AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

68 Dodge d100
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=26608
Side 1 av 2

Forfatter:  nilso [ Søn 13. Sep 2015 17:47 ]
Innleggets emne:  68 Dodge d100

BildeKjøpte meg nettop et til prosjekt, en skikkelig " fjøsbil " :D , 68 mod Dodge d100 pickup.
Er en del rustsveising på karosseri og kasse som jeg tar utover vinteren.
Starter og går forholdsvis greit, men soter noe fryktelig, pluggene blir helt sorte med en gang. Har justert det jeg kan på forgasseren , for mindre bensin uten hell.
Kan det være noe annet lurt å prøve, eller er det mulig det må noe utskifting av noe til tro ?

Forfatter:  nilso [ Man 28. Sep 2015 18:45 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Har fått tatt et godt tak på Dodgen nå :D .Har tatt det meste av rust, og i planet kutter jeg ut alt innvendige vegger og golv. Dette tenker jeg å legge inn eikeplank i. Karosseriet ellers er fint patinert, så tenker å beholde dette useende, så blir litt utfordring og jobb med å få dette utseende på de partier jeg har sveist inn nytt, og sparklet :lol:
Sviver ganske fint nå også :D , fikk ut mye sot og gørr, og mye dritt i forgasser, så virker fin nå :D
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Forfatter:  Gleid [ Tir 29. Sep 2015 09:57 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Flott bil! Tror det blir kult med "parkett" på planet.


Sent from my iPad using Tapatalk

Forfatter:  nilso [ Tir 29. Sep 2015 15:18 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Blir nok litt tykkere enn parkett ja :D , men er en del jobb med kassen før jeg kan legge treverk. Sveiser inn nytt rammeverk innvendig i kassen av vinkeljern, og forsterker litt på tverrbjelkene som ligger mot ramma.
Bilde

Forfatter:  nilso [ Fre 02. Okt 2015 21:39 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Da er det klart til å begynne litt som snekker, å legge inn treverk :mrgreen:
Bilde

Forfatter:  nilso [ Tor 08. Okt 2015 20:41 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Holder på å bygge opp igjen kassen nå i treverk. Sauser godt inn med olje etterhvert :D
Bilde

Forfatter:  Nemesis83 [ Fre 09. Okt 2015 07:43 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Utrolig kult spill i planken, passet utrolig fint med patinaen ellers på bilen :)

Forfatter:  nilso [ Fre 09. Okt 2015 08:11 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Nemesis83 skrev:
Utrolig kult spill i planken, passet utrolig fint med patinaen ellers på bilen :)

Ja, hadde tenkt å bruke eikebord, men fant ut det blir for fint på denne bilen :lol:
Bruker nå bare noe billig rupanel i gran, 21mm, som jeg sauser godt godt inn med spillolje.
Synes det passet bedre :D

Forfatter:  nilso [ Fre 09. Okt 2015 16:57 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Slik ble det ferdig :D , syntes det passet bra til en godt patinert bil .
Bilde

Forfatter:  AW-100 [ Fre 09. Okt 2015 18:54 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Hærlig... =D> =D>


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forfatter:  gMcnut [ Fre 09. Okt 2015 23:54 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Veldig flott og uvanlig truck du har Nilso! Og stilig løsning med tre i planet! Men, spillolje? Den tørker jo aldri, og vil vel dra til seg møkk og dritt?

Forfatter:  nilso [ Lør 10. Okt 2015 07:47 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

gMcnut skrev:
Veldig flott og uvanlig truck du har Nilso! Og stilig løsning med tre i planet! Men, spillolje? Den tørker jo aldri, og vil vel dra til seg møkk og dritt?

Nei, riktig det :D . Men det er for å få dette fargespillet, og for å mette treverket med olje. Når det ikke trekker inn mer, skal det avfettes, vaskes, og settes inn med en klar olje som herder som topplag :D

Forfatter:  nilso [ Tir 13. Okt 2015 15:40 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Gamle amerikanske striesekker må være fint å sy setetrekk av i en farmertruck :mrgreen:
Bilde

Forfatter:  sigheri [ Tir 13. Okt 2015 20:53 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Råtøff bil med hærlig stuk!

Forfatter:  nilso [ Tor 15. Okt 2015 15:24 ]
Innleggets emne:  Re: 68 Dodge d100

Prøvde å lakke litt patina :lol: , er jo nesten vanskligere enn å lakke det fint :roll:
Men fordelen er nå at det er bare å prøve igjen om en ikke blir fornøyd.
Har andre biler som må poleres og vaskes, men tanken med denne er å ha den så grov, og godt brukt, og samtidig gøy å se hvor billig ting kan gjøres, og likevel få til noe kult :D
Bilde

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/