AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 30. Apr 2026 09:34

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 31. Aug 2014 13:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Blir kjekt med en bil som ikke ruster på karosseriet,så ser frem til å få denne på veien. Har funnet ut at rustjobben vil jeg ha på hobbybilene,mens bruksbilen bør være uten rust,så da blei det plastikk-amerikaner..hehe :-).

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Sep 2014 01:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Dette er en GM bil,og jeg regner med at det er mange her inne som kjører GM. Jeg har ikke fått anledning ennå til å kjøpe meg shop manual til bilen. Lurte på om noen her veit noe om disse Pontiac Trans Sport? Jeg har alltid hørt kompiser si om f.eks Jeep Cherokee,bilene for det europeiske markedet blei produsert ved en fabrikk i Østerrike mens de som var ment for det amerikanske markedet blei laga i USA,er dette riktig? Jeg ser på nettet at utgaven av Pontiac Trans Sport som blei produsert i statene har en annen front enn den som er her i Norge,da tenker jeg det samme om disse bilene,at disse åsså er laga her i europa for det europeiske markedet,shoot me if i'm wrong :-)? Ikke det at det gjør så mye,om bilen er ålreit,så spiller det liten rolle for meg om den er laga her eller der. Sånn som verdens markedet er idag,så er jo alt en salig blanding der hvor ting blir produsert.
Uansett...merket Pontiac eksisterer desverre ikke lenger,så selv om denne MPV'en ikke har noe samlerverdi akkurat,så har jeg alltid hatt en interesse for denne bilen,jeg tok forøvrig hånd om den i grevens tid,forrige eier skrur ikke selv og satte den bare bort fordi toppen har gått. Nå har den stått i 2-3 år og var veldig nær å ende på høggeriet. Siden den har stått ei stund,så merka jeg at ting går passe tregt rundt,så den må nok få en solid service før den kan brukes igjen,jeg regner det som sikkert at det meste må gåes over. Toppen er en ting,men det kan være mer enn bare den i motoren som har fått seg en støkk,så man skal vel på ingen måte tro at et objekt,selv om det er mye plastikk,bare er å fikse fort åsså ferdig. Erfaringsmessig så står ting seg veldig fort ihjel :-).
Bilen er som andre,passe brun under og kunne nok raskt trenge å bli friska opp nedentil som det så fint heter..hehe :-). Noen som har noen tips til bra chassis lakk som jeg kunne bruke og eventuelt hva har jeg på under? Owatrol tenkte jeg først på,børste vekk det løse rusta med stålbørste og papir og ha på det men,er det andre bedre ting jeg kunne bruke?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 01. Sep 2014 07:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Noen bruker Owatrol. Andre bruker POR15. Hvorfor ikke bare få den blåst under så er du ferdig med det?

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Sep 2014 00:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Jepp,det skulle nok gå greit,må passe på plasten da her å der,så den ikke skreller av hehe :lol:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Sep 2014 07:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Ranchero skrev:
Jepp,det skulle nok gå greit,må passe på plasten da her å der,så den ikke skreller av hehe :lol:

Dekke opp med "duct tape" og sveiseduk.

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet