AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Askøy Camaro
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=3823
Side 1 av 2

Forfatter:  grovetussen [ Ons 05. Mar 2008 20:31 ]
Innleggets emne:  Askøy Camaro

Hei hei! Er en fyr på 24 fra Askøy. Har hatt mange gode og mindre gode biler oppigjennom, men i fjor høst kjøpte jeg meg min første amcar, en '76 chevy camaro, med 305 motor.

Syns dette er en knalltøff bil, og da jeg hadde sett transformers filmen fant jeg ut at dette var rette bilen for meg :D

Den var helt dønn orginal da jeg kjøpte den, 2 eiere i california og en i Norge, så det er heldigvis ikke noen som har drevet og køddet så mye med ting :D

Driver og får den litt mer sporty i understellet nå, og når det er gjort skal det shoppes ny motor, eventuelt oppjustere den jeg har noe voldsomt (150 hk er for lite til meg). Gi gjerne en lyd om du har noe knask liggende i garasjen som jeg kunne ha bruk for!

Hilsen Sigve

Vedlegg:
litebildecamaro2.JPG
litebildecamaro2.JPG [ 72.57 KiB | Vist 5893 ganger ]
litebildecamaro1.JPG
litebildecamaro1.JPG [ 65.45 KiB | Vist 5893 ganger ]

Forfatter:  alfaalfa [ Ons 05. Mar 2008 20:37 ]
Innleggets emne: 

Hei og velkommen til forum..Ble litt feil med bildet ditt der.. ser i allefal ikke noe her :D

alfaalfa

Forfatter:  grovetussen [ Ons 05. Mar 2008 20:50 ]
Innleggets emne: 

alfaalfa skrev:
Hei og velkommen til forum..Ble litt feil med bildet ditt der.. ser i allefal ikke noe her :D

alfaalfa


Nå skal det være greit :roll:

Forfatter:  alfaalfa [ Ons 05. Mar 2008 20:51 ]
Innleggets emne: 

grovetussen skrev:
alfaalfa skrev:
Hei og velkommen til forum..Ble litt feil med bildet ditt der.. ser i allefal ikke noe her :D

alfaalfa


Nå skal det være greit :roll:


:D Veldig greit..Og en kjempebil det der..Legg merke til fargen folkens :wink:
Planer for bilen??

alfaalfa

Forfatter:  grovetussen [ Ons 05. Mar 2008 21:01 ]
Innleggets emne: 

alfaalfa skrev:
Planer for bilen??


Tenkt å få meg en spoiler som de kule camaroene har, og doble svarte striper :D Men det blir etter en lakkering, for malingen er sinnsykt slitt, ser gjennom den enkelte steder :shock:

Har den inne på verksted nå, er ikke så glad i skruing som ikke er gøy (bytte 3 hjullagre som var omtrent like slitt som lakken).

Tenkt også på om det er mulig å få bytta den ekstremt stygge støtfangeren i noe litt mindre stygt.

Ellers er det jo motoren som trenger litt kjærlighet. Det må i allefall høres ut som jeg har en bil som går bra, selv om jeg ikke har det. :lol:

Forfatter:  chevy8 [ Ons 05. Mar 2008 21:22 ]
Innleggets emne: 

hei hei sigve!!!
hvor hører du til på askøy? ser siste bilde er tatt nede ved fotballbanen på træet..også har eg sett bilen din på spar på fromreide, der eg jobber..

sku gjerne tatt en nermere titt på bilen din :lol:

mvh kristian på kjerrgarden

Forfatter:  alfaalfa [ Ons 05. Mar 2008 21:23 ]
Innleggets emne: 

grovetussen skrev:
alfaalfa skrev:
Planer for bilen??


Tenkt å få meg en spoiler som de kule camaroene har, og doble svarte striper :D Men det blir etter en lakkering, for malingen er sinnsykt slitt, ser gjennom den enkelte steder :shock:

Har den inne på verksted nå, er ikke så glad i skruing som ikke er gøy (bytte 3 hjullagre som var omtrent like slitt som lakken).

Tenkt også på om det er mulig å få bytta den ekstremt stygge støtfangeren i noe litt mindre stygt.

Ellers er det jo motoren som trenger litt kjærlighet. Det må i allefall høres ut som jeg har en bil som går bra, selv om jeg ikke har det. :lol:


Om motor har gått et stykke kan det jo være greit å ta ei overhaling på den..og kanskje samtidig fleske til med kvassere kam og nye topper.
Så går den jo litt bedre da :lol:
Sette på litt større exos og få gromlyd.
Kan kjøpe seg ihjel til de bila der :wink:

alfaalfa

Forfatter:  grovetussen [ Ons 05. Mar 2008 21:30 ]
Innleggets emne: 

chevy8 skrev:
hvor hører du til på askøy?


Holder til på Berland, er ganske mye ute, syns det er gøyere å kjøre enn å ha bilen stående i garasjen :D

Forfatter:  chevy8 [ Ons 05. Mar 2008 21:34 ]
Innleggets emne: 

hmm....sigve og 24.... ser ikke helt for meg hvem du er....
ja ser du er ofte ute...har sikkert sett deg 5-6 ganger...hehe

Forfatter:  chevy8 [ Ons 05. Mar 2008 21:40 ]
Innleggets emne: 

bare et lite spørsmål...

har du tenkt å få på mindre felger og mere dekk?

Forfatter:  grovetussen [ Ons 05. Mar 2008 21:56 ]
Innleggets emne: 

chevy8 skrev:
bare et lite spørsmål...

har du tenkt å få på mindre felger og mere dekk?


Nei egentlig ikkje, e de ikkje fine da?

Det er 8,5x19toms med 235 dekk på. Kom tilfeldigvis over de i en butikk, de var bestilt til en BMW, men han hadde aldri komt å hentet de. Fikk cirka 20.000 rabatt, og de gamle eg hadde var så stygge, dessuten hadde eg med meg en kompis som er kjøpepress på boks :D

Forfatter:  chevy8 [ Ons 05. Mar 2008 22:00 ]
Innleggets emne: 

felgene er fine dem..
men syntes dem hører litt mere hjemme på en bmw...
men smaken er som baken..godt delt...

hehe...

Forfatter:  thomas [ Ons 05. Mar 2008 22:24 ]
Innleggets emne: 

velkommen og bilen din er fin den 8)

Forfatter:  Mr.Camaro [ Ons 05. Mar 2008 22:55 ]
Innleggets emne: 

Jeg forhandler understell og bremser fra USA til 2. gen. camaro og firebird, så hvis du er ute etter å få bedre kjøreegenskaper er det bare å gi beskjed...

Lakker fangerene i samme farge som bilen og la gummien forbli svart, da blir de ikke så dominerende... Monter spoiler bak og lakker den i semigloss svart sammen med stripene...

Da har du en gjennomført bil med et bra stuk...

Vi har et f-bodyforum her utepå nettet også:

http://2gencamaro.diskusjonsforum.no/?mforum=2gencamaro

Forfatter:  VANulf [ Ons 05. Mar 2008 22:58 ]
Innleggets emne: 

Hei. Bor selv på fromreide og har sett bilen flere ganger men vet ikke helt hvem du er. Velkommen

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/