehe, ofte sånn det begynner, skal bare ta det, så oppdager man andre ting, hadde vert greit å fiksa det, å kansje det, tar det der også når jeg allerede er igang :P var ikke mye jeg skulle gjøre med min bil til å begynne med, men så ble det visst mye alikevell ;)

_________________
1974 Chevrolet Camaro http://www.biringt.com
1987 Toyota Camry stv. <-- HAHA :P


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 22:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 26. Mar 2008 10:29
Innlegg: 19
Ja det vanskelig og holde seg til en ting uten og ta alt annet med et samme :roll:

alle gammle foringer

Bilde

blir byttet ut med prothane foringer (utenom karosseriforingene over pga litt støydemping i det minste)

Bilde

Foringene i settet passer utmerket, kun to foringer hvor hylsa som inni foringa var for stor for bolten. Så jeg fikk dreid opp to nye hylser
Hylsa til høyre er den som ble laget på nytt.

Bilde

Passer utmerket :wink:

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 22:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 26. Mar 2008 10:29
Innlegg: 19
Akkurat nå driver jeg på med og montere nye langre bak. Lagde meg en liten anordning slik at jeg kan måle "endplay".
Det skal være ca 0.001-0.008" slark i lageret etter montering :wink:

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 22:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
godt å vite at de tingene er i orden!

_________________
Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 22:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
:D

Hei.
Snerten bil det derre. kunne godt ha tenkt meg en slik en gang :-k ..vi får se.

Skal bli morro å følge med prosjektet ditt.
Lykke til.

alfaalfa

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 22:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 26. Mar 2008 10:29
Innlegg: 19
alfaalfa skrev:
:D

Hei.
Snerten bil det derre. kunne godt ha tenkt meg en slik en gang :-k ..vi får se.

Skal bli morro å følge med prosjektet ditt.
Lykke til.

alfaalfa


Takk :D


Har lagt inn storbestilling og ny frem og bakfanger og pace car lippe. Masse smådeler og mansjit.
Skal ha nye fangere pga litt annet utsende og jeg må ha dem i ren glassfiber, noe de orginale ikke er. Slik at jeg kan støpe dem sammen med karosseriet og får et "seamless" karosseri. Helt rene overflater uten sprekker og overganger.
Alle hull og merker og drit blir fjernet og hullene støpt sammen. Planla og fjerne dår håndtaker og låser, men biltrangsynet likte ideen dårlig.
Så jeg må vist kjøpe nye dørhåndtak :lol: planla at dem ikke skulle brukes, når jeg demonterte dem (destruktiv demontering).
Kjempesmart :oops:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 22:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Har du fått godkjent bilen ennå ?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 14. Apr 2008 22:47 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Det blir bra det der.Bilde

Skal bli artig å følge utviklingen. 8)

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 15. Apr 2008 07:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 26. Mar 2008 10:29
Innlegg: 19
Roar skrev:
Har du fått godkjent bilen ennå ?


Nope, har ikke det. Har vært i dialog med dem og vet sån høvelig hvordan ting må være. Er litt spent på om dem er veldig pirkete :?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 15. Apr 2008 08:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) blir bra det der , post mye , og bilda det like vi :wink:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support