AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 02:28

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Askøy Camaro
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 20:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 19. Jan 2008 13:04
Innlegg: 103
Bosted: Askøy, rett utafor Bergen
Hei hei! Er en fyr på 24 fra Askøy. Har hatt mange gode og mindre gode biler oppigjennom, men i fjor høst kjøpte jeg meg min første amcar, en '76 chevy camaro, med 305 motor.

Syns dette er en knalltøff bil, og da jeg hadde sett transformers filmen fant jeg ut at dette var rette bilen for meg :D

Den var helt dønn orginal da jeg kjøpte den, 2 eiere i california og en i Norge, så det er heldigvis ikke noen som har drevet og køddet så mye med ting :D

Driver og får den litt mer sporty i understellet nå, og når det er gjort skal det shoppes ny motor, eventuelt oppjustere den jeg har noe voldsomt (150 hk er for lite til meg). Gi gjerne en lyd om du har noe knask liggende i garasjen som jeg kunne ha bruk for!

Hilsen Sigve


Vedlegg:
litebildecamaro2.JPG
litebildecamaro2.JPG [ 72.57 KiB | Vist 5888 ganger ]
litebildecamaro1.JPG
litebildecamaro1.JPG [ 65.45 KiB | Vist 5888 ganger ]

_________________
Har en '76 Camaro, jobber som elektriker, er sanger, og driver med mye annet!


Sist endret av grovetussen den Ons 05. Mar 2008 20:49, endret 4 ganger.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 20:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
Hei og velkommen til forum..Ble litt feil med bildet ditt der.. ser i allefal ikke noe her :D

alfaalfa

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 20:50 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 19. Jan 2008 13:04
Innlegg: 103
Bosted: Askøy, rett utafor Bergen
alfaalfa skrev:
Hei og velkommen til forum..Ble litt feil med bildet ditt der.. ser i allefal ikke noe her :D

alfaalfa


Nå skal det være greit :roll:

_________________
Har en '76 Camaro, jobber som elektriker, er sanger, og driver med mye annet!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 20:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
grovetussen skrev:
alfaalfa skrev:
Hei og velkommen til forum..Ble litt feil med bildet ditt der.. ser i allefal ikke noe her :D

alfaalfa


Nå skal det være greit :roll:


:D Veldig greit..Og en kjempebil det der..Legg merke til fargen folkens :wink:
Planer for bilen??

alfaalfa

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 21:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 19. Jan 2008 13:04
Innlegg: 103
Bosted: Askøy, rett utafor Bergen
alfaalfa skrev:
Planer for bilen??


Tenkt å få meg en spoiler som de kule camaroene har, og doble svarte striper :D Men det blir etter en lakkering, for malingen er sinnsykt slitt, ser gjennom den enkelte steder :shock:

Har den inne på verksted nå, er ikke så glad i skruing som ikke er gøy (bytte 3 hjullagre som var omtrent like slitt som lakken).

Tenkt også på om det er mulig å få bytta den ekstremt stygge støtfangeren i noe litt mindre stygt.

Ellers er det jo motoren som trenger litt kjærlighet. Det må i allefall høres ut som jeg har en bil som går bra, selv om jeg ikke har det. :lol:

_________________
Har en '76 Camaro, jobber som elektriker, er sanger, og driver med mye annet!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 21:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
hei hei sigve!!!
hvor hører du til på askøy? ser siste bilde er tatt nede ved fotballbanen på træet..også har eg sett bilen din på spar på fromreide, der eg jobber..

sku gjerne tatt en nermere titt på bilen din :lol:

mvh kristian på kjerrgarden


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 21:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
grovetussen skrev:
alfaalfa skrev:
Planer for bilen??


Tenkt å få meg en spoiler som de kule camaroene har, og doble svarte striper :D Men det blir etter en lakkering, for malingen er sinnsykt slitt, ser gjennom den enkelte steder :shock:

Har den inne på verksted nå, er ikke så glad i skruing som ikke er gøy (bytte 3 hjullagre som var omtrent like slitt som lakken).

Tenkt også på om det er mulig å få bytta den ekstremt stygge støtfangeren i noe litt mindre stygt.

Ellers er det jo motoren som trenger litt kjærlighet. Det må i allefall høres ut som jeg har en bil som går bra, selv om jeg ikke har det. :lol:


Om motor har gått et stykke kan det jo være greit å ta ei overhaling på den..og kanskje samtidig fleske til med kvassere kam og nye topper.
Så går den jo litt bedre da :lol:
Sette på litt større exos og få gromlyd.
Kan kjøpe seg ihjel til de bila der :wink:

alfaalfa

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 21:30 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 19. Jan 2008 13:04
Innlegg: 103
Bosted: Askøy, rett utafor Bergen
chevy8 skrev:
hvor hører du til på askøy?


Holder til på Berland, er ganske mye ute, syns det er gøyere å kjøre enn å ha bilen stående i garasjen :D

_________________
Har en '76 Camaro, jobber som elektriker, er sanger, og driver med mye annet!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 21:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
hmm....sigve og 24.... ser ikke helt for meg hvem du er....
ja ser du er ofte ute...har sikkert sett deg 5-6 ganger...hehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 21:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
bare et lite spørsmål...

har du tenkt å få på mindre felger og mere dekk?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 21:56 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 19. Jan 2008 13:04
Innlegg: 103
Bosted: Askøy, rett utafor Bergen
chevy8 skrev:
bare et lite spørsmål...

har du tenkt å få på mindre felger og mere dekk?


Nei egentlig ikkje, e de ikkje fine da?

Det er 8,5x19toms med 235 dekk på. Kom tilfeldigvis over de i en butikk, de var bestilt til en BMW, men han hadde aldri komt å hentet de. Fikk cirka 20.000 rabatt, og de gamle eg hadde var så stygge, dessuten hadde eg med meg en kompis som er kjøpepress på boks :D

_________________
Har en '76 Camaro, jobber som elektriker, er sanger, og driver med mye annet!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 22:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
felgene er fine dem..
men syntes dem hører litt mere hjemme på en bmw...
men smaken er som baken..godt delt...

hehe...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 22:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 01:35
Innlegg: 1379
Bosted: mellom hamar å larvik
velkommen og bilen din er fin den 8)

_________________
Den som går i fotspora til andre kommer ikke først frem........
mvh thomas
if it wont fit,I make it fit....
35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

http://thomastnt.websport24.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 22:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 27. Jun 2006 01:13
Innlegg: 359
Jeg forhandler understell og bremser fra USA til 2. gen. camaro og firebird, så hvis du er ute etter å få bedre kjøreegenskaper er det bare å gi beskjed...

Lakker fangerene i samme farge som bilen og la gummien forbli svart, da blir de ikke så dominerende... Monter spoiler bak og lakker den i semigloss svart sammen med stripene...

Da har du en gjennomført bil med et bra stuk...

Vi har et f-bodyforum her utepå nettet også:

http://2gencamaro.diskusjonsforum.no/?mforum=2gencamaro

_________________
Medlem i
Hamar American Car and Bike Club
http://www.hamaramcar.no

1983 Pontiac Trans Am Daytona 5,0l V8 // Prosjekt som vurderes solgt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Mar 2008 22:58 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 25. Feb 2008 12:17
Innlegg: 31
Bosted: Askøy
Hei. Bor selv på fromreide og har sett bilen flere ganger men vet ikke helt hvem du er. Velkommen

_________________
- Chevy VAN 1982


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support