| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| '68 Charger Restomod prosjekt https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=25764 |
Side 1 av 7 |
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Søn 23. Nov 2014 16:00 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
68 charger er en av mine absolutte favoritter. gleder mig til å følge denne gjennom vinteren. |
|
| Forfatter: | sigheri [ Søn 23. Nov 2014 17:59 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Flott med prosjekttråd:) Lykke til med Rå bil |
|
| Forfatter: | even_u [ Man 24. Nov 2014 14:51 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Lykke til Blir gøy å følge med |
|
| Forfatter: | ph4ntom [ Man 24. Nov 2014 17:51 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Takker så mye Tenker på denne framgangen under bilen: http://maxmaling.no/malingtips/bil/hvor ... -ordentlig Er nå gjort klart under hele bilen, mangler bare å vaske over med silikonfjerner. Er ikke dette en grei framgangsmåte? Noen som har prøvd Can Trust? Gulvet er allerede klargjort, mangler bare vask med silikonfjerner. ![]() En annen ting også: Bør all gammel lakk fjernes? Hørt at lakk fra såpass gamle biler kan få nye stoffer til å koke? |
|
| Forfatter: | kristian s [ Man 24. Nov 2014 22:38 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Fett prosjekt! Under bilen kan du bruke Bengalakk/arcanol og Owatrol. Billig og veldig holdbart. Har malt ramma og alt under med Benga på pickupen min. Er like fint etter to år. |
|
| Forfatter: | ph4ntom [ Man 24. Nov 2014 23:24 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Takker |
|
| Forfatter: | Airflow [ Tir 25. Nov 2014 00:15 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Dette blir bara! Samme snurra som meg ser det ut for. Til meg ble oppbygginga under : syregrunning, fuging av skjøter, uttynna understellsmasse, epoksygrunning, lakk og klarlakk. |
|
| Forfatter: | ph4ntom [ Tir 25. Nov 2014 20:27 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Airflow skrev: Dette blir bara! Samme snurra som meg ser det ut for. Til meg ble oppbygginga under : syregrunning, fuging av skjøter, uttynna understellsmasse, epoksygrunning, lakk og klarlakk. Takker, høres ut som et bra oppsett! Brukte du sprøyte eller sprayboks til syregrunning, understellsmasse og epoxy? Har kjøpt lakksprøyte fra Biltema proff-serien, men vet ikke om den duger til jobben. Håper det |
|
| Forfatter: | Airflow [ Tir 25. Nov 2014 20:32 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Det var brukt sprøyte på allt. Det var ikke jeg som gjorde jobben. En kompis av meg brukte syregrunning fra wurth på sprayboks og han var meget fornøyd med den. |
|
| Forfatter: | BigDooley [ Ons 26. Nov 2014 19:16 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Seriøs bil det der, ligger på min private ti-på-top-liste. |
|
| Forfatter: | BigDooley [ Lør 29. Nov 2014 19:24 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Er det for kaldt, er mye av arbeidet man gjør bortkastet. Uansett hva det måtte være av kjemikalier, lakk osv osv.... er det minimumstemperaturer, pleier å stå noe om det på boksen. |
|
| Forfatter: | ph4ntom [ Lør 29. Nov 2014 20:38 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Ja, regner med det ble litt for kaldt. Har vifteovn, og kommer til å ha ca 20 grader der når jeg begynner med behandling. Men er fortsatt ikke sikker på hva jeg skal ha på først, mulig det blir Can Trust eller Wurth sin "rustmelk", eller om jeg går for Brunoxen. Sistnevnte er jo rustbehandler og primer i ett står det. Er jo bare små felt som trenger behandling, 95% av gulvet er rustfritt Kan man da gå på med epoxyprimer rett over Brunoxen etter denne er tørr? |
|
| Forfatter: | Airflow [ Lør 29. Nov 2014 21:01 ] |
| Innleggets emne: | Re: '68 Charger prosjekt |
Har hørt mye bra om brunoxen. Aldri brukt det selv da men.... Owatrol er jo også supersaker og owayrol/bengalakkgrunning har jeg brukt litt og virker veldi bra.... |
|
| Side 1 av 7 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|