AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 14:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 97 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 03. Feb 2015 23:38 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Kult! Bra det ser lyst ut :)
Snakket med AMCAR tidliger om Capricen min og motor. Det var visst en formel på hva en kunne få av effekt(teimming) basert på vekta på bilen. Og ut i fra vekta på min så kunne jeg ha maks ca 410hk. Det vil si at den største motoren som ble levert, 427cid/ 425hk er over maks hva veivesenet hadde godkjent hvis det var snakk om trimming av bil. Men ettersom det kom originalt med 425 så blir det godkjent. Mye rare regler.....

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Feb 2015 23:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
Airflow skrev:
Kult! Bra det ser lyst ut :)
Snakket med AMCAR tidliger om Capricen min og motor. Det var visst en formel på hva en kunne få av effekt(teimming) basert på vekta på bilen. Og ut i fra vekta på min så kunne jeg ha maks ca 410hk. Det vil si at den største motoren som ble levert, 427cid/ 425hk er over maks hva veivesenet hadde godkjent hvis det var snakk om trimming av bil. Men ettersom det kom originalt med 425 så blir det godkjent. Mye rare regler.....



Det du sier nå at jeg kan sette inn 454 i min Monte Carlo siden det ble levert med dette i 1970 :?:

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Feb 2015 01:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 14. Sep 2009 08:46
Innlegg: 58
bad luck skrev:
Airflow skrev:
Kult! Bra det ser lyst ut :)
Snakket med AMCAR tidliger om Capricen min og motor. Det var visst en formel på hva en kunne få av effekt(teimming) basert på vekta på bilen. Og ut i fra vekta på min så kunne jeg ha maks ca 410hk. Det vil si at den største motoren som ble levert, 427cid/ 425hk er over maks hva veivesenet hadde godkjent hvis det var snakk om trimming av bil. Men ettersom det kom originalt med 425 så blir det godkjent. Mye rare regler.....



Det du sier nå at jeg kan sette inn 454 i min Monte Carlo siden det ble levert med dette i 1970 :?:


Fikk papirer med amcar på chevella vertfall, at jeg får den godkjent med like mye hester som den sprekeste som ble levert i 1970. Altså 450 hk, så lenge bremsene står i stil med motor.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Feb 2015 05:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Stemmer det ja.

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Feb 2015 11:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Nydelig bygg og fint at du får mesteparten godkjent.

Når det kommer til Hemi motoren, kan du ikke bare hjøpe den (vist det er den du ønsker) så benker du den hjemme i Norge, til den HK som du får lov. slik har jeg gjort det og ble godkjent

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Feb 2015 18:58 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Stemmer at man får godkjent største mulige effektuttak som var å få fra fabrikk. Synd det ikke er noe å få i tillegg. Den 'Cudaen fra Bodø, med godkjent 8-71 presse, har jo 700hk i vognkortet ifølge en artikkel fra VG. Mulig han kjente noen i Statens Vegvesen, hva vet jeg :?

Grogei: Takker for det :) Jo, jeg kan jo kjøpe den Hemi'en ifra Summit, nedtrimme den og vise bremsepapirer på 425hk, det har de ikke sagt noe på forsåvidt, men slik den kommer nå, med 465hk, ville de ikke gå god for gitt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 04. Feb 2015 20:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 14. Sep 2009 08:46
Innlegg: 58
Ja det må nå vær noen smutthul her og der, får det er jo mange biler godkjent med over 1000 hk. Polly's trans am feks med 1407?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Man 09. Feb 2015 19:54 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
Fått gjort litt idag. Egentlig skulle alle AMD-panelene komme fra USA forrige uke, men det ble forsinkelse med noen av delene, så det ble en senere båt. Skal ankomme i slutten av neste uke

Så for å ha noe å gjøre i mellomtiden, tenkte jeg å bygge ut innerskjermene slik at man kan legge felgkant så nære skjermkant som mulig og samtidig slippe ut all luft.
Man kan tydelig se at det trengs, når man ser på utforming av de originale innerskjermene.
Bilde

Bilde

Bilde

For å ha en viss peiling på hvor ytterskjerm er, la jeg et maskenett med tape. Men ytterskjermen buler en del akkurat over hjulbrønn, så har mer plass enn tapen viser.
Bilde

Fikk punktet på en plate jeg målte til, men etter å ha lagt på ytterskjermen jeg skar ut, så jeg at det var et par cm til å gå på, så skal måle til en ny plate imorgen :)
Bilde

Bilde

Og for de som lurer, begge ytterskjermene skal byttes.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Man 09. Feb 2015 21:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Ikkje dum ide det der nei :)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Tir 10. Feb 2015 00:08 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Det der blir bra!

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Tor 12. Feb 2015 18:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
har lest igjennom tråden din,ikke bruk lakkprodukter fra Biltema....få en avtale med den som skal lakke bilen og du klarer helt sikkert og få en god avtale på gode lakk og grunningsprodukter...kjipt og få kokk i lakken evt...

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Tor 12. Feb 2015 20:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
bad luck skrev:
har lest igjennom tråden din,ikke bruk lakkprodukter fra Biltema....få en avtale med den som skal lakke bilen og du klarer helt sikkert og få en god avtale på gode lakk og grunningsprodukter...kjipt og få kokk i lakken evt...


Visste ikke at Biltema hadde lakk engang jeg :)
Tankene er å gå for Kawasaki Candy Lime Green, og etter å ha lest litt består den av en "base coat", enten sølv eller gull, og en "clear top coat", og at antall lag med sistnevnte bestemmer hvor lys eller mørk fargen blir. Tipper den er relativt dyr også. Skal høre med noen lakkeringsverksteder om type lakk, sånn at det blir riktig, men planlegger å sprøyte den med 2k epoxy primer, de fleste lakker fungerer vel på dette? Men uansett ingen dum idè å forhøre seg fra starten ja :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Tor 12. Feb 2015 20:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 01. Mai 2013 00:04
Innlegg: 83
fet bil du har,men synes at du er vel ivrig med vinkel sliperen din,husk det er lettere å fjerne enn å bygge opp igjen,du skal ha god peiling og erfaring.du kan få et realt vaklevorent skjelett i garasjen din :?: :?:

_________________
american cars forever


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Tor 12. Feb 2015 21:23 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 09. Aug 2013 14:24
Innlegg: 76
Bosted: Jessheim
jacmann skrev:
fet bil du har,men synes at du er vel ivrig med vinkel sliperen din,husk det er lettere å fjerne enn å bygge opp igjen,du skal ha god peiling og erfaring.du kan få et realt vaklevorent skjelett i garasjen din :?: :?:


Sant det, og jeg har nok ikke mest erfaring med platejobbing, men jeg har brukt såpass mange timer på div amerikanske Charger-forum og lest oppimot 20 forskjellige restaureringstråder, at jeg vet "teorien" i det iallefall 8-[ Jeg har så langt fulgt 1.bud og det er at bilen står på egne "hjul", dvs lasten og strekken på karosseriet er der de opprinnelig skal være. Bak ytterskjermen er det jo en indre struktur også, som holder tak, skjerm og bakdel sammen, og jeg bytter aldri mer enn ett panel om gangen.

MEN, når det er sagt, jeg er ingen oppretter, og råd og tips taes uansett imot med takk :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: '68 Charger prosjekt
InnleggSkrevet: Tor 12. Feb 2015 22:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 01. Mai 2013 00:04
Innlegg: 83
ser den,men føler at du vel kritisk til å skifte ut plåt som i mine øyne hadde gått gjennom ang rust,for mye av repro deler kan mann stille spørsmål om i forhold til kvalitet,passform,tykkelse,men bra at noen bilmerker har et rikelig utvalg av repro deler,ellers hadde mange biler ikke hatt sjangsen til å bli bygget opp igjen :mrgreen: :mrgreen:

_________________
american cars forever


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 97 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 33 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support