i helga var jeg i tromsø å byttet bil. byttet S10'n jeg hadde mot en grom chevrolet malibu classic 79 modell. og er storfornøyd sålangt. såklart er det småting som må gjøres. og minste første amcar med v8 bensiner som går godt

er ganske så stolt
har ikke så mange bilder da det var mørkt da jeg kom hjem igårkveld. men skal få tatt flere bilder i helga.
kan skrive litt om planene med bilen og hva jeg SKAL gjøre med den

jeg trenger såklart hjelp og tips her

omtrent rustfri. litt overflate rust på et par dører nederst og på ene bakskjermen. ellers er den rustfri. kul bil synes jeg med tanke på at det er min første amcar som er grom. føltes dødt å måtte kjøre på jobb idag igjen med suburban som er diesel ;/ men men. hehe
-motor: 5.7L 350 motor som er stroket og borret opp til 6.1 med en sliten holley 650 4 porter på. motoren er totaloverhalt og alt er nytt utenom gasseren. så den SKAL jeg kjøpe ny nå i nærmeste fremtid. men fy pokker den gikk godt synes jeg. ca 300 hk i den slik den står nå

-girkasse: totaloverhalt og forsterket th350 girer meget fint
-bakaksling: NY bakaksel med 3.08 utveksling
-bremser: alt av bremser er nytt
-ny eksos fra motor og helt bak med nye headers
planen med bilen er:
- ta lakkrusten og få lakkert det og fikset.
- byttet nødblinkbryteren da den er gåen
- bygge om eksosen da dem som har bygd den har dem feilbygd den pga den henger for lavt.
- trenger også nye fjører
- nytt taktrekk
- ny forgasser (hvis noen har en 650 eller 700 holley 4 porter med automatshock til salgs er jeg intresert)
- nye dørpakninger
- nye speil
- ny frontrute
så det er liksom bare småtteri som må fikser på bilen. men dette skal jeg få fikset iløpet av vinteren. fint lite vinterprosjekt

-takgrinden er allerede fjernet av forrige eier for å forhindre rust på taket.
da jeg kjørte fra fra tromsø og hjem målte jeg forbruket. er jo blitt vinter så ble noe ujevn kjøring og litt gassing og bremsing da jeg syntes det var gøy og forbikjøringer. men synes ikke den brukte så mye. målte den til 1.8 på mila

siste 7 milene kjørte jeg meget hardt. da brukte den ca 23 liter på de 7 milene. hehe
her er noen bilder:

kommer flere til helga