AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 09:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 03. Aug 2013 18:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Byttet skiver, calippere, klosser og Navene med lager og abs følere.
O ringene på filter adapter, ser ut for det ble tett ingen flekker under bilen lenger.
Neste er bremsene bak, hadde av trommlene og de var uten slitekant, så da blir det bytte av sko og få det rent og smurt opp litt.
Venter en sending til med ny tank, bremseslangen bak og håndbrekkwiren.
Målet er å få diesel linjen ny fra pumpa på ramma og bak til ny tank og armatur, og få på ny styresnekke før høsten.
Blir nye vinterfelger og noen dekk med offroad utseende men ikke altfor grove, kjører mest asfalt og da bør de ikke støye for mye.

Nå har vi fått flyttet ut på øya og gamlehuset er solgt, flyttet delvis inn i ny hus og det skal være helt klart 1. September.
Garasjen er bare en fylling enda, men vurderer og grave den ut og få den i 2 etg. med verksted i kjelleren og parkering i 1. med bod og loft.
Regne litt på det men en forskaling og støttemur, blir vel ikke så mye billigere enn å støpe opp en leka mur i sokkel og får en dobbel garasje til.
Bedre med en bruksflate som en kjeller på garasjen blir, enn en steinfylling under garasjen. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Aug 2013 21:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Fikk skiftet det innvendige dørhåndtaket, som jeg dro av under flyttinga.
Grei skuring å få av dørtrekket, men håndtaket var poppet fast så de ble boret ut og skrudd med skeet skruer. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Aug 2013 09:21 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Venter fortsatt på tanken, men har fått byttet bremsebåndene bak.
Fikk sjekket opp lagrene, de var fine da slapp jeg å dra ut stikkakslene å bytte de.
Satt på litt stesj, ettersom jeg venter på resten av delene som ble bestilt i slutten av juni, og for att jeg er tålmodig så fikk jeg vindaviserne, rep.boka og siklebok full av stesj gratis.
Kjøpte nye vinterdekk i går, opprydning salg på lageret bør være en grei pris, men ta 4 og betal for 1 er vel litt for billig. :shock:
Fant noen Conti ekstrem vinterkontakt i 265/70-16 og betalte 2600kr for 4stk. med moms. :mrgreen:
De skulle få inn nye felg kataloger nå, da venter jeg med å legge de på felg og ser om det er noen som faller i smak.
Han skulle se etter om det er noen 8 og 10" i vinterfelger, event bestille 2stk. 10" om jeg fant noen jeg likte. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Aug 2013 10:00 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Har fått tak i felger, ble noen American Racing 9 og 11" blir noen bilder ettervært når de kommer i hus.
Dieseltanken har brått dukket opp, så da blir det nok å hente den før helgen.
Må samtidig huske å bestille bremsepumpene i trommlene, der så jeg den ene mansjetter var morken og det var rust innenfor.
Får se om det kommer noe mer i morgen, venter på nye dørlister og bremseslangen bak.
Da er det kun 15mm dieselslange som må kjøpes inn, da er det på tide å finne en helg som er ledig til å bytte ut tank, armatur, slanger og dieselpumpa. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Aug 2013 11:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Hvorfor må du bytte tank? Lekkasje, eller er det egentlig tankmåleren som er problemet?

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Aug 2013 17:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Var litt rust oppe på armaturet, hvordan tanken ser ut innvendig vet jeg ikke.
Kjøpte nye trommler som jeg ikke behøvde å bytte, samt att de jeg fikk var for store.
Da byttet jeg trommlene i en ny tank, så er diesel linjen ny fram til pumpa på ramma.
Om tanken er fin, så blir den nok lakkert opp og solgt. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Tahoe 2000 Makeover !!!
InnleggSkrevet: Lør 31. Aug 2013 20:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Da var tanken hentet, liten ubetydelig skade på falsen så den for jeg bruke tanga på. :)
Den var helt blank med lagerfett, så da blir den grunnet og lakkert svart matt.
Slangen til bremsene bak og begge pumpene inne i trommlene var også kommet.
Da er det vel bare dørlistene som mangler igjen, før neste bestilling går avgårde. ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 03. Sep 2013 03:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 01. Feb 2013 00:28
Innlegg: 883
Bosted: Bergen
Bilder. :>

_________________
----------
Chevrolet Cheyenne 6.5TD K2500 1995
Suzuki Katana GS650G 1985


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Sep 2013 23:21 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Bilder kommer, har vært uten nett her i ny huset.
Nå har de endelig fått gravd inn kabelen og montøren kom idag og fikk trukket opp kabel og installert nett.
Må bare få satt meg ned og få IMacen igang, så jeg får lastet over litt bilder av bilen. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 12. Jan 2014 01:24 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Blir langt mellom oppdateringene her, ny huset tar det meste av tiden.
Tanken er lakert men ikke fått byttet den ennå, får ta en helg og få gjort det klart.
April er EU tid, så har litt å gjøre før den tid. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Feb 2014 13:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Da har jeg fått byttet tank, armatur, slanger og pumpe.
Over tanken var det overraskende blankt og fint, hadde forventet litt rust over og bakenfor på bjelken.
Oversiden av tanken, rør og armatur var godt rustet, det ene røret knakk når tanken kom 30 cm ned den andre dro jeg i ett par ganger så var den av.
Tror nok en tur i vaskebrett hadde vært nok til att det hadde røket.
Bremserøret over bakaksel var også rimelig rustent, hadde tenkt å få byttet det men det nye var altfor tynt.
Da blir det tur til oppunder, får se på det i mars måned.
Når først tanken var nede, ble hele bakenden sprøytet med olje.
Da får det holde til høsten, før det blir bestilt en time hos Funnerud for understellsbehandling.
Foringen i fordelerkassa var litt frynsete på gummien, får se om den er å få tak i før EU.
FSD kuttet ut på Onsdag, bilen stoppet på vei ut av gården og ville ikke starte igjen.
Fikk tak i ny og byttet den på fredag, prøveturen t/r sverge på lørdag gikk fint uten fusking.
Da er nok bilen friskmeldt, og med bytte av bremserøret bør den gå noen år til. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Apr 2014 19:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 24. Apr 2014 19:47
Innlegg: 1
Fælt at folk setter slike hjul på en slik bil, mye bedre med litt gummi


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Mar 2015 15:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
22" med lavprofil hadde vel ikke vært noe jeg hadde kjøpt, nå fulgte de med bilen og fungerer godt med campingvogn i 100. :)

Bilen gikk gjennom PKK med 0 feil, ikke dårlig for en 15 år gammel bil. :)

Etter i sommer har bilen gått uten problemer, men merket meg på turen i Danmark att den hadde en svak risting i 130kmt.
Brydde meg lite med det da jeg kjører sjelden over 100, men nå i vinter kom den samme svake men tydelige ristingen i 70-75kmt.
Tok ned begge mellomakslingene nå og fikk byttet alle 4 kryssa, selv om ikke det var noe synelige slitasjer på kryssa ble ristingen borte på prøveturen.
Har også merket meg en dunke lyd, som om noen banker på og vil inn, fra under førerstolen/ gulvet.
Jekket opp og ned, halet og dratt, med og uten spett, ikke funnet ut hvor det kom fra.
Nå byttet jeg girkassefestet og dunkelyden er forsvunnet, gummi og metallet ser veldig bra ut på den gamle, men likevel laget den denne lyden som har gitt meg grått hår i noen år nå. ;)

Fått også kablet om litt mer strøm og lagt opp til topppolet batteri.
Fått merkbart mer strøm ved start og gløding går raskere, har hatt til tider dårlig kontakt på sidepolene selv om kablene har vært faste.

Neste ting å gjøre blir å bytte termostatene, merket meg i høst att temperaturen gikk over 100 grader i kilometer lange og bratte bakker.
Ingen problemer med bare bilen, men med henger eller vogna opp tunellen her i 12% helling går den litt for varm.
Prøver først med termostatene og om det ikke hjelper blir det nok bytte av vannpumpe og spyling av systemet. :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Mar 2015 19:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2570
Bosted: Tromsø
Irriterende med slike lyder man ikke klarer å lokalisere, og åh! så tilfredsstillende når man får dem bort!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Mar 2015 19:54 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 22. Nov 2011 13:53
Innlegg: 77
Bosted: Kirkøy Hvaler
Vedlegg:
Filkommentar: Ny vasket. :)
image.jpg
image.jpg [ 111.86 KiB | Vist 4015 ganger ]


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support