AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Apr 2024 20:47

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 391 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 08. Des 2013 20:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
BigDooley skrev:
Før du går igang må du jo bestemme deg om dette skal være utstillingbil eller bruksbil, vanlige simple slanger duger mer enn bra nok, og som jeg fikk inntrykk av egentlig skal være bra og billig.

Legg heller penger og arbeid på at dette blir fagmessig utført, for dette er vel en vanlig brukbil?

Hadde dette vært en hotrod der alt er synlig, eller samlerbil det er verdt å ta ekstra vare på e.l. da stiller det seg annerledes.

Ja, dette blir en bruksbil som jeg har lyst å sette på ting litt etter litt. Setter mest poeng på bruks ting enn sneks for øynene.

Elektriske vinduer, trekk over planet, vinsj foran osv. Kanskje investere i en plog å få noen kjappe penger i lommen. Men må få gjort ferdig de bremsene.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 08. Des 2013 23:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Bremserøret bakover er vel 6mm mens de foran er 5mm. Pleier ikke være problem å få opp bremsrørsniplene på disse. Kobber Nikkel er absolutt å anbefale, kobber rør skal etter rett festes hver 20 cm.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 10. Des 2013 15:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
1/4" er vell riktig størrelse på linjene bak, anntar jeg. 3/16 er 5mm.

Skal bestille nye rør imorgen når jeg får lønning.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Des 2013 04:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Så nærmere på de rørene idag, bestemt meg for å prøve å redde de.

Skal pusse de litt ned med sandpapir, og tektylere de grunding så de holder til jeg kan få skiftet de til neste år. Funker Hammerite på bremserør tror dere?

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Jan 2014 02:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Prøvde meg på EGR ventilen idag, den var veldig hard å presse inn på den kule greien.

Pellte ut all skiten inni rundt kulen, men til ingen lykke da motorlyset kom på igjen idag da jeg handlet. Skal kjøpe noe sotrens på boks snarest.
Crc cleaner og bremsespray funket ikke tydligvis.


Bilde

Noen som vet hva denne slangen brukes til? Henger bare løst i en ende.

Bilde

Bilde

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Jan 2014 03:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Slangen er for å tappe vann av dieselfilteret. EGR pleier aldri å henge på disse. Virker vakuumpumpen din?

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 05. Jan 2014 03:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Hmm, hvordan vet jeg om vakuum pumpen virker? Trenger jeg verktøy for å måle/skjekke den?

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Jan 2014 09:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 13. Jan 2009 12:41
Innlegg: 328
Bosted: Tønsberg
hvis du har turbo trykk så har du vakuum, evt sitter det solenoider på fører siden som du kan dra ut slangen får og høre/kjenne etter vakuum. Vakuum slangen til egr kan du bare blende den trenger du ikke. Tøff bil:)

_________________
Ludvig Hermansen

98 mod Chevrolet Tahoe 396 TD V8
74 mod Chevrolet C10 stepside 409 V8
80 mod Chevrolet G20 van 305 V8
03 mod Chevrolet 2500 Silverado 400 Duramax V8
10 mod Chevrolet 1500 Silverado 327 Flexfuel V8


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Jan 2014 17:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Hehe, jo takk!

Motoren har turbotrykk ut ifra instrument panelet, det er helst når motoren er varm den lager motorfeil lyset.
Bestilte kode lesing på det eneste Chevrolet merkeverkstedet her i Bergen den 14 Januar, så da vet jeg sikkert hva som ikke virker som det skal.

Jaja, fylte på full tank igår:

Bilde

Drivstoffmåleren er nokk litt optimistisk.

Bilde

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Jan 2014 20:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
:shock: 13,53,- pr liter!!!!!! DET er billig det…
Bilde
Rett nok 95, men det var likevel billig til Tromsø å være… #-o

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Jan 2014 20:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Har sett dieselen dyppet borti 12.83 for en-to uker siden, og bensinen 14.56... :>

Bra med mange bensinstasjoner, blir godt med konkurranse.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Jan 2014 23:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Jeg kan lese feilkodene for deg . Holder til på Osterøy. https://www.facebook.com/leasamcar?fref=ts

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 09. Jan 2014 23:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Kan jo ta en tur bort, passer det i helgen?

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 10. Jan 2014 00:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Er der først og fremst på dagtid fra 10-1800. Men skal kansje en tur i helgen så ring og hør.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 15. Jan 2014 00:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Var på etterkontroll idag, alrdi mer kode lesing på verksted.

Skal laste opp bilde imorgen.

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 391 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 27  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 60 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support