AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 00:11

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 18:00 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 11. Nov 2007 17:45
Innlegg: 42
Navnet er Magne Carlsen og jeg er en helt fersk amcar skruer :)
Jeg er faktisk musiker av yrke, så amcars,Harleys og Rock'n roll er jo min livstil, hehehe....

Er på min 3 amcar nå da, men den jeg har nå er den første som jeg skal mekke litt på.
Har hatt en Chevrolet g30 bueaville med 350 borret 030, og en 71 Dodge Dart, med 68 cuda høykompmotor.
Har jo hatt både japse og tysk må jeg innrømme, men disse bilene har ingen verdi for meg da de ikke gir meg noen spesiell følelse av å kjøre dem..

For meg så er lyden av en V8, det som gjør dagen lettere å komme igjennom :D..


Holder nå på med en Oldsmobile Cutlass 73, med 68 motor. Som er planlagt å bli kjørbar til våren.. Oohhyeah!!


Ps: En amcar skal IKKE ha stereoanlegg!! Om du har det, så har du for daff motor :P


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 18:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Heihei! Alltid fint at gjengen her vokser, og trivelig at flere musikere er blant dem :D

(Jobber mye med de aller, aller fleste stadier innenfor musikk og lyd selv, selv om det er mest hobby...Ennå :P)

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 18:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 11. Nov 2007 17:45
Innlegg: 42
Ja det var bare en hobby med meg og, men innså at det her var det jeg funket med(musikk altså), så da var det bare profesjonelt da :D .. Angrer ikke..

Ja dette forumet har jeg på kort tid blitt veldig avhengig av, informativt å kjekt å se alle de folka og prosjektene
:wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 19:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hej og velkommen
jeg er ikke musiker, selv om jeg spiller V8 orgel! hehe

kjenner en del musikere, i dk, som gjerne bruker øret, når de justerer forgasser! (funker ikke altid! hehe)

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 19:47 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 11. Nov 2007 17:45
Innlegg: 42
Hehe.. Ja kanskje ikke det beste å stole på musikere når det gjelder bil. Har noen erfaringer fra turneer, der vi har blitt stående med band (mini)bussen grunnet glimrende motorkunnskaper fra "handye-musikere" :P

Haha.. Det er artig å lære dette her vett, så jeg er nok fast inventar her nå ja.

V8 orgel er det mest råeste instrumentet som finnes, no doudt about it! :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 11. Des 2007 19:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 19. Des 2006 00:50
Innlegg: 200
Bosted: Drammen
Hehehe...Vi har kommet oss helskinnet til og fra spillejobber, både nær og fjern fordi jeg har klemt inn bilfiks mellom øvinger og innspillinger :P

Igjen, artig med flere folk her inne!

Mentor'n...

_________________
--== Team Redneck ==--
BBC + MPG = WTF
Alt er mulig, noe er bare vanskelig!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Velkommen.
InnleggSkrevet: Ons 12. Des 2007 15:57 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 14:19
Innlegg: 542
Bosted: Sola
Musiker? hva spiller du?
Jeg kaller meg hobby musikker, er en gammel trommis fra 70 tallet, måtte slutte pga jobb situasjon. har fremdeles utstyr stående i kjelleren. knaller til av og til (Det finnes noen tvilsomme bilder på websiden min)

Verste tilfelle med musikk og mekking? det var på vei til en spillejobb med bussen vi hadde. Eksosannlegget rammlet av. dette var i dal, vi Vi hadde ikke noe verktøy so vi forsøkte å få det på plass med div ståltrådsurring, men vi måtte avgårde for å rekke jobben. annlegget datt av etter kort tid. Stor buss på frieksos ga gjennlyd i dalen. (Tror ikke det var ei ku som melket i den dalen på fjorten dager etterpå.) :shock:
Mvh
Arild
PS, Stereo anlegg er et must i alle biler. :D
Cruise avgårde med blues på stereoen er noe jeg digger godt. 8)

_________________
AK
Cadillac 1958 convertible, Camaro 1968, C-10 1964 stepside
http://www.58cadillac.net
Keep cruising!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Des 2007 16:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) velkommen te forumet ja

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 12. Des 2007 16:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 11. Nov 2007 17:45
Innlegg: 42
Takker:D

Blues og amcar er en knall kombinasjon det ja ;)

Jeg spiller litt forskjellig, men går mest i trommer og gitar.. Spørs hva jeg leies inn til å gjøre.

Det jeg mener med stereo er at man kan godt ha ett lite anlegg i bilen sin, men det hørerer ikke hjemme i en amcar med ett fancy stereo som blinker og styrer.. Og subb'er og denslags. Da kan man heller kjøpe seg en japse eller tysk, og gå ned til en 4'er..

Skal man ha en amerikaner fra før 1977, så skal man høre motoren, og ikke ett overdådig stereoanlegg 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Des 2007 10:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Des 2007 21:03
Innlegg: 326
Bosted: Nedstrand
Heilt enig,eg har montert stereo`n under setet sånn at det ikkje viser i den eine bilen,i den andre har eg 8 spors spiller under dashbordet,passer litt bedre dei i ein gammal bil

_________________
1957 Plymouth Belvedere Conv.
1957 Imperial Crown 4Dht
1999 Chrysler Stratus 2.0
http://www.nedstrandamcarclub.com
http://www.nedstrandmopar.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 13. Des 2007 11:56 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 11. Nov 2007 17:45
Innlegg: 42
Jepp 8) .. Du har forstått det.. Look'en til en gammel 8spors er jo stili da :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Des 2007 21:52 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 14. Jul 2007 14:19
Innlegg: 542
Bosted: Sola
Cadillacen min har moderat stereo anlegg, ikke mulig å se høytalerne, spilleren er under sete og har fjernkontroll.
det er en bil jeg foretrekker med god demping av motoren.

Camaroen har stereo montert som orginalt med falsk innmat. dvs den ser ut som orginal men er digital invendig.
Kunne ikke tenkt meg bil uten stereo anlegg, så jeg foretrekker moderat bra stereo. ikke noe bling bling og 15" bak i min bil nei.
Favoritt band? Little feat, (de gammle musikkernes inspirasjonsband) 8)

_________________
AK
Cadillac 1958 convertible, Camaro 1968, C-10 1964 stepside
http://www.58cadillac.net
Keep cruising!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Hei..
InnleggSkrevet: Man 17. Des 2007 03:12 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Sep 2007 10:12
Innlegg: 321
Bosted: Hareid
Ja det er sant det. Lyden av en V8 so brumma e nokk musikk i mine øyre. Berre cruise avgåre, høre duren av motoren der ein glir rundt, gi litt pådrag av og til... ja da er live herlig, da kan en gløyme tid å sted.

Så donk donk anlegget høyre nokk heime i dissa japsekjerrene og tyskerblekka......

Velkommen!

_________________
Tonny Sørdal
T & T Store
The Patriotic American Store
http://www.ttstore.no

1992 Lincoln Continental
1992 Chevrolet G30 Starcraft
1969 Mercury Cougar Cab
2007 Jeep Commander


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 17. Des 2007 13:41 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 11. Nov 2007 17:45
Innlegg: 42
:D Ja vi er på lengde der ja.. Det er jo ikke meningen å provosere noen, men når jeg ser folk som restaurerer flotte biler fra bunnen av, og så velger de å sette inn ett sinnsykt anlegg som overdøver alt av motor og ødelegger det jeg vil kalle "kos" med å ha en amcar..
Men en 8 spors er jo skikkeli kult, og skjult anlegg..

:D

Men når det er sagt så har jeg ikke noe hat mot store anlegg, tvert imot.. Men de hører ikke hjemme i en amcar.. :P


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 17. Des 2007 16:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) i firebirden så hadde e ikke stereo, kunn trommesolo :lol:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support