AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

1971 Camaro RS, M/Autogear M22 og LSx (specs i første post)
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=27998
Side 6 av 6

Forfatter:  71Camaro [ Man 20. Nov 2023 22:09 ]
Innleggets emne:  Re: 1971 Camaro RS, M/Autogear M22 og LSx

Målet er å komme over 500hk som sugemotor. Og det burde nok gå. Det eneste som kan holde meg tilbake nå er LS6-innsuget. Jeg drømmer om et LSXR med 102mm spjeld etterhvert.

Ellers har jeg i dag satt på kamdrev og oljepumpe samt testet bunnpanne. BildeBilde

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk

Forfatter:  Pappa Wolf [ Søn 03. Des 2023 13:41 ]
Innleggets emne:  Re: 1971 Camaro RS, M/Autogear M22 og LSx

Blir gøy å se denne ferdig.

Forfatter:  rocketman [ Søn 17. Des 2023 10:40 ]
Innleggets emne:  Re: 1971 Camaro RS, M/Autogear M22 og LSx

Artig å følge med på dette prosjektet. Her er det både kompetanse og pågangsmot

Forfatter:  71Camaro [ Tir 26. Mar 2024 22:45 ]
Innleggets emne:  Re: 1971 Camaro RS, M/Autogear M22 og LSx

Litt update og teknisk info for egen nytte.

Cometic 0,070" bestilt. Det endelige resultatet blir da 11,4:1 statisk og 8,44:1 DCR med 175psi cranking pressure.

Forfatter:  doey [ Ons 27. Mar 2024 02:02 ]
Innleggets emne:  Re: 1971 Camaro RS, M/Autogear M22 og LSx

Herlig og se ditt motorbygge, og jeg har stor tro på dette, du må virkelig ha god peiling på det du driver med ser det ut for? 175 i sylindertrykk er jo perfekt, men av erfaring så er det ikke alltid det teoretiske trykket blir og stemme 100% ... Har bygget på gammel sbc mange ganger men kommer alltid over 200-220 psi der om jeg skal snuse på 500hk, er vel bedre og bygge på litt mere moderne motor med bedre flow i utgangspunktet som du gjør :)

Forfatter:  71Camaro [ Ons 27. Mar 2024 16:02 ]
Innleggets emne:  Re: 1971 Camaro RS, M/Autogear M22 og LSx

doey skrev:
Herlig og se ditt motorbygge, og jeg har stor tro på dette, du må virkelig ha god peiling på det du driver med ser det ut for? 175 i sylindertrykk er jo perfekt, men av erfaring så er det ikke alltid det teoretiske trykket blir og stemme 100% ... Har bygget på gammel sbc mange ganger men kommer alltid over 200-220 psi der om jeg skal snuse på 500hk, er vel bedre og bygge på litt mere moderne motor med bedre flow i utgangspunktet som du gjør :)


Jeg skal ikke påstå jeg er flink til noen av delene. Men pga interessen for gamle biler og at man ikke er millionær, så blir det litt sånn at man må lese seg opp selv dersom man skal ha noe gjort.

Det sagt så hadde jeg vel min første bil med datasprut i 2009 og har bygget mange siden den gang og eier pdd 5 biler som har datasprut enten i seg allerede eller på vei inn.
Jeg turbokonverterte en sugemotor i 2009 og ganget den orginale effekten med ca 2,5. Bygget så en 2v sugemotor fra bunn av med 95hk per liter og 80% av maks moment tilgjengelig allerede ved 2000 rpm i 2012 og ellers mange biler med datasprut mellom da og nå. Denne LQ4-motoren er den første siden motoren min i 2012 jeg bygger "fra bunnen av" uten at det bare er vanlige overhalinger.

Jeg har og hjulpet til innimellom på et motorverksted, så jeg kan bruke en del av maskinene til maskinering selv.
Og jeg har litt nå og da brukt dynobenk selv siden 2012 siden en kompis av meg handlet det den gangen.


Hvorvidt bygget nå kommer til å gi 500hk eller ikke vet jeg faktisk ikke da jeg ikke har flowtall på toppene. Det er egentlig umulig å gi noen kvalifisert gjetting uten å vite dette. Men ut fra orginale tall på 317-toppene samt at jeg amatørmessig har frisert litt på dem (og håper jeg ikke bare har ødelagt dem), så anser jeg det som realistisk at jeg KAN nå målet.
En annen ting er jo LS6-innsuget som er en begrensning på dette med mindre man har veldig mye motor som ønsker å dra inn luft. Men da er den jo og bare en enda større brems i flowen enn den er på en snillere motor.

Drømmen er 500 iallfall. Det er et kult tall.

Forfatter:  doey [ Man 01. Apr 2024 00:24 ]
Innleggets emne:  Re: 1971 Camaro RS, M/Autogear M22 og LSx

Kult? Det er rått kis om du klarer det :) Vet om folk som har brukt 150.000,- på smallblock og ikke vært i nærheten engang! Gleder meg som en unge til du skal ta denne på dynoen :)

Forfatter:  71Camaro [ Tor 11. Apr 2024 23:08 ]
Innleggets emne:  Re: 1971 Camaro RS, M/Autogear M22 og LSx

Da var et sett med link-bar løftere fra Smeding Performance bestilt.
Når disse ankommer, kan jeg montere toppene. Og da er det motormekanisk kun støtstenger som mangler å måles til og bestilles.

Forfatter:  doey [ Søn 14. Apr 2024 04:14 ]
Innleggets emne:  Re: 1971 Camaro RS, M/Autogear M22 og LSx (specs i første po

kan jeg spørre hvilken innsprut har du tenkt og ha på denne? Er ikke bare bare og finne folk som ordner custom map til disse motora heller har jeg funnet ut! Har brukt michigan motorsport en del men er begge deler der også da, men veldig behjelpelige på ting iallefall... :)

Forfatter:  71Camaro [ Søn 14. Apr 2024 04:35 ]
Innleggets emne:  Re: 1971 Camaro RS, M/Autogear M22 og LSx (specs i første po

doey skrev:
kan jeg spørre hvilken innsprut har du tenkt og ha på denne? Er ikke bare bare og finne folk som ordner custom map til disse motora heller har jeg funnet ut! Har brukt michigan motorsport en del men er begge deler der også da, men veldig behjelpelige på ting iallefall... :)


Jeg mapper selv og har erfaring fra helt tilbake til 2007 med datasprut.

Til denne motoren har jeg et Maxxecu V1 liggende jeg kommer til å sette opp.

Dersom du tenkte HP-Tuner eller noe sånt, så har jeg absolutt i gen erfaring med det eller tatt i utstyret. Det jeg har absolutt mest erfaring med selv, er Megasquirt. Men har og biler med VEMS og nå da Maxxecu. Samt jeg har brukt Haltech tidligere.
Men jeg setter som sagt alt opp selv og benytter meg ikke av noen andre til "custom map".

Side 6 av 6 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/