Hallois.
Jeg heter Tore Daniel, bor i en avsideliggende liten bygd som heter Tydal.
Og er amcar gal så til de grader at jeg ikke fikk sove i natt!
Har ikke lappen ennå, men skal ta den rundt sommertider, og tenkte mye på det med hvilken bil jeg burde skaffe meg inntil først nylig.
Min introduksjon:
Jeg tenkte først på å skaffe meg en Datsun Fairlady. Jeg er jo amcar gal, men tenkte liksom at det burde være økonomisk lurt å skaffe seg noe i mellom, og fairladyene ser jo ut som noen små amcars, men de har R6 motor sånn midt i mellom.
Endra fort mening...
Var på overaskelses fest hos min 80 år gamle onkel, en av tremeningene jeg ikke har møtt på flere år dukka opp der. Han har skaffa seg en GMC 2500 78 modell Pick Up.
Den hadde visstnok en TH400 kasse og en Chevy 350 V8 motor, visstnok trimma en del også.. Nylig renovert og importert fra California!
Til og med original GM radio, ikke en rustflekk å se på hele bilen! Sjekka til og med under! Jeg ble imponert, veldig imponert!
Han tok meg med på en tur der vi blant annet tok 0-60 MPH i en viss tunnel i en viss plass i Norge, der det ikke er fotobokser en gang..
Det lå ting i lasteplanet, hadde en tredje passasjer. Men allikevel tok den 0-100 km/t på mindre enn 8 sek!
Lagde forøvrig en liten film av det, men youtube nekter å ta i mot den pga størrelsen (Brukte Sony Vegas Pro, men fikk jaggu ikke ned størrelsa på filen fordi.)
Uansett, jeg ble overbevist der og da, amcar er noe jeg vil satse på. Det finnes allerede mer enn nok japcrap (Mener ikke å fornærme noen, men jeg håper jeg ikke blir overfalt så til de grader, er jo tross allt ett amcar forum

) biler her i bygda, det er sørgelig. Til og med en av mine beste kompiser som virka rimelig amcar interresert, gikk hen og skaffa seg Cosworth..
Er lite amcars rundt omkring her nå, jeg vet av en Cadillac DeVille litt lenger oppi bygda, og naboen min eier en Firebird av uvisst årstall (Men stor nok motor!) Det pleide å brøle fra noe jeg mistenkte å være en 440 i ett Oldsmobile 82 skall i mine yngre år. Men skal ikke si noe sikkert, i allefall er den borte nå. For det meste er det turbopakka riskokere som skittner til asfalten med urent blod (20" yokohama, etc.) Og fyller ørene mine med katteskrål fra anlegget, jeg klarer ikke å gå til essoen for og få meg noe å bite i og en kopp kaffe uten å se Type-R merker i alle bauger og retninger! Til og med hybelverten min (Går på videregående i nabobygda Selbu.) smeller løs med en RB26DETT motor i en Datsun 240Z Fairlady som i det minste burde hatt V8 (Blasfemi! Men like fullt!) Og ødelegger min ro og fred med min knallhvite Challenger R/T 71 mod, de gangene jeg spiller Need for Speed Carbon og lever ut drømmene mine digitalt.
Så jeg synes det er på tide å lære de "fjortisene" en vettugt men trygg lekse (Trygg lekse: brøle forbi på langstrekke uten noen andre biler så mye som i nærheten.)
Jeg vet enda ikke nøyaktig hvilken bil jeg vil ha, det skal i allefall ikke være van eller pick-up. Sikla en del på en Monaco 71 (Jeg har lest nok i dette forumet til og forstå at det er minst en til her som eier en Monaco 71.) Og det finns visst ikke mange av de. Ikke har jeg mye cash, må spare opp.
Og til 29000 får jeg altså en Monaco med hele Police settet (Hva nå enn det er, antar det er snakk om fjæring, etc? ) En god automat kasse, og en 400 stor blokk. Samt en bil i ellers god teknisk stand bortsett fra en bulk med litt rust rundt. Jeg har 2 amcar fanatikere på MSN, og begge påstår at avstanden mellom hvert stempel/sylinder er så liten at motoren får problemer med overopphetning og diverse annet som har med celsius pluss (Ambilenes nest største naturfiender.) Å gjøre. Bare jeg får skaffa en 4spd kasse med pistol skjefte forma girstang! Er blitt hekta på Vanishing Point, og pistol grep forma gir stang er ett absolutt must uansett hvilken bil jeg skaffer meg!
Men jeg håper at ved mye mer lesing på dette forumet (Og muligens råd.) så håper jeg på å lande på ett godt valg uten så allt for mye mekking (er ikke dreven på motorer, og især ikke V8.)
Min drøm er å få skaffa ett Challenger skall fra california (Null rust. Har ikke tilgang på sveiseapparat elns.) med 383 cid om ikke annet, og 4spd kasse, med mitt evindelige pistol grep! Jeg håper faktisk på at hvis jeg skaffer Monacoen, så får jeg i en helt ny manuell 4spd girkasse fra statene, og når jeg en gang får challenger trygt i hus, overfører jeg motor og girkasse, selger monacoen til evt interreserte, og lar veien få smake på litt etterlengta amerikansk hjul gummi vis-à-vis Dodge Challenger!
Med vennlig hilsen.
Rødhammer