AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Buick Riviera
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=3323
Side 1 av 1

Forfatter:  cadillacman [ Lør 19. Jan 2008 12:59 ]
Innleggets emne:  Buick Riviera

Hei :D Mitt navn er Glenn og bor utenfor Bergen og er med i Nordhordland Amcar Club. Har for tiden en '72 Buick Riviera som eg kjøpte i Kristiansand 2006 og storfornøyd med den :D Buick'en er importer fra California i 2003 og har vært i samme familie siden ny.
Bilen har nytt interiør, nytt teppe, nytt taktrekk og nytt vinyl tak. Buick'en ble slipt plateren i vinteren 04/05 og lakket gull met i 2005. Så denne bilen eksisterer det ikke rust :) Etter eg overtok bilen, fikk eg tak i et brukt dashbordinnsats og dashpads på ebay, da det gamle plasten var helt sprø og ødelagt etter mangen år i varmen. Denne vinteren var tiden kommet for å skifte fjører å dempere på bilen. Målte at bilen var "seget" med over 2" både fremme og bak + at det var lekasje på støtdemperene bak :? Så nå er nye fjører montert og oljedempere skiftet ut med Kyb "gas a just" gass dempere. Så nå er bilen nesten 3" høgre :D Skiftet også filter på THA 400 automatkassen samtidig, da eg ikke viste når dette var gjort sist.
Ha en fin helg alle sammen :D

Vedlegg:
Filkommentar: Buick Riviera 1972 mod
buickriviera1.jpg
buickriviera1.jpg [ 109.99 KiB | Vist 4856 ganger ]
Filkommentar: Buick Riviera 1972 mod
buickriviera3.jpg
buickriviera3.jpg [ 143.95 KiB | Vist 4856 ganger ]
Filkommentar: Buick Riviera 1972 mod
buickriviera2.jpg
buickriviera2.jpg [ 110.01 KiB | Vist 4856 ganger ]
Filkommentar: Buick Riviera 1972 mod
buickriviera.jpg
buickriviera.jpg [ 127.4 KiB | Vist 4856 ganger ]

Forfatter:  challenger [ Lør 19. Jan 2008 13:03 ]
Innleggets emne: 

Stiiilig vogn! =P~

Velkommen!

Forfatter:  cadillacman [ Lør 19. Jan 2008 13:09 ]
Innleggets emne: 

Takker, challenger. Har alltid hatt sansen for "Boattail" Rivera'en. Det er jo en spesiell design på 71 - 73 Riviera'en. Så noen elsker den og andre hater den he he..

Forfatter:  jan olsen [ Lør 19. Jan 2008 14:03 ]
Innleggets emne: 

mmmmmmm herlig bil.liker dem svært godt

Forfatter:  st-remy [ Lør 19. Jan 2008 14:51 ]
Innleggets emne: 

:) velkommen te forumet ja , stilie biler detta

Forfatter:  Freddy [ Lør 19. Jan 2008 15:09 ]
Innleggets emne: 

Gratulerer ! :lol: Nydelig vogn ! En av mine favoritter ! Jeg LIKER boattail ! :D
Kjør med måte, den drikker bensin ! ( he,he som min Lincoln Mark IV med 460 motor ! )

Freddy

Forfatter:  pontchief [ Lør 19. Jan 2008 16:30 ]
Innleggets emne: 

Velkommen hit.

Så bilen din på vårmønstringen i Bergen i fjor.

Det er bra at det blir flere Buick folk her på forumet.Bilde

Bilde

Forfatter:  Martin [ Lør 19. Jan 2008 18:12 ]
Innleggets emne: 

Velkommen hit

Riviera e berre tøft. :thumbsup:

Forfatter:  Roar [ Lør 19. Jan 2008 18:18 ]
Innleggets emne: 

Hei på deg du.
Riviera er vel den enkleste bilen i verden å customisere med enkle grep.
Ned med den . Vekk med frontfangern og installer en liten fanger på hver side av grillen og du har en kanon lowrider. Men når det er sagt så er bilen fin som original også. Sitter en fin motor under pansret også :-) bilen flytter seg bra med 455 en. Tøff inredning er det på den også.

Forfatter:  cadillacman [ Lør 19. Jan 2008 21:09 ]
Innleggets emne: 

Takker for en god velkomst her på forumet :)
Så du hadde tatt et bilde av Buick'en på vårmønstringen, pontchief. Så det er brukt i min avtar etter eg fant bildet på nettet i fjor..
Ellers har eg ingen planer om å customisere Buick'en, Roar. Synes den er flott som det er nå. Men alle har sin smak :D
Ellers er så bruker ikke den så mye bensin, Freddy, Ligger på ca 1,4 - 1,5 liter på langkjøring. Har skiftet til elektronisk tenning, så da gikk forbruket litt ned. Men såpass må det være på en 455 maskin he he..

Forfatter:  Lakkjenta [ Søn 20. Jan 2008 12:46 ]
Innleggets emne: 

hei! fint å se en 72 riviera som er så pen! :) har en sånn jeg og, men den er ombygd.

Forfatter:  cadillacman [ Søn 20. Jan 2008 15:12 ]
Innleggets emne: 

Hei Lakkjenta :D Kjekt å høre at det er flere som har en "boattail" Har per dags dato ikke sett noen boattail på amcartreff eh hat vært på :? Har du noen bilder av din riviera ??

Forfatter:  Lakkjenta [ Søn 20. Jan 2008 20:28 ]
Innleggets emne: 

hei cadillacman :D ligger bilde av 72 rivieraen min på presenter deg selv. under nytt medlem. ikke gråt, jeg har kjøpt den sånn :wink:

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/