| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| 99 Suburban LT1500, 5,7 https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=28258 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Anof02 [ Lør 05. Feb 2022 12:44 ] | ||
| Innleggets emne: | 99 Suburban LT1500, 5,7 | ||
Hei alle! Skikkelig rookie her. Nylig overtatt fatterns bil, hans andre suburban opp gjennom tidene. Jeg er vokst opp med disse bilene, og har mange gode, samt noen mindre gode minner med dem. Bilen jeg har overtatt er i teknisk god stand, men sliter litt med rusta. Jeg hadde tenkt å legge litt penger i det og få det fiksa, selv om bilen er gammal, uten å være særlig spesiell eller sjelden, har den god nytteverdi for meg, samtidig som affeksjonsverdien er relativt stor. Har forhørt meg med diverse karosseriverksted, og har fått opp og ned i mente med moralpreken, og har til nå ikke klart å finne noen som er spesielt interessert i å ta på seg jobben. Jeg har ikke dårlig tid, så utvider søkeområdet mitt samtidig som jeg holder øynene åpne for helere brukte deler i inn og utland. Prisene jeg har fått estimert er fra 25000-45000. Er det vanvittige penger å bruke for å ta vare på en gammal bil??
|
|||
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Søn 06. Feb 2022 11:06 ] |
| Innleggets emne: | Re: 99 Suburban LT1500, 5,7 |
Hei og velkommen til forumet. Hvor mye du vil bruke på bilen din, er helt opp til deg. Jeg har selv en gammel 77 dodge, som har kostet over 40K i deler til nå, og jeg er langt fra ferdig. Og den har vel en gateverdi på 35-40.000, når den er ferdig. Men hele poenget med gammel bil er jo ikke å spare penger, det er å ha det gøy. Og alle hobbyer koster. Når det kommer til bilen din, så ville jeg slutte å prate med karosseriverksteder. De har alt for store utgifter til å kunne påta seg krevende prosjekter, som tar opp plass og tid. Snakk du heller med din lokale VGS, om de kunne tenke seg å få bryne seg på bilen din. De fleste lærere på videregående skole, setter en stor ære i å lære sine elever opp, på den riktige måten. Og derfor vil du etter all sannsynlighet få utført en veldig bra jobb. Du har også diverse arbeidsinstitutter over hele Norge, hvor de har mekaniske verksteder med dyktige faglærere. Men jeg har dessverre for lite erfaring med de, til å kunne uttale med. Men jeg tenker det er verdt å ta turen til en av de, og se på jobben de utfører. Så har du din lokale amcarklubb, det er ikke umulig at et av deres medlemmer jobber litt på sia, for å tjene opp penger til reservedeler, eller en drømmebil. Om ikke annet så kjenner de sikkert en som kan og vil sveise. Siste mulighet, er at du selv gir deg i kast med det, og lærer deg karosseriarbeide. Det finnes kurs, som er lure å ta, innen du begynner. Lykke til. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|