| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Ford Maverick 1970 https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=18121 |
Side 1 av 11 |
| Forfatter: | Trancillion [ Lør 26. Nov 2011 21:39 ] |
| Innleggets emne: | Ford Maverick 1970 |
Så da ble det da til at jeg fikk meg en Amcar også. Så da er det vel bare å glane over "Pappa_wolf"'s skulder når han skrur. Bilen ble hentet i dag, og kjapt undersøkt. Mer kommer etterhvert (man må jo starte med en post ett eller annet sted |
|
| Forfatter: | Hakkannen [ Lør 26. Nov 2011 21:48 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
Gratulerer med tøff bil og velkommen til forumet |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 26. Nov 2011 21:59 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
skal vi se om jeg kan arrangere litt bilder! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Må lige si, at turen ikke var så problemfri, som det ser ut som! jeg hadde glemt nøklen til maverick`en hjemme, så kreativ tenking måtte til, skulle man fjerne styresnekken, eller vri rattlåsen i stykker. det blei til at jeg prøvde om nøkklen fra F250`eren passe, og det gjorde den, og med litt lirking, fikk jeg opp rattlåsen! 4x4 blei benyttet, sammen med mye banning, da den skulle dras derfra, og det virket ikke som den var speciel glad for at dra! men opp på hengeneren kom den, og hjem kom den og. etter levering, av tilhengeren, måtte jeg lige teste om motoren fortsat gikk rundt, og det gjorde den. morgen dagen bringer sikkert et par timers avslapping, eller forgasserens! hehe |
|
| Forfatter: | Roar [ Lør 26. Nov 2011 22:05 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
Den bilen burde nesten fredes pga det fugleredet den. |
|
| Forfatter: | Ranchero [ Lør 26. Nov 2011 22:16 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
Gratulerer så mye,er veldig morro å se at noen tar vare på en Maverick åsså. De fortjener en plass i amerikansk bilhistorie på lik linje med andre amcars |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Søn 27. Nov 2011 16:26 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
blei ikke til mye skruing i dag, kjenner på kroppen, at jeg ikke er helt på topp! men fikk da fjernet fuglereden, fra innsuget, og demontert det ene ventildekslet, for at sjekke at det ikke var reir, fra andre dyr dernede! fikk og fjernet forgasseren, som etter en nermere inspeksjon, er en holley 1850-2 eller 600 cfm. ikke alverden til liv, i mig for tiden, men fikk da gjort litt. og naturligvis, måtte kameraet beslutte sig for å gå i stykker i dag, igen! det tåler ikke kulde! |
|
| Forfatter: | Transamtussan [ Søn 27. Nov 2011 17:26 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
Kan nå begynne med og gratulere med bil. Den grønnfargen som er rundt instrumentene og bortover tror jeg de må ha hatt salg på i gamle dager, for den er mistenkelig lik den som var innvendig i trans am`en min også.
|
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Fre 02. Des 2011 17:27 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
![]() dette fandt jeg under batterikassen! ![]() hjalp gevaldigt med en lettere rengjøring under panseret. fikk og kjørt opp oljetrykket, og rensket opp i ledninger og alternative plasseringer av ting og tang. har og begyndt å lete opp, all rusten, eller så mye som vi nu kan finne!! ![]() ![]() ![]() måtte ta av hjulet og trille en tur til byen, for at få byttet ventilen på forhjulet, på føresiden. var lettere defekt, hehe. og uten luft i hjulet, kan bilen dårligt flyttes. ![]() man ser at fronten har vært presset sammen, så jeg må bruke et par timer på opprettning! ![]() mere rust!! ![]() og naturligvis reservedeler! ![]() ![]() Har leiet en rotisseri, av en kompiss, som skal hentes i morgen! så kan jeg vende, den med bunnen opp, og sveise uten å ligge på bakken!! |
|
| Forfatter: | halvor [ Fre 02. Des 2011 17:30 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
forstår ikke hvordan du orker og gå i gang med rustsveising på alle bilene dine! du får kreds for det! |
|
| Forfatter: | kristian s [ Fre 02. Des 2011 18:04 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
Kul bil! Gammel norsk? Mye rust å kose dere med |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Fre 02. Des 2011 18:05 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
fordi rustsveisning er det som må til!! er umuligt å kjøpe en bil, til under 20000 lapper, uten å måtte til å sveise rust. (Undtaket er min lille F250, den er nesten rustfri!) og siden det er noe jeg kan, er det lettere å finne en billig bil, og sveise rust, end å stampe opp kroner, og kjøpe en rustfri! og det er mindre rust, end jeg hadde ventet, men mere, end jeg hadde håpet på! hehehe... Har funnet noen alternative løsninger her, og noe som må rettes opp på! den ene biumpstoppen, er rustet bort! (er det stålsmilet, man ser lengere oppe!) Og begge skjermer, trenger rustsveising, og oppretting stiveren inne i panseret, har sluppet, så det vingler rundt, og en venlig sjel, har hjulpet den tidligere eier med å måke snø på bilen, med en spade!! så det er en del rustne riper i lakken og mange små bulk!! og så fikk vi kastet pressening over bilen, og den var vel 10x5 meter eller noget så! måtte legge den dobbelt for at få det til! |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Fre 02. Des 2011 18:07 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
kristian s skrev: Kul bil! Gammel norsk? Mye rust å kose dere med vet ikke så mye om bilen, men den skal vist være tatt inn i!!! og så finner jeg naturligvis ikke papirene! vender tilbake til det senere! hehe men ikke så mye rust, ser værre ut end det er! (og hver gang jeg sier det, finner jeg abnorme mengder med rust!!) |
|
| Forfatter: | Bippe [ Lør 03. Des 2011 11:56 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
Blant di delene jeg har er det begge framskjermene, rette og rustfrie, panser, grill, strøken dashpad og en del smådeler. |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 03. Des 2011 12:12 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
Bippe skrev: Blant di delene jeg har er det begge framskjermene, rette og rustfrie, panser, grill, strøken dashpad og en del smådeler. skal ta en optelling sammen med Kenneth, og så finner vi ut av, hva vi mangler! hvor mye hadde du tenkt dig, prismessigt? |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Lør 03. Des 2011 18:43 ] |
| Innleggets emne: | Re: Ford Maverick 1970 |
I dag, har det ikke blitt gjort alverden. bare demontering av interiøret, og avhenting av rotisserie. kenneth dro frem to blå ledninger, og sa at de var til ryggelyset, men da vi tok ut baksetet, fant vi ikke ledningerne igen! etter fremseterne var kommet ut, og teppet, pådaget vi hvorfor! de var koblet til kontakten på skifteren, men ikke videre. og folkens, ikke bruk lyddemping, fra biltema, hvis bilen er lekk fra før av! de suger som en svamp! men interiøret er ute, mangler bare dashen og motor/gir, for og bakstilling. og så er det opp på rotisserien, og få tiltet bilen om på siden. så slipper jeg for at ligge på bakken, og kenneth kan få litt kvalitetstid med vinkelsliper og stålbørste! hehe men nu skal jeg slutte og skravle, og levere litt bilder! ![]() ![]() ![]() ![]() stiverne bak, er jeg nødt til å sveise fast, da de begge er løse i den ene enden!! ![]() ![]() vedskjulet mitt, er nu fyldt opp, med deler og stumper!! ![]() ![]() ![]() og snart må jeg rydde ut alt, for at få inn neste prosjekt!! |
|
| Side 1 av 11 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|