AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Min chevy c10 - min første Amcar.
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=26559
Side 1 av 2

Forfatter:  C10_1968 [ Man 17. Aug 2015 23:55 ]
Innleggets emne:  Min chevy c10 - min første Amcar.

Jessda! Då var endeleg tida inne for å skaffe seg Amcar :)
Har leita ein del og sikla på mange siste åra, og no baud sjangsen seg, og då måtte eg selfølgelig lage bruker her inne :)

Valget falt på ein 68 mod c10 med hærleg patina. Henta bilen forrige laurdag på Vinstra i Oppland

Der har den gått siden 1995-96, og før det blitt brukt til farm-truck i california

Eg kjem ifrå og bur i ei lita vestlandsbygd som heiter Stryn som har eit veldig aktivt amcar miljø, og det har vel kanskje hjelpt på "suget".

Har alltid vore opptatt av å skille seg litt ut, og ha noke "som ingen andre har" når det gjeld bilar, så eg skiller meg bra ut blandt ellers strøkne amcars i Stryn

Tenkte dette kunne bli ein liten prosjekt tråd, samt eg kjem til å spør ein del spørsmål iogmed eg aldri har hatt amcar, eller v8 før.

Og sida eg er yrkessjåfør så blir det lite oppdateringar i vekedagane, men men :) får ta det igjen i helgane (såfremt fruen godkjenner det)

Slenger med eitpar bilder tenkte eg, så håpa eg på hjelpsomme komentara og tips i framtida :)
Bilde
Bilde

Forfatter:  AW-100 [ Tir 18. Aug 2015 08:49 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

Flott bil... =D> Den patinaen må du bevare, den var skikkelig hærlig sånn der!!

Forfatter:  Gleid [ Tir 18. Aug 2015 10:45 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

Ja fantastisk look! Ikke lakk over den.


Sent from my iPad using Tapatalk

Forfatter:  C10_1968 [ Tir 18. Aug 2015 14:34 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

Hehe utvendig skal den få være akkurat som den er


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forfatter:  Tiger [ Ons 19. Aug 2015 09:56 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

Perfekt!!! den er herlig!

Forfatter:  2JHead [ Fre 21. Aug 2015 14:15 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

kul bil, gratulerer! :mrgreen:

Forfatter:  C10_1968 [ Lør 22. Aug 2015 19:13 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

Sitte å lure på ny motor, den som står i er sleten og har litt ulyda, så eg har eitpar spørsmål.
Forrige eigar sa det var ein 350 motor frå ein 64-65 camaro men han trudde girkasse va orginal. Er det noken plass eg kan sjå det?:) serienr eller noke sånt?

Også fann eg ei side der dei selger nye og overhala motora. Vil driv verket holde ein motor på rundt 300hk, og passer alt ihop liksom?:p er alle 350 motora like med tanke på motorfeste og girkasse flens??

Takk så meget for svar :)

Forfatter:  gMcnut [ Lør 22. Aug 2015 23:36 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

Kul truck du har fått deg! Men du må ikke tro alt som selgere forteller deg. Første Chevrolet Camaro kom i 1967. Og her https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet ... ock_engine kan du lese deg litt opp på Chevy small block.

Forfatter:  Pappa Wolf [ Søn 23. Aug 2015 09:47 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

Velkommen på forumet og gratulere med en cool bil.

Det er bare å bruke forumet for alt det er verdt, det er masser av folk her inne, med enorme mengder av viten.

Forfatter:  C10_1968 [ Søn 23. Aug 2015 19:46 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

BildeBildeBildeBildeBildeBilde

Litt fleire bilder :) strålandes fornøgd so langt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forfatter:  kristian s [ Man 24. Aug 2015 17:44 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

Sinnssykt fet pickup! Da jeg så den på Finn.no var det nesten så jeg vurderte å selge min for å kjøpe den.
Finishen er helt rå. Sleng ut litt flere bilder.

Forfatter:  Gleid [ Tir 25. Aug 2015 07:19 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

Det å finne ut av hva slags motor og drivline man har på uorginale biler er litt av et detektivarbeid, men kan være ganske gøy også. Hehe. Var oppi akkurat samme situasjon sjøl. Det burde stå stanset inn et serienummer På girkassen din hvis du kommer deg under bilen. Ta med deg en fille og lommelykt så finner du nok noe! Hva slags ulyd snakker du om forresten?

Forfatter:  C10_1968 [ Tor 28. Apr 2016 01:19 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

Morn! Her har det vært lite liv jaa.. Har liksom gløymt vekk denne tråden litt..*sorryy*

Lite har skjedd igrunn, bilen har stått til vinterlagring inntil eit par uker siden, har kjørt endel i helgene og fått brukt bilen litt leiter etter ny frontrute, nokon som har tips til leverandør av sånt? BildeBildeBildeBilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forfatter:  C10_1968 [ Tor 28. Apr 2016 01:23 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.



Litt dårleg video av lyden som kjem og går i motoren, virker som den blir verre når bilen står i fri, høre ikkje lyden så godt når eg sette den i gir... Noken som har ei formeining om årsak??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forfatter:  Sturmtiger [ Tor 28. Apr 2016 14:49 ]
Innleggets emne:  Re: Min chevy c10 - min første Amcar.

Det var en spesiell lyd ja.

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/