Nemesis83 skrev:
Da var ikke tippingen min så far off allikevel da
Nei, var ikke det.
Da er det litt nærmere mål med det meste. På Fairlane er det littegrann mer sveising helt bakerst på høyre framskjerm så kan sveiseapparatet gå tilbake til Opelen. Da er det igjen å male gulvet med Hammerite, kappe den siste fjæra, lage sprutskjermer, Tectylere innerskjermer, montere fronten, ha på counter-rust litt her og der, sparkel, grunning, lakk og eksos.
Ble ferdig med sveisinga på venstre siden i dag.
Med skjermene på og resten av fronten borte er det bare så vidt det hjulet ikke tar skjermen. :O
Resten av frontplata er lakkert.
Ble så vi fikk tak i prøve skilter til Plymouthen til lørdag da det var treff på Hanestad Truckstop og så mitt snitt til å prøvekjøre bilen litt.
Sammenlagt den dagen fikk jeg kjørt på bilen nesten 40 mil. Så det som kunne bli slitt før kontrollen burde bli det. Men mye var det ikke. La etter bakbremsene og luftet frambremsene, strammet ett hjullager og fikset det dårlige påfunnet de hadde hos Chrysler med tynne messing pinner på instrument panelet som kontakter. Da de ryker er det bare å plukke ned og finne loddebolten. Men fikk til slutt alt til å fungere som det skal.
Og så siden det er EU-kontroll på den imorra måtte jeg i all hastverk skaffe meg dekk som ikke er stive, sprukne og utdaterte. Så da ble det Slot Mags på Falcon til fatter'n og plåtfelger på Plymouthen...
Da er det bare å håpe på det beste så er atter en F-body Mopar tilbake på veien.
Og til slutt ett lite stemningsbilde. Fredagskvelden klokka 12.
_________________
'61 Ford Falcon
'63 Ford Fairlane 500
'68 Ford Escort/m 2L Turbo
'77 Ford Granada 2.3 Coupe
'77 Dodge Aspen Wagon