| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| 1982 Chevrolet Van https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=2909 |
Side 1 av 5 |
| Forfatter: | chevy8 [ Lør 17. Nov 2007 13:14 ] |
| Innleggets emne: | 1982 Chevrolet Van |
Tja...nå er vi 4 karer som har gått til innkjøp av en 1982 chevy van. den har 305 motor og th350 gir. har ikke vert skilter på den på minst 5 år. og den STARTER IKKE Vi har nå lagt opp NYE ledninger fra batteriet og fram til starteren på + og skrudd fast i blokken på - ... OOOOG nå får vi ikke liv i starteren i det hele tatt! Så vi trenger en tegning over hvordan en starter er koblet opp når det gjelder ledninger, vi har tatt av starteren som var der, og prøvd med min starter, som funket fint i camaroen min. kan det være noen sikringer som er røket? Vi har vert under og sett på bilen også..og det er 2,5 eksos hele veien, med simons eksospotter, og headers Rammen ser veldig bra ut. Men vi trenger hjelp med motoren, så alle ideer taes imot med stor takk Foresten, så skal bilen bli russebil bilen skal lakkes rød, med sprøyte, slik at vi får et noget lunde resultat iallefall. mvh chevy8 og kameratene |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 17. Nov 2007 13:24 ] |
| Innleggets emne: | |
Hvis der er batteri på, og dere har koblet direkte til batteriet, og den ikke kiner! Så er starteren defekt! Demonter den, og tjekk kullene! evt kobl den på batteriet efter dere har demonteret den! Prøv evt at rengjøre den! Har haft en starter, som var tet invendigt, af drit! (Spørg mig ikke hvordan, men der var så mye drit, at den ikke kunne snurre rundt!) Men der er helt sikkert andre herinde, som har mere peil end jeg! |
|
| Forfatter: | chevy8 [ Lør 17. Nov 2007 13:29 ] |
| Innleggets emne: | |
men altså.. det skal komme en lyd når man vrir om på tenningen, med de gamle ledningene så var lysene på vanen så utrolig svake at vi valgte å bytte ut ledninger, og starteren kom det bare et lavt klikk ifra. starteren fungerte 100% uten ulyder eller noe når den var brukt på min 355motor, som hadde littegranne mere kompresjon enn orginalt også.. men om starterene er gåen begge to, så blir det ministarter |
|
| Forfatter: | Camarogeddon [ Lør 17. Nov 2007 13:31 ] |
| Innleggets emne: | |
Høres nesten ut som om batteriet deres er vrak/flatt.. Har dere prøvd med et annet batteri eller startkabler? |
|
| Forfatter: | chevy8 [ Lør 17. Nov 2007 13:34 ] |
| Innleggets emne: | |
da vi satt på nye ledninger og batteriet som er fullt oppladet, funket lysene som de skal..og batteriet er på 145amp om det har noe å si? og JA vi skal bestille en større dynamo |
|
| Forfatter: | chevy8 [ Lør 17. Nov 2007 13:38 ] |
| Innleggets emne: | |
blir starteren jordet når den er boltet på? og så skal det en tykk hovudledning for strøm på den, og en liten tynn ledning på for å "aktivere den" når vi vrir om nøkkelen? |
|
| Forfatter: | elcamino [ Lør 17. Nov 2007 13:53 ] |
| Innleggets emne: | |
Den lille ledningen skal gi styre strøm i fra t.lås og ned til startern... Er det strøm på den a da dere holder nøkkelen som at dere skulle til å starte |
|
| Forfatter: | chevy8 [ Lør 17. Nov 2007 13:58 ] |
| Innleggets emne: | |
ok..nei vi har ikke testa om det er strøm på den når vi vrir om helt..men skal det være strøm på den? er det noe jording som skal på, eller blir den jorda via godset når den er bolta på slik som eg tenker? |
|
| Forfatter: | elcamino [ Lør 17. Nov 2007 14:15 ] |
| Innleggets emne: | |
Blir jorda gjennom gods ja... Det er styre strøm som skal gi signal til startern for at den skal snurre rundt... Hvis du har en starter ute så er det bare å koble start kabler på startern og prøve om den går rundt og drar med seg bendix drevet ut... |
|
| Forfatter: | chevy8 [ Lør 17. Nov 2007 14:32 ] |
| Innleggets emne: | |
starteren ligger ute...har snakket med en kar i tlf nå som kan sitt fag..og om starteren funker så skal vi bare legge opp direkte en ledning fra batteriet som styrestrøm med en bryter på..og da skal det blir liv...om ikke starteren er gåen da, noe eg tviler på..hehe |
|
| Forfatter: | chevy8 [ Lør 17. Nov 2007 14:33 ] |
| Innleggets emne: | |
skal se om ikke eg får tatt noen bilder av bilen i kveld når vi skal skru litt...den er ganske fin i lakken |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 17. Nov 2007 15:09 ] |
| Innleggets emne: | |
Dere kan jo lægge vinyl på bilen, i stedet for å male den!!! Så er det jo bare å fjerne vinylen, når dere skal selge bilen igjen!!! |
|
| Forfatter: | chevy8 [ Lør 17. Nov 2007 16:00 ] |
| Innleggets emne: | |
vi tenkte å lakke den med sprøyte.,..eg har svingt sprøyta før for å si d sånn..og vi er ikke så pirkete om det blir litt støv..hehe |
|
| Forfatter: | chevy8 [ Søn 18. Nov 2007 01:00 ] |
| Innleggets emne: | |
eg klarte å glemme kamera i dag..MEEEN nå er det liv i starteren!!! men vi får ikke start...vi sviver litt og så hoster og harker den litt..og slik fortsetter det..har satt på en 65000volts HEI fordeler. og det kommer GOD gnist ut av tennpluggen vi testa mot gods.. det er 5 år gammel bensin på tanken. men vi hellte litt ny bensin i forgasseren når vi holdt på... burde vi fått tappet av den gamle bensinen? kan det være tenningen som står feil på? er det innsprøytnings ventilen som kal være helt åpen eller eksosventilen som er helt åpen når sylinderen skal antennes? eller egentlig er begge ventiler lukket akkuratt da? men om eg fant ut NÅR sylinder nummer 1 foreksempel skulle antennes, så kunne eg funnet ut om fordeleren står rett... skal prøve å ta noen bilder i morgen |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Søn 18. Nov 2007 10:34 ] |
| Innleggets emne: | |
ventilerne skal være helt lukket, når den tender! kan denne link brukes? http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_f ... ming_right Ellers er det bare å "google" nettet. Der er tonsvis af information, derute, som bare venter på dere! |
|
| Side 1 av 5 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|