Hei
Jeg er en jente på 35 år, som alltid, så lenge jeg kan huske, har likt muskelbiler, snutebiler (lastebilene) o.l. Fra jeg var liten har planen vært at når ungene mine var store, og flyttet ut, skulle jeg få meg en konebil og kose meg
Men så ble planen om 2 unger, etterhvert endret til 4, å da gikk det enda flere år, før drømmen kunne gå i oppfyllelse. Så nå er jeg kommet frem til det, at siden ungene nå begynner å bli litt store, noen av de, så skal jeg virkeliggjøre drømmen nå, heller, å jeg GLEDER meg
Jeg har alltid drømt om Dodge, da har charger og challenger vært mine favoritter, av de aller nyeste er også Dodge Ram SRT10 en svakhet hos meg, men da må jeg ta lastebil lappen, for å kunne kjøre den jeg ville kjørt, så det får evt bli senere
Jeg er så heldig å ha en mann som ELSKER amcars som meg, å han har hatt flere selv, før min tid. Han skrur også selv, så jeg håper han kan lære meg masse, så jeg kan fikse mesteparten på min egen bil nå, selv.
Planen vår er å få oss hver sin bil, da han vil ha noe annet enn meg, å jeg vil ha en som jeg kan lage akuratt som jeg ønsker.
Jeg har lest og lest og lest og lest.... tråder opp og ned, på norsk, svensk, og engelsk, å forsøker å sette meg inn i ting og tang, vi har også reist på endel treff, og skal på 3 til denne mnd. Men jeg har MYE igjen å lære, kan så å si ingenting, men lærer heldigvis sakte men sikkert
Setter stor pris på alle som er så greie å hjelper nybegynner som meg, med alle de dumme og sannsynligvis opplagte spørsmålene jeg har, det kommer nok dessverre mange flere, da jeg må ha alt inn med teskje
Etter det siste amcartreffet har jeg nå bestemt meg for en bil, å det ble utrolig nok IKKE Dodge, det hadde jeg aldri i alle disse årene forestilt meg, at jeg kom til å gå bort fra det merket, men kanskje det kommer en Dodge senere, hvem vet, kanskje jeg blir virkelig bitt av basillen når jeg får prøvd dette i virkeligheten og ikke bare i drømmene
Bilen jeg har falt for en er Pontiac Gto 1968-69 mod. Planen er at jeg skal kjøpe en som ikke er ferdig restaurert, og bygge den som jeg ønsker selv (ved hjelp av mannen min som skal lære meg, så jeg kanskje får det til selv). Syns det hadde vært kjekkere å ha gjort det selv på egen bil, så håper det går fint..
Jeg ønsker meg en svart bil, med svart interiør, skal sandblåse bilen, sparkle, og lakkere bilen, trekke den om innvending, og motivlakkere den er planen.
Men jeg er litt usikker på om amcarmiljøet syns jeg "herper" med klassiske biler da, å heller må inn i gatebilklubben

??
Er det sånn at at de fleste er for at det skal være orginalt osv hele veien? Å mener de da at det skal være orginalt i den forstand at det har fulgt bilen hele veien siden den var ny, eller bare det at de har kjøpt orginale deler, istedetfor "kopier" ( igjen et teskjespørsmål, men lurer på så mye..). Eller er det lov å fikse opp bilen selv, med skikkelige deler, trekke om, lakkere osv, uten at det blir sett på som om jeg ødelegger bilen? Eller ses det helst at jeg ser etter hvordan de var som fabrikknye, å restaurere de etter det? Hvordan er det?