Hei alle sammen.
Vil først få takke for et flott og lærerikt forum. Fersk som jeg er i dette gamet lærer jeg noe for hvert minutt jeg er her inne. Har jo skrudd en del bil opp gjennom årene, men aldri en med 8 sylindere:-) Må legge til at det føles deilig.
Er en kar på 41 år fra Vikna i Nord Trøndelag med stigende interesse for disse bilene.
Drømme bilen(e) mine har lenge hvert Nova og chevelle..Nå har det seg slik at sistnevnte koster en god del mer enn førstnevnte så valget var lett i mitt tilfelle.... Kjøp en billigere bil og gjør den om til min bil.(etter lommeboka). Koster jo dette her

(kjøpte meg en bimmer før påske)
Handlet av en kar her i trøndelag og er meeeget fornøyd må jeg si.
Men ettersom jeg plukker den fra hverandre finner jeg selvsagt en del ting som må gjøres. Rust? næ..Har ribbet den innvendig, slipt ned dørken, og funnet et par små hull som er sandblåst og plombert.
Bilen er heist opp, steemet og renset under. ingen ting å sette fingern på der heller.
Vet ikke hvor mange meter med ledningsnett jeg har byttet på denne bilen...men det er mange.
Det som stikker av med penger her er ny forstilling, foringer over det hele og interiør. Det er planene for i år. Det er tromler på alle 4 og disse vil nå bli erstattet med skiver. samt at jeg legger opp til 2 krets.
interiørmessig er bilen "vrak" i entusiastenes øyne

men alt er nå bestilt og ankommer norge i disse dager. Panser er av billigste type med 4.5" scoop. Nytt er bestilt i blekk med 2" (cowl) er det det det heter?
Ellers har jeg funner Dørpaneler, alle kromdetaljer innvendig, vinduslister,wetherstrips og masse annet snacks.
Blir vel å lage meg en tråd under prosjekter til høsten.
Motormessig er vel ikke Nova'n min av den best utstyrte, men det gjør ingenting i første omgang. Ikke det at jeg er så teknisk flink på disse 8'erne, men bilen er utstyrt med Preppet 350 girkasse, 10-boltet sperrebakaksling. 350 motor med 750-forgasser (carter performence),edelbrock performer alu-innsug og noe comp greier.Ny fordeler og nye hedders.
aner ikke hvor mye den yter men det fyker da av gårde
Noen bilder:
Her fra salgsoppgave.
Her fra gårdsplassen min:
Og til sist et bilde av motor.
Kan start opp denne motoren og bare lytte, for den går som ei klokke. poppler godt bak i loffen
vil igjen takke for et fint og lærerikt forum som jeg kommer til å logge meg ofte inn på.
Ha en fin vår alle sammen.
alfaalfa
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275