AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 22. Sep 2026 09:07

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 18. Sep 2011 22:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hentet i går en blå GMC Rally i Kristiansand som har rullet rett over 150 000 miles. Bilen er som sagt blå, mens alle som er på bilen er rødruss. Med andre ord blir det hellakkering så straks enten finansene eller sponsorer er i orden. Bilen er godkjent til 2013 noe jeg ser på som en stor fordel. Foreløpig har vi bare to bilde av skjønnheten og et av dem skal dere få her: Bilde

Som bilde viser er ikke grillen akkurat nydelig. Derfor vil vi gjerne skaffe oss en ny, og håper noen her inne vet hvor. Delebiler vokser ikke på trær tydeligvis!
Den andre problemet er skyvedøren. Den er forferdelig vanskelig å lukke, og vi mistenker at den har hoppet ut av sporet nederst. Det er forhåpentlig vis ikke for vanskelig å fikse.

Ellers trenger interiøret en seriøs oppfriskning, noe vi ser fram til å bruke tid på. Kommer tilbake med flere bilder når det er å oppdrive.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 18. Sep 2011 22:14 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Hei og velkommen på forummet
hvis ikke lakken er dårlig, eller bilen meget rusten, vil jeg anbefale dere, å lægge vinyl på den i stedet for.
blir penere, og gjør at bilen ikke taper vanvittigt i verdi, når russetiden er ovre!
nesten synd at lage russebil, men det er jeres vogn så i bestemmer!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 19. Sep 2011 22:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Takk og takk! Bilen var rød før den ble lakkert blå, og vi ser tydelig avskalling på dører og andre skarpe kanter.
Litt av poenget med vår russebil er at den skal være fin og gjennomført, og de fleste løsningene skal være reversible og det bør være mulig å tilbakeføre bilen til original stand med små oppgraderinger. Det største og ''verste'' er vel der høytalerene er plassert i dørene, der blir det jo et ganske stygt hull hvis den tas ut.
Angående foliering er det et alternativ vi har vært inne på men må ha lagt i fra oss av økonomiske grunner.

Døren ble fikset i dag! Med en skiftenøkkel, en hammer og 4 sterke gutter ble døren satt på plass inni sporet, og nå lukkes den som en drøm. Et meningsløst og dårlig bilde som dog betyr endel for oss siden det var det første vi klarte å fikse selv.
[IMG=http://img89.imageshack.us/img89/8273/31172824973478173576924.jpg][/IMG]

Vi var også på lakkeringsjakt i dag. Vi fikk en meget god deal av en lokal kvalitetsjappe, men de kunne ikke gjøre noe før neste år. Det synes noen av oss var litt sent, men vi har ikke bestemt oss enda. Andre alternativ er å gjøre det selv med sprøyte fra biltema.
På samme turen prøvde vi å få tak i en ny grill til bilen på det lokale bilopphuggeriet. Det lyktes vi ikke med, men vi ble henvist til en annen plass de mest sansynlig hadde.

I morgen skal vi hente det 8 setet og levere inn skiltene. Det blir nok en smule vemodig, selv om vi bare har eid bilen i noen få dager. Håper noen følger med på tråden, er litt moro med oppmerksomhet på bilen!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 19. Sep 2011 22:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

rød bengalakk og rulle så er den rød i løpet av 20 minutter, ikke noe problem, haugevis av slike vaner dere kan bruke opp som russebiler.
stå på

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Sep 2011 08:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

ja, jeg ser problemet med lakken!

hvis dere gjerne vil spare penge, men har god tid, så er Roars forslag det beste, med en tvist.

http://www.rickwrench.com/index79master ... paint.html

er en link, til en som lakker med noe, som ligner på benga, men han bruker et par uker på å våtslipe bilen.
lakken blei fin og blank, og har til dato, holdt i tre-fire år.
kostet han mindre end 500,- dere kan gjøre det for omkring 1500,- inkludert slipepapir.
vandemonteringen i porsgrunn, har det dere trenger!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 20. Sep 2011 18:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Det med våtsliping på noe som ligner på benga :lol: så jo faktisk overraskende greit ut. Hadde ikke trodd det var mulig å få det så fint. Har litt erfaring med våtslip før, og kan vel bekrefte at det tok endel tid for å få det fint. Med andre ord, dette må sjekkes ut nøyere!

I dag har vi hentet det siste setet. Da vi kjøpte den hadde den bare 7 av 8 seter montert. På samme turen dro vi innom en stoffbutikk og fikk endel vareprøver av forskjellig stoff som vi skal bruke både i sete og tak. Prisen på dette var ikke avskrekkende, men overraskende høy. Begynner å skjønne at det er dyrt med russebil! Ellers både starter og stopper bilen bra, og døren er fortsatt en drøm å lukke. Deilig med ting som fungerer som det skal!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Nov 2011 21:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Den siste setningen i det forrige innlegget skulle jeg ikke skrevet merker jeg! Bilen starter ikke lengre. Det var strøm til å drive anlegget virket det som, for radioen gikk på når jeg koblet på batteriet igjen. Bilen gløder osv, alle lampene som skal lyse lyser, men akkurat i det øyeblikk jeg vrir til siste hakk for den skal tennes kommer det et lite dunk og alt blir mørkt. Har satt den på lading igjen nå.

Noen forslag? Ellers er vi strålende fornøyd med både bil og forum:)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Nov 2011 21:54 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

sikre dere at begge batterier har good kontakt på polene!
kostet mig 1800, å ikke ha det på en bil, jeg hadde lånt!
falck måtte hjelpe til, og det koster!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Nov 2011 22:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

forsterkerne til stereon står ikke å drar strøm når bilen ikke brukes? evt taklys eller andre ting?

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 09. Nov 2011 22:05 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

russebil og startkabler ser man hvert år rundtomkring hehe.. :P

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Nov 2011 00:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Blir det mørkt så lenge du holder på sterteren, men kommer tilbake igjen når du slipper? Prøv å se at det ikke bare er for lite strøm på batteriet. Kan også være at batteriet er utslitt, og ikke klarer å holde på nok strøm til en oppstart. Prøv et annet batteri, se om det hjelper. Hvis problemet er likt med nytt /oppladet batteri kan det være starteren som har kveldet. Prøv å demonter den og se at ingenting er stuck.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Nov 2011 17:13 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei igjen! Tusen takk for alle svar.
Russebil og startkabler hører liksom sammen!

Det er noe som står og trekker strøm fra bilen, derfor kobler vi alltid fra batteriet når bilen ikke blir brukt. Vi lader også batteriet regelmessig, og det har stått på lading i 48 timer før vi prøvde å starte.
Det AW-100 skriver stemmer på en prikk. Det er strøm på batteriet, i følge laderen, og at den har ladet såpass lenge bekrefter vel også dette.
Jeg skal teste med et annet batteri så fort som mulig!

Igjen, setter virkelig pris på alle svar jeg får.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Nov 2011 01:48 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

jeg å har trua på et annet batteri/mer strøm. hjelpa en russe bil på skjærtorsdag i halden i fjord, med helt standard kabler, er jo litt små men , måtte ha 2 par startkabler å en god del strøm for å få start igjen! de trekker mye strøm ja heh ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Nov 2011 19:48 
Avlogget
Get going
Get going

Roar skrev:
rød bengalakk og rulle så er den rød i løpet av 20 minutter, ikke noe problem, haugevis av slike vaner dere kan bruke opp som russebiler.
stå på

Din barbar! Skulle ønske jeg hadde noe stygt å si om klassiske pontiacer for å ta igjen med deg... hmmm!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 11. Nov 2011 22:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

BadNews skrev:
Roar skrev:
stå på

Din barbar! Skulle ønske jeg hadde noe stygt å si om klassiske pontiacer for å ta igjen med deg... hmmm!

hihi

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 15 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet