|
Heisann! Håper noen kloke hoder her inne har noen gode innspill å komme med. Samboeren kjøpte seg en Dodge journey 2.0 crd '10mod for et par år siden. Tidlig i sommer begynte starteren å krangle. Jeg byttet denne uten noe nevneverdig bedring. Starteren vil ganske ofte ikke slå inn på kransen, men spinner bare rundt, noe som gir et fryktelig skrik. Jeg undersøkte kransen, hvor det var små merker på et lite bare som viste at den hadde "gnaget" litt, men ingen store sår. Det virker heller ikke som at det er dårlig batteri heller, da den kan stå nokså lenge for så å plutselig starte en dag etter flere forsøk. Jeg har rengjort batteripolene, og sett etter dårlige jordingskabler, uten å finne noe tydelig feil. Jeg vurderer derfor å legge opp en ny jording mellom innslaget og karosseri. I tilegg får jeg opp sporadisk feil på kamsensor, men her må jeg ut med reg. reim og løpehjul for å få skiftet. Så jeg håper noen kan ha noen erfaringer og innspill om dette, før jeg evt må ut med 10 000 kr for å bytte sensoren, som igjen ikke er sikkert at vil løse problemet. Takk på forhånd.
_________________ Gode gamle bilær, som tutær og bråkær! ;D
-Dodge dart 73' slant six, manuell.
|