AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 08:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2007 13:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Jeg kjører en 1974 Chevrolet Malibu Sports Coupe, under panseret står det en Chevy 350 V8 5.8l, girkassa en en
preppa TH350. Tidligere eier oppga 387 hk og 490nm men vi får nå se.. bilder ligger under.

Malibuen min: (under restaurering)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Andre prosjekter: PzKpfw-38 Turret, nazipanser fra krigen.

Bilde

God Påske!


Sist endret av Mr.Malibu den Ons 05. Sep 2007 16:05, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2007 16:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 25. Feb 2006 18:16
Innlegg: 221
Bosted: Tiggerstaden
Malibu'en din ser skikkelig tøff ut!
Hvilke planer har du for den?
Synd at geriatrikerene i den lokale klubben ikke gidder å hilse tilbake når det kommer friskt blod kjørende forbi, men jaja, deres tap...
Forhåpentligvis vil de vel hilse tilbake etterhvert.


Artig sideprosjekt!
Men du, bare for å ha sagt det, dersom du tenker å ha en surkålkoker som bruksbil... ...når folk snakker om å kjøre Hitlerkjelke, så er det vanligvis personbiler det er snakk om, ikke slike:
Bilde

:P :wink:


Lykke til med jakten på deltidsjobb, og ikke minst med det å bli pappa!Bilde

_________________
(OO/=====\OO)

'72 Challenger Rallye


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2007 18:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Takk Takk!
Vel, har mange planer for Malibuen og mye er gjort. Holder for øyeblikket på med overhaling av motor, når den går som en klokke tar jeg karosseriet. Da blir det bla. ny lakk. Blir mer Malibu under prosjekter om kort tid :)

Offtopic: Turreten er ferdig sandblåst, lakka og nå virker alt som det skal.


Sist endret av Mr.Malibu den Tir 03. Apr 2007 20:04, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2007 20:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Mar 2006 14:51
Innlegg: 262
Bosted: Alta
Hei og velkommen :)
Den bilen har man jo sett før ja!!

_________________
Tor Ivar
http://public.fotki.com/TorIvarBartholdsen/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 03. Apr 2007 20:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Hei Hei Tor-Ivar!
Stusser litt på om grunnarbeidet var gjort 100% her :D
Men regner med å hive meg rundt med lakksprøyta snart,
noen som kanskje har forslag?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2007 07:01 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hej og velkommen

hvad med metallic blue og silver flammer!

kunne være en råfed kombination, hehe

god påske!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2007 07:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
artige prosjekter. d.... i gamlinger som har glemt hvordan de selv var da de var 10/20 år. her er det bare å kjøre på for full musikk (hm! snart 48 år selv og noen mener sikkert jeg aldri blir voksen. livet er fort kort til å innta A4 rollen)

stå på

Morten


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2007 07:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 25. Feb 2006 18:16
Innlegg: 221
Bosted: Tiggerstaden
Kanskje du kan ha litt glede av denne linken?
http://www.popularhotrodding.com/featur ... _chevelle/

Bilde

_________________
(OO/=====\OO)

'72 Challenger Rallye


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2007 12:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Pappa Wolf skrev:
Hej og velkommen

hvad med metallic blue og silver flammer!

kunne være en råfed kombination, hehe

god påske!


Metallic blue of sølv flammer kunne vært en tøff kombinasjon ja! Er
desverre ikke proff lakkerer og må derfor ta hensyn til dette, men
så lenge jeg tar meg god tid og koser meg så går nok det meste bra!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2007 12:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Ornamental skrev:
Kanskje du kan ha litt glede av denne linken?
http://www.popularhotrodding.com/featur ... _chevelle/


Oi Oi! Takk for bilde og link!
Kjenner bare kreativiteten bobler nå! Tenkte på et 4" scoop fra ghstyling.com. Noen av kompisene mener
det blir for voldsomt, andre synes at det er synd å kutte i et så fint originalt panser.. Men jeg tror det kan bli
jævli kult. Er det vanlig å hive ut originaltanken og sette inn fuel cell i stedet på slike prosjekter?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2007 16:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) velkommen te forumet ja , så bra ut den der Malibu'n, fint at det dukker opp flere fra den yngre garde.

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2007 19:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 25. Feb 2006 18:16
Innlegg: 221
Bosted: Tiggerstaden
Malibu74 skrev:
Oi Oi! Takk for bilde og link!
Kjenner bare kreativiteten bobler nå! Tenkte på et 4" scoop fra ghstyling.com. Noen av kompisene mener
det blir for voldsomt, andre synes at det er synd å kutte i et så fint originalt panser.. Men jeg tror det kan bli
jævli kult.
Er det vanlig å hive ut originaltanken og sette inn fuel cell i stedet på slike prosjekter?

Gjør det du har lyst til, ikke det kompisene dine vil. De kan heller kjøpe sine egne biler og gjøre som de vil med. Du vet, sånn som han gjorde, han karen i artikkelen jeg linket til.
Hadde han hørt på kompisene sine, så hadde ikke han hatt den særdeles fete og uvanlig kule bilen han har i dag... :wink:

Personlig syns jeg at det er står mer respekt av å lage en jævla fet bil av en mindre populær bil enn å kjøre safe med en bil som "alle" syns er kul uansett.


Om fuel cell, har ærlig talt ikke peiling.
Jeg bare har inntrykk av at de som hovedsaklig bruker bilen til race eller liker å gi inntrykk av det, de bruker fuel cell.
Mens vi andre som setter pris på å kunne ha alskens ræl i bagasjerommet beholder originaltanken.
Men dette er bare ville spekulasjoner fra min side.
Igjen, fasiten er: Gjør nøyaktig hva pokker du vil, det er din bil, du bestemmer. 8)

_________________
(OO/=====\OO)

'72 Challenger Rallye


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2007 19:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Ja enig der! Det skal jo tross alt bli et personlig produkt med særpreg. Skulle jeg vært som alle andre
på min alder hadde det vel blitt en golf eller ei bmw-kebabtralle. Har akkurat fått tak i et lite lokale
som jeg skal bruke som verksted, så blir det sene kvelder og mye pils fremover. Tror nok det blir
fuel-cell på meg ja :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2007 21:13 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 24. Mar 2006 20:28
Innlegg: 72
Bosted: Iambroken
Hallois :!:

Fint å se at det er flere unge i Rogaland - som har sunne hobbyer :lol:

Har du planer om å kjøre til sommeren :?: Ser deg kanskje på et treff i nabolaget :wink:

Har forresten noe småting til ei "Malerbu" liggende - (som jeg brukte øksa på) - du trenger vel ikke et panser :?: Har kanskje noe annet småplukk også - hvis du er interressert i ett eller annet - kan du jo sende en PM :idea:

_________________
1930 - PU Roadster Pro.
1955 - PU F -100 Pro.
1956 - PU F -100 Pro.
1956 - Mercury Pro.
1964 - Galaxie Conv.
1965 - Mustang Ht. x 2 Pro.
1966 - Mustang Ht. x 2 Pro.
1967 - Mustang Fb. Pro.
1968 - Ranchero Pro.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Apr 2007 21:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Hei Hei Jan Roar!
Hvor holder du til? Planer om kjøring til sommer'n ja!
Trenger en del småtterier ja, sender deg en pm når
jeg har oversikt.

Noen treff lokalt du har tenkt å stille på?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support