AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Min Garasje i Mosjøen.
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=21508
Side 1 av 1

Forfatter:  Edgar Jossqk [ Lør 08. Des 2012 15:18 ]
Innleggets emne:  Min Garasje i Mosjøen.

Bilde av min Chevrolet Monza 1975, som skal totalrestaureres. Motor 262 V8.
Her skal vel inn en 327 eller 350, som blir skremt opp litt. Og skifte av girkasse.
Og min Dodge Ramcharger 1987, Motor 318.
Denne skal lakkes, og styles opp litt. Ingen rust på denne. Får se om motor og gir skiftes til større etterhvert. Men bilen funker og er i daglig bruk. Så der er ingen hast. Men et sabla rot i ledningsnett som skal ryddes opp i på vårparten.

Vedlegg:
Filkommentar: Dodge Ramcharger 1987
rez.jpg
rez.jpg [ 127.24 KiB | Vist 7942 ganger ]
Filkommentar: Dodgen
resize2.jpg
resize2.jpg [ 91.92 KiB | Vist 7942 ganger ]
Filkommentar: Dodgen
rez3.jpg
rez3.jpg [ 121.6 KiB | Vist 7942 ganger ]
Filkommentar: Chevrolet Monza 1975
rez22.jpg
rez22.jpg [ 185.64 KiB | Vist 7942 ganger ]
Filkommentar: Chevrolet
rez1.jpg
rez1.jpg [ 170.27 KiB | Vist 7942 ganger ]

Forfatter:  Astro-Van [ Lør 08. Des 2012 19:32 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

fine biler du har Edgar...

Forfatter:  Edgar Jossqk [ Fre 14. Des 2012 02:23 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

Astro-Van skrev:
fine biler du har Edgar...


Takker Astro..

Har sans for å ha biler "ikke naboen har" for å si det på den måten. Bare synd at tiden ikke har strekt til i sommer, pga mye jobb. Men håper og få gjort litt med begge bilan i vinter. :)
Har andre biler æ kan bruke i mellomtiden. :)

Forfatter:  v8power [ Fre 14. Des 2012 02:48 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

Kjenner en som har front til Monza i tilfelle din er dårlig.

Forfatter:  Pappa Wolf [ Fre 14. Des 2012 11:17 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

Flotte biler, gratulerer.

At det er rot i ledningsnettet, er desværre ikke noe nytt, trur ikke jeg til dags dato, har funnet en bil uten strømtyver, eller rare koplinger!

Forfatter:  Edgar Jossqk [ Fre 14. Des 2012 17:40 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

v8power skrev:
Kjenner en som har front til Monza i tilfelle din er dårlig.


Fronten e brukbar. Men e nåkka rust i motorrom, dørk og bak over 3kantvinduer samt i koffertrom. Bilen skal sandblåses, og sinkes, samt legges tectyl. Har plukka ut alt, og gått i gang med renoveringen.
Har prøvd å kontakte en via fb, som har front. Men meld har vel lagt sæ under annet, så æ får ikke svar. :P

Forfatter:  Edgar Jossqk [ Fre 14. Des 2012 17:42 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

Pappa Wolf skrev:
Flotte biler, gratulerer.

At det er rot i ledningsnettet, er desværre ikke noe nytt, trur ikke jeg til dags dato, har funnet en bil uten strømtyver, eller rare koplinger!


Hehe, Nei, det e vel gjenganger i eldre bila generelt. I Monzaen e jo alt revet ut, så der blir alt av ledningsnett nytt. I Dodgen har æ løst å trekke nye og litt tykkere ledninger selv. Amcar e jo ikke gjent for å ha godt ledningsnett. :)

Forfatter:  Nitro66 [ Fre 14. Des 2012 23:15 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

Tøffe disse H-body bilene. Designen var delvis inspirert av Ferarri 365 GTC4.

Må jo være perfekt for et LSx-swap(?) 8)
Forstår det slik at det ikke lages så mye repro til disse.

I tilfelle du ikke er klar over det, så er det en Monzatråd til her inne.
viewtopic.php?f=3&t=13747&hilit=monza

Forfatter:  Edgar Jossqk [ Tor 20. Des 2012 00:24 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

Nitro66 skrev:
Tøffe disse H-body bilene. Designen var delvis inspirert av Ferarri 365 GTC4.

Må jo være perfekt for et LSx-swap(?) 8)
Forstår det slik at det ikke lages så mye repro til disse.

I tilfelle du ikke er klar over det, så er det en Monzatråd til her inne.
viewtopic.php?f=3&t=13747&hilit=monza


Ja, syns sjøl de er tøffe. og ikke minst sjeldne. Æ har kjørt sånn bil for masse år sia, og hadde løst på min egen, Blir mye arbeid, men er ikke i tidsnød, eller ska ha den på veien første sommern. Så den ska brukes tid på. Chassi ska være mest mulig orginalt, Men må jo rustsveis endel. for som du sir. Finnes det lite repro dela til de. Men lages vist endel utskiftbare dela i glassfiber. Men ikke "rustdela.
Motor og drivverk blir nok på sikt bytta ut med kraftigere og større. Men har jo 262 V8 orginalmotoren. Så får se om den puttes inn i første omgang. :)
Æ e klar over den andre tråden. Og har nok vært å studert den litt. :)

Om der e nån som vet av nån som har dela til Monzaen, så tas alle tips imot med takk.

Forfatter:  JohnB [ Tor 20. Des 2012 23:12 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

Edgar Jossqk skrev:
Nitro66 skrev:
..................... Æ har kjørt sånn bil for masse år sia, og hadde løst på min egen....................



En Rød en langt mot nord øst :idea: :?: :?: :wink:

Forfatter:  Edgar Jossqk [ Lør 22. Des 2012 16:31 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

JohnB skrev:
Edgar Jossqk skrev:
Nitro66 skrev:
..................... Æ har kjørt sånn bil for masse år sia, og hadde løst på min egen....................



En Rød en langt mot nord øst :idea: :?: :?: :wink:


Stemmer det John-- Brodern hadde en, som du huske. :P

Forfatter:  Bead-lock [ Lør 22. Des 2012 17:13 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

Osby skroten i Sverige har masse deler til slike biler, en her som har vært nede 2 ganger og hentet greier... =D>

Forfatter:  JohnB [ Lør 22. Des 2012 18:30 ]
Innleggets emne:  Re: Min Garasje i Mosjøen.

Edgar Jossqk skrev:
JohnB skrev:
Edgar Jossqk skrev:
Nitro66 skrev:
..................... Æ har kjørt sånn bil for masse år sia, og hadde løst på min egen....................



En Rød en langt mot nord øst :idea: :?: :?: :wink:


Stemmer det John-- Brodern hadde en, som du huske. :P


Jepp....

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/