| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| 1987 Chevrolet Monte Carlo SS https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=2886 |
Side 1 av 10 |
| Forfatter: | stian [ Ons 14. Nov 2007 17:47 ] |
| Innleggets emne: | 1987 Chevrolet Monte Carlo SS |
Da har jeg gått til innkjøp av en Chevrolet Monte Carlo SS. Denne er en 1987 modell med rammebytte til 1979! Hvit med beige (saddle) interiør og splittet benk fremme. Bilen har gått 65 000 miles (står det Interiøret i bilen er relativt god stan, men har en bil fra 1987 har sine skjønnhetsfeil! Bilen ble tatt inn til Norge i 1996 (kjøpt i Texas tror jeg) og ble kjørt til Florida og så tatt til hjem til Norge. Det har vært 6 eiere på denne, men den er kjørt relativt lite pr eier. Siste eier har trolig ikke tatt god vare på bilen da den nesten var tom for olje da jeg kom fra til Trondheim. Han hadde ikke sjekket oljen de siste tre mnd.
*Meg på Otta rett etter innkjøp*
*Endelig fått bilen inn i garasjen
Bilen ble lakkert i 2003 tror jeg av en som hadde den her i Trondheim. Desverre er ikke lakken så fin som den ser ut til å være da det er lakk kok. Planen for denne bilen etterhvert er å sette i en nyere 350cid evt fra Suburban. Ting som kommer til å bli gjort er: -Nytt innsug (lage dobbel snorkel? / Krom luftfilter boks) -Nye header lokk (Enten krom eller lakkert i oransj) -Overhaling av motorrom (Legge ledninger på nytt og legge om bensin ledninger -Bytte ut gamle ledninger og slanger -Ny radiatorvifte (Bygge om til el vifte?) -Nytt varmeaparat (gamle er ganske slitt.. akslingen som står festet til skovelhjulet er slitt og dermed løs) -Fylle AC gass. (Har freon hjemme) -Fikse speedometer -Bygge om til sort interiør? Denne bilen er min første Amcar noensinne og det skal nevnes at jeg er bare 19 år. Jeg kjører så pent jeg kan og har det aldri travelt med denne bilen. Kom gjerne med kommentarer! |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Ons 14. Nov 2007 18:11 ] |
| Innleggets emne: | |
Nice! Store planer! hehe men bare husk på, Du ser ca 5% af rusten, resten er skjult!! |
|
| Forfatter: | stian [ Ons 14. Nov 2007 18:20 ] |
| Innleggets emne: | |
Takk for tipset, jeg skal ta av teppet og se under der så snart det blir varmere, men ellers er bilen veldig fri for rust under. Mistenker dog at det kan være noe rust ellers, men den har ganske så lite rust. Man får et relativt godt inntrykk om bilen er rustet i hjel eller er godt bevart da. |
|
| Forfatter: | 1942 [ Ons 14. Nov 2007 21:25 ] |
| Innleggets emne: | |
kult prosjekt er det tut å kjør? |
|
| Forfatter: | stian [ Ons 14. Nov 2007 22:57 ] |
| Innleggets emne: | |
mye tut og kjør og mye bruk av bensin nå om dagene.. tipper rundt 5 liter mila.. Choke spjelden på denne gassern er fjernet, sikkert for å spare bensin.. Den får veldig fet blanding da det lukter sterk bensin av eksosen. Jeg har målt o2 sensoren med oscilloskop og fant ut at den rett å slett var død, så nå er o2 sensor og noe annet snacks bestilt fra usa. USAutoParts skulle ha alt fra 800 - 1200kr for en o2 sensor, mens kompisen min i Usa skulle ha $23. *Stor forskjell* Choken er også litt jævlig av seg for tider da han drar opp på turtall til rundt 2000rpm og gir seg ikke uansett om motoren er kald eller varm.. Spøler litt på hjula i det jeg går fra park til nøytral.Dette er ikke hele tiden, men en gang i blant. Kan det være bimetallfjæra som er gåen da? Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal fikse dette. |
|
| Forfatter: | PTA [ Ons 14. Nov 2007 23:12 ] |
| Innleggets emne: | |
Gratulerer med tøff bil. Hvor mye kr var det for den. Kunne tenkt meg en slik bil selv. |
|
| Forfatter: | stian [ Ons 14. Nov 2007 23:55 ] |
| Innleggets emne: | |
Jeg kjøpte bilen med innbytte, betalte mellomlegg. |
|
| Forfatter: | challenger [ Tor 15. Nov 2007 17:28 ] |
| Innleggets emne: | |
Gratulerer med bilen! Monte Carlo SS er èin av kun ein håndfull tøffe biler som kom fra USA gjennom 80-tallet, syns eg. Har litt små-aggressive linjer |
|
| Forfatter: | stian [ Tor 15. Nov 2007 18:50 ] |
| Innleggets emne: | |
Enig med deg, Monte Carloen er en av få biler som så litt agressiv ut på 80 tallet. Må innrømme jeg har utrolig lyst på Chevelle eller El Camino... Blir nok når jeg blir eldre. |
|
| Forfatter: | elcamino [ Tor 15. Nov 2007 18:53 ] |
| Innleggets emne: | |
Gratulere med en tøff bil |
|
| Forfatter: | Galaxie [ Tor 15. Nov 2007 21:35 ] |
| Innleggets emne: | |
Gratulerer. Fin bil det der |
|
| Forfatter: | CaminoTigger [ Lør 17. Nov 2007 20:46 ] |
| Innleggets emne: | |
Flott bil det der ja! Hadde en slik selv som var brannskadet i fronten som jeg kjøpte som delebil til El Caminoen min. Vurderte lenge å bygge den opp igjen,men fant ut at skadene var for store så den havna på skroten etter deleplukkinga .
|
|
| Forfatter: | stian [ Lør 24. Nov 2007 16:32 ] |
| Innleggets emne: | |
Da har jeg kjøpt to luftebukker som tåler 3tonn pr bukk på biltema og en splitter ny jekk! Endelig skal bilen taes opp fra bakken. Gleder meg til å se hvordan ting ligger ann under, og hvordan det er med rust. Det skal være lite rust, men vi får se i morgen! Bilder kommer når jeg får henta digitalkameraet! |
|
| Forfatter: | Charger440 [ Søn 25. Nov 2007 17:38 ] |
| Innleggets emne: | |
keep your fingers crossed! |
|
| Forfatter: | stian [ Søn 25. Nov 2007 17:50 ] |
| Innleggets emne: | |
Da har jeg fått bilen på bukkene. :/ Måtte legge immelom planker for å få løftet bilen høyt nok med jekk. :/ Bilen ser veldig bra ut nedentil! Det ser ut til at den lekker olje.. ser ut til at den lekker på venstre side av oljefilteret.. (Sett bilen forfra). Jeg aner ikke hvor denne lekasjen kommer fra. Jeg regner med at jeg må jekke bilen enda litt høyere opp. Den står på laveste punktet på bukkene nå. Bilder kommer straks av undersiden o.l. |
|
| Side 1 av 10 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|