AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 16. Apr 2024 08:21

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 107 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2012 21:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Kan bli spennende å følge med på... Hvordan har du tenkt å lage snurra??

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2012 21:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Tja.. lage 2 store motorbukker som står mot hverandre.. med et avstadsrør jeg kan justere med hullbolter..
sånn ca.. får se underveis :) litt lyst til og bygge en som tåler en chevy van.
Er neste prosjekt det..

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2012 22:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Idag har jeg plukket av dører, koffertlokk og frontrute.
Har også løftet karosseriet av ramma !!
Deilig og få gjort det :D
Men var desverre alene om det så var litt tungt og kronglete.. men gikk greit uten matrielle eller fysiske skader.
Mentalt er det værre :p

Veldig lite rust under frontrute.. har fortsatt ikke funnet et rusthull noe sted!!
skal virkelig underette om det hvis det blir funnet :)

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2012 22:25 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2012 22:28 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7197
Bosted: Åsa
nice. kjekt med bil på ramme.
Har en hjemmebygget rotisserie, som tar en 57 belair, uten problemer.
hvis du vil ha det, kan jeg ta noen mål, og sende til dig!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2012 23:05 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Den er god.. skal prøve og rote sammen noen mål selv, og se hvordan det blir..
Er interessert i hvor grovt stål du har brukt da.

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2012 23:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
det var jo litt av en måte å ta av skallet på hehe.. men bra det funka.. må jo være kjekt å få tatt ramma orntlig nå og karosseriet:)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2012 23:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Hehe.. man tar det man har ;)

Blir knall dette her. Snart sandblåsing!
Gleder meg som en unge til og se hvor mye sparkling det blir på meg :)

Prøve og få litt SEMA eller overhaulin finish på dette her.

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 02:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Ser bra ut. Digg å få av karossen.
Syns litt av rusta så litt skummel ut jeg. Kan fort bli høl når du begynner å slipe.

Blir det sliping eller sandblåsing av ramme og understell? Hva skal du male/lakkere med?

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 04:39 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Alle steder jeg har synes det har sett ut som gjennomrust, eller grov mørk rust har jeg banket hardt med en spiss trekker.. Kan hende det blir tynnere ved sliping, men skal ikke slipe så mye.

Skal bruke kjemisk malingsfjerner på flatene, og sandblåse inni, i knekker og under.
På det blanke stålet legger jeg et godt lag syregrunning, og et godt lag fyller.

Det er ihvertfall teorien, får se hvordan det egentlig blir ;)

Synes det er noe ekstra seriøst når man tar et karossløft under en restaurering,
Og må være deilig og vite at det ikke kan smyge seg innpå noe rust med det første.

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 04:45 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Ramma blir sandblåst og lakkert med chassis maling fra gasolin. Tåler bremsevæske og
Bensin.
Så bruker jeg rustkiller fra norwegian chemicals inni ramma, deretter en voksen
Dose tectyl.
Kanskje syregrunning først her også.
Aksling, bærebruer og alle stag og forstillingsdeler blir også sandblåst
Og lakkert.
Skal prøve og få en fin finish med skarpe og blanke farger, så jeg kan legge speil under bilen
På treff eller utstillinger.. Litt overkill og showoff, men fy pokkern og gøy det hadde vært.

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 15:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Støtter den fullt ut. Det verste som fins er biler som er fine utapå og stygge under. Min er stygg utapå og fin under.
Men du skal vel ikke ha tectyl på ramma når den er nylakkert og fin?

Vet ikke om du har sett tråden min? Jeg har slipt ned ramma og fått noe sandblåst.
Jeg rullemalte alt med benga og owatrol. Får en helt super finish også er det ikke noe problem å flekkemale hvis det trengs. Jeg valgte det pga det er billigere, enklere og blir superholdbart.
Flere av gutta i garasjen har gjort det samme og det ser like fint ut etter 5 år.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 21:03 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Hehe.. har begynt og lese på den ja.. 37 sider er ikke smått.
Hvordan blir overflaten på benga\owatrol? hard? lett og ripe? myk? bremsevæske og bensinresistent?

Er på budsjett jeg, så alt som kan spares skal spares!

Røff og kul Pickis forresten...

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 23:03 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 30. Mai 2012 17:02
Innlegg: 15
Bosted: Bodø
Denne va råå :)

Ska følge med her videre!

_________________
Bodø Amcar Club

Dodge Van Maxi 1980 "Prosjekt"
Volvo 945 "Bruksbil"
Volvo 850 "Kjærringbil"


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Mai 2012 01:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Takkar! Overflaten blir hard og fin. Virker som om malinga blir en del av stålet. Har mista deler jeg har malt i gulvet uten at det chipper av eller blir ripete.
Blir littegrann tekstur i lakken, men hvis du matter ned før du tar siste strøket ser det ut som om det er lakkert. Jeg har malt 4 strøk.
Har sølt litt bremsevæske på ramma, men malinga var like fin etterpå. Litt usikker på hvordan det tåler bensin.
I verstefall er det bare å flekkemale litt.

Hvis du er på budsjettfinish sånn som meg, så er Benga og Owatrol løsninga. Kjøp Benga svart 099 (arcanol) og en flaske owatrol.
Jeg har helt ut litt benga, så det er ca 3cm opp til kanten og helt oppi owatrol til det er fullt igjen. Da blir malinga tynn og fin og lett å rullemale. Skumruller kjøper du på Biltema. Kan også male et strøk med bare owatrol før du maler med Benga og Owatrol oppå.
Gjorde det på ramma fra caben og bakover, siden det var mye mere rust der enn under caben og videre fremover.

Hvis du er gira på masse drittjobb sliper du ned ramma med stålbørste på vinkelsliper, negerkuse og flapdisc, stålbørste på drill, båndsliper og sandpapir. Blir bra, men det tar lang tid og vinkelsliperene dør en etter en pga av alt støvet.
Hadde jeg vært deg ville jeg påkosta meg å sandblåse ramma og de store delene. Jeg skal i hvertfall aldri slipe ned en ramme igjen. I hvertfall ikke på en gammal norsk bil som har gått året rundt.

Får også kjøpt Ferro-bet rustfjerner. Brukte det der det var mest rust. Funka greit, men ble ikke helt overbevist.

Stå på! Gleder meg til å se fine nymalte deler 8)

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 107 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support