AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 04:26

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 87 Camaro Sport Coupe
InnleggSkrevet: Tir 26. Jun 2007 22:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 14. Jan 2007 14:22
Innlegg: 138
Bosted: Gjerdsvika
Tenkte eg skulle legge ut litt info om mitt lettere prosjekt:D

Kjøpe for ca 1år siden (sorry tregheten me å legge ut info)
en 87mod Camaro Sport Coupe....

Dette var før eg fekk noe veldig god peiling på 3generasjons camaroene men visste ikke at det fantes vanlige standard camaroer...
Trodde det bare var Z28 og IROC-Z som eksiterte men lærte fort at dette stemte ikke....menmen...Eg var desperat etter Camaro fra 3generasjon og falt da for denne litt angående prismessig...Er ikke rikeste mannen i landet kan eg garantere så banken måtte nok hjelpe litt til..:)

Men nok om den saken...Kjøpte meg vertfall en 1987 Chevrolet Camaro

Her er eit par bilder:

Bilde

Bilde

Bilde


Desse bildene er fra annonsen når eg kjøpte bilen så har nok sjedd litt smålig med forandringer..:D:D
Men myyye mer gjenstår da...Siden bilen er i daglig bruk også så går det ikke så veeldig fort fram:)

Men fra starten av var dette mine framtidsplaner:
- Iroc-Z baklykter

- Ny front og bakfanger av IROC-Z typen

- Skjørt hele veien rundt (Iroc-Z)

- Nye felger

- sneking og stivere oppheng

- lettere trimming (ny kam, innsug og headers)

- ny lakk..:D


Tror dette sto i tankene helt fra starten av men flere småting har vel komt på bane...Har vert bort i tanken på å lage t-tak på bilen men ser på det som eit ganske stort prosjekt så kansje eg nøyer med meg resten av iroc converteringen..:D

Til i dag har eg kjøpt inn følgende:

Baklykter IROC-Z:
Bilde


Skjørt som skal lakkes opp igjen:
Bilde


Ny front som også skal lakkes opp:
Bilde

Nye felger (18" IROC-Z Kromfelger):
Bilde



Har desverre ingen nyere bilder av bilen men skal fikse det ganske fort:D
Til nå så har eg kun skiftet baklyktene og hatt på nye felgene ja:)

Dekkdimensjonen eg kjører med er:
245\40\18 Bak
235\40\18 Framme

Når det gjelder resten av kroppsarbeidet;) på bilen så er eg i full gang med lakkering...Men bortsett fra at eg omtrent har fått raseri anfall eks antall ganger på grunn av utålmodigheten min så kan vi vel si eg er godt på vei til å bli ferdig:)

Har pusset ned det meste ganske grovt..Eller det vil si rundt 240 i korning og er klar for slipefyller osv....

Mangler ennå bakfanger siden eg trenger en som er standard med skjørt.Ble laget to typer bakfangere mellom 85 og 90 og det var standard camaro bakfangeren som eg har uten skjørt...Så har vi den bakfangeren som er med skjørt:D

Visst noen har noe slikt liggende VÆR SÅ SNILL å rop ut..:)
Har funnet en fra USA men er litt dyr frakt..Nesten 2000kr i frakt så ser helst eg slipper..Men er det ingen andre utveier så slår eg selfølgeli til..:)

Tjaaa..Har vel skrivet nok for denne omgang..Kom gjerne med kommentarer:D..Og er det lignende prosjekt på gang er eg alltid åpen for tips..:D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 26. Jun 2007 23:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Tøffe felger.
Desse er bare rett på 3.gen Camaro :thumbsup:
Fargevalg :?: :ninja:

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 27. Jun 2007 00:44 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Cool!

Flere bilder?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 27. Jun 2007 01:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 07. Feb 2007 00:36
Innlegg: 855
Bosted: Stavanger
Hmm.. er det bare jeg som ikke kan se bildene?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 27. Jun 2007 16:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
Ser dem fint. Fin bil!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 27. Jun 2007 16:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Mar 2007 00:10
Innlegg: 221
Bosted: Larvik
har lyst på slike felger jeg også, hvor kjøpte du dem og evt hva er prisen?
ser de selger slike på e bay..

_________________
R.S


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 27. Jun 2007 17:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 14. Jan 2007 14:22
Innlegg: 138
Bosted: Gjerdsvika
Felgene kler bilen faktisk veldig godt:D..Om eg skal få si det selv..:)
Kjøpte de på Ebay ja...Kjøpte den gjennom eit firma som heitte Supernaturalperformance.com

Betalte ikke så mye for felgene...Var vel rundt 1050dollar for alle fire felgene inkludert frakt til Norge...

Men så tok den type frakt 2 og en halv måned da..:)
Pluss moms kom på totalssummen så prisen ble vel nermere
1350 - 1400dollar som i enkel oversetting ble til nermere 8000kr trur eg..Er ikke så gale det..:D

Men så måtte eg jo ha dekk også så alt i alt kom vel min pakke på nesten 12000kr...Menmen...Dekk og felg er dyrt så..:D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 27. Jun 2007 18:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
vet phoenix har en del fangere og slikt på lager. ringte angående fangere og skjørt til en tilsvarende bil som en kompis eier. da skulle jeg bare sende ett bilde av fronten han har så skulle phoenix finne fram resten hvis det var av interesse.

verdt ett forsøk?

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 27. Jun 2007 21:15 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 14. Jan 2007 14:22
Innlegg: 138
Bosted: Gjerdsvika
takktakk halvor...Skal sende de eit bilde...Når eg tenker meg om så har eg faktisk sendt forespørsel via internett til dem før da..Men har aldri fått noe svar...Er vel best å ringe tenker eg...

Har ringt på to typer fangere her til lands tidligere og de skulle visst vere av iroc-z typen men d stemte nok ikke...Begge to var uten skjørt å dermed er det en standard\sport coupe eller berlinetta bakfanger..:D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 27. Jun 2007 22:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
er din opprinnelig levert med v6?
ser ut som en berlinetta nemlig.........

har også sendt forespørselg via veven, men det er håpløst. ring til de, så svarer de kjapt. greie folk via telefon iallefall! :) lykke til med jakten!

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 27. Jun 2007 23:27 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 31. Jan 2006 21:15
Innlegg: 257
Bosted: Sunnmøre
Bare ett råd Alex.
Kjøp ikke noe usett derifra.
Det har vert prøvd før.
Men du kjenner sikkert noen som skal sydover i løpet av sommeren.

_________________
Trans Am Rules!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 29. Jun 2007 16:14 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 14. Jan 2007 14:22
Innlegg: 138
Bosted: Gjerdsvika
Hehe...bare litt info til deg halvor..:D
Camaro ble levert i 4 utgaver på det årstalet der:D
Du har følgende typer:

- Camaro Berlinetta

- Camaro Base\Sport Coupe (Standard Camaro) den har eg.

- Camaro Z28

- Camaro IROC-Z (som er en ganske så lik men litt forbedret utgave av Z28

Du har selfølgeli noen med cab, noen med t-tak og noen som er coupe...

Min utgave er en Sport coupe...Altså en standard Camaro fra 1987..
Eg har akkurat samme looken som berlinetta men PÅ LANGT NÆR samme elektronikken...
Berlinetta gjekk ut for å være den kjørbare cocpit når den kom ut på 80-tallet:D

Min sin er innvendig veeldi lik de fleste z28'er og iroc'er bortsett fra alt det optimale utstyret er ganske standard på desse bilene...
Eg har f.eks ikkje: elektriske vindu, elektriske speil, elektriske seter, bakrute varmer, elektronisk bakluke-åpner, skinnseter...tjaaa...det er vel omtrent det meste...Dette fann du som oftest på de fleste iroc'er vertfal...På en standard camaro måtte dette utstyret bestilles ekstra som en optimal utgave av bilen...:D

Derfor burde eg egentlig ha lagt ut denne tråden under Prosjekter for kan vel kalle bilen min eit lite prosjekt...Å lage t-tak har eg hatt veldig lyst til også men siden dette er gaanske mye jobb så nøyer eg meg med å få samme looken utvendig som iroc-z....Å fiffe den opp litt innvendi me kansje skinnseter og diverse...Blir litt ekstra futt i maskinen med tenker eg så...En liten forbedring av kjøreegenskapene så har eg en kjempe bil for meg vertfall:D

Blir kansje og kjøpe en IROC senere når økonomien vokser litt :lol:
Men det blir nok ikke med det første..:D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 29. Jun 2007 17:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
stilig bil du har der.. likte felgane meget godt :) hehe
hvor i landet holder du hus a?? tenkte det kunne være noen mulighet for å se bilen live denne sommeren.. hehe!!

forresten, sikkert jeg som er blind men, hva farge har du tenkt å hive på den??

og t-tak! selv om jeg liker t-tak og cab best av alt, så ville jeg ikke anbefalt deg å gjøre det.. da må du forsterke over halve fjøla.. kan bli kostbart det!!
like greit å ha den slik den er.. den er jo ikke stygg for det :) hehe

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 01. Jul 2007 03:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 14. Jan 2007 14:22
Innlegg: 138
Bosted: Gjerdsvika
hello cowboy...akkurat kommet hjem fra byen så eg er egentlig ikkje i stand til å skrive her inne...hehe:D
Men måtte bare:p...amcar betyr noe for meg både edru å i topp-humør tilstand:p

Tjaaa...Takker så meger Cowboy for at du likte bilen min:)
Eg tror du hadde fått hørt noe "banning" fra meg om du hadde villet sett meg gjøre om coupe'en til targa..hehe :lol:

Når d gjelder farge MR...Så har eg tenkt å beholde dn "sexy" hehe..neida
Rødfargen:p...Har vertfall tenkt ha raudfargen:D...er ganske fin til interiøret og resten av det innvendige:p

Som eg har planlagt er neste prosjekt:
Lakkere å montere sjørta pluss fangere:p

- Stive den opp litt å trimme litt motor..:D

Enkelt å greitt;)

Er ikke ute etter noe ekstremt, men enkelt trimma V8'er me stili utseende..
:D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 01. Jul 2007 03:51 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
like greit å holde det enkelt ja.. hehe!
litt små spes her og der er lov da seff :D hehe

har lyst på jeg og.. men ikke råd ennå :(
men min favo er firebird og trans am da.. hehe!!

men du nevte ikke på om du var klar med bilen til div treff og hvor i verden du holder hus.. hehe

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support