AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 18. Apr 2024 06:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2012 21:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Sist endret av OldisEinart den Ons 20. Mar 2019 12:35, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2012 22:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 29. Mar 2009 09:24
Innlegg: 80
Hei synes du gjør det bra trossalt ikke den beste mekkeplassen du har. Jeg har hatt Oldsmobile Custom Cruiser og har en 1981 mod. cutlass Supreme som jeg bruker til dagelig, men nå tar jeg og fiffer den noe opp og blir da stående i et par mnd. Stå på med det du holder på med nå dette er gode biler med bra kjøre egenskaper og komfort. :D

_________________
1974 AMC AMX Javelin 401 Go-Packed
Restarerer opp AMX`n


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 03:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Ja det er ganske kjedeligt uten garasje til denne bilen her.. ellers hadde den vert ganske ribba og tatt alt skikkelig.

åja,:) finst det noe garasjetråd om den ?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 22:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Fikk smekka på bremseslanger i dag på begge sider, og fått på kalipperene.. måtte demontere og tømme v. kalipper for bremseveske før eg fikk pressa inn stempelet.. fikk satt på ny tetning på den kalipperen som stempelet var rusta fast på også...
kanskje det blir montering av skivene i morgen... demonterte stabstaget også, tenkte å sandblåse dette å grunne og lakke og montere de nye foringene..

noen flere bilder... :oops:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 23. Apr 2012 19:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Fått montert på litt til her en dag... varmeapparat registeret er på plass og fått på innerskjerm... har forsøkt nå med oppstart noen dager og prøvd meg litt fram..i dag lagde eg meg en ekstern "bensintank" :lol: for å se om det hjalp... har noe problemer med forgasseren..for info se i denne tråden her:

viewtopic.php?f=8&t=19582

ellers fått pussa litt og hivd på noe grunning sånn ikkje rusten skal komme igjen..og fått satt på nye tennplugger og kabler.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 24. Apr 2012 14:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Da går motoren fint igjen med midlertidig hurtigløsninger..det var en lettelse.. får begynde på det elektriske anlegget nå..der problemene ligger nå :S

http://s251.photobucket.com/albums/gg31 ... 241222.mp4

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Apr 2012 00:23 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 14. Sep 2011 22:48
Innlegg: 30
Bosted: Bodø
Oldsen får intravinøs ! Hehe :D

Du har virkelig pågangsmot, flott inspirasjon å lese tråden din. =D>


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 25. Apr 2012 01:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
He he! ja var det eg tenkte på også etter eg hadde hengt den opp :P

njea, når været er finere så begynder jeg å livner litt mer til :P men får gjort litt smått ca hver dag da,må vell begynde å sveise litt igjen snart igjen

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 26. Apr 2012 23:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Gjort smått i dag.. og i går.. pussa ned stabstaget i går og grunna det godt.. og i dag lagt på 2 strøk med hammerlakk... når det er tørka blir det å smekke på det igjen med nye stabstag super rally gt polly foringer og begynde å montere bremser og slikt.. og søke etter el feilene...

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 02. Mai 2012 02:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Fått gjort litt smøtt.. montert stabstag og stabstagforinger,må flikke litt til med lakk.....mulig eg må sveise på en mutter på ramma og pga eg er så flink til å skru bolter for stramt så blei eine mutteren inne i ramma/vist det ikkje er gjengene på bolten da blei løs....så stabstaget henger mest på 3 bolter... men men..

Har også feilsøkt bittelitt til i dag.. nå funka sigaretttenner,(skjølv om eg ikkje røyke) og den stusselige spylerpumpa skvetter vatten. har også fått kobla til en 45cm lang båt tut til bilen i dag...einaste som eg fant av tuter hehe... men den er montert på ene innerskjerm og ny tuteknapp inne i bilen... har ikkje bilde av det då men..jaja..kommer vell... så da er det egentlig bare blinklysene igjen som eg har problemer med..

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Har også fått på panseret, må justere panserfeste litt til trur eg..blir litt kant på eine sia.... vurderer å lakke grillen og rundt om lyktene svart og..men er usikker enda.. må prøve å photoshoppe litt først..... har også lyst på nye frontlykter og slikt pga dårlige reflektorer og slikt..kor kan man få kjøpt slike?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Mai 2012 22:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Idag kom nye skiver,klosser og lager på spindlene.. har lånt meg noken stålfelger av ein kompis for å ha en peikepinn med tanke på nye felger og dekk eg skal ha...har målt at felgene er 9,5" brei ca med BS på ca 5,6" som eg har skjølv målt med tommestokk og dekkene er 195/50/15. det lover kanskje bra til black soft8 felgene i 10x15" med 4" back space at det vil kanskje passe bra..men mulig eg må ha litt smalere dekk om det bygger litt mye ut. nå er hjula berre testa med fronten oppe i lufta da..men skal teste med svingninger og slikt når bilen kjem ned på bakken..skal også teste bak..

ellers lekte meg litt amatørmessig i paint med å ha mørk grill...passte kanskje litt dårlig med tanke på fargen på bilen men får sjå ka eg gjer..
ellers noen bilder av div krimskrams.

Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde

denne nippelen var ganske nerme dekket men gikk fint
Bilde

innsiden ved bil i lufta.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Bilde
Bilde

tuten
Bilde
nye ledninger inn til ny tuteknapp
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mai 2012 01:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
I dag kom oldsen ned på framhjula igjen... og først da kom det rennende bensin ut av bensinslangen fra tanken... :O skjønner ingenting nå..mulig noe har tetta utgangen ellernoe mens bilen har stått i litt stigning... vell tar ingen kjangs,, tanken skal ned uansett og tappes og evt renses..eller kjøpe ny tank. uansett.. tok å testa å kobla til bensinslangen til pumpa med filter... og bilen gikk som bare det lenge og vel...
http://s251.photobucket.com/albums/gg31 ... 211243.mp4

Ellers fått testa stålfelgen bak også.. 15x9,5" med ca 5,6bs.. det gikk perfekt ..men er jo ikkje disse som skal brukes...prøvde å rekne ut at med en 10" brei felg med 4" bs så fil velgen bygge ut 2,6" og det skal gå bra..men må hive på litt smalere dekk framme og bak evt valse litt..skal prøve igjen med dekkene som står på felgen nå på nye felgene om eg kan få overta dekkene for testing av han eg låna dei med etter han har spunnet dei ut litt til:P på innsiden var det ca 8mm fra dekket til ramma.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 28. Mai 2012 21:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Er litt blakk for tia så har ikkje fått handla inn ett par ting på biltema så tanken henger på bilen fortsatt.. skal kjøpe noen tappetanker,bensinrør og slangeklemmestrupere ++

så har gjort litt smått i gulvet i mellomtia, sandblåste litt her om dagen med 2 x 25L tanker....vell det funka i nød men ikkje noke serlig å skryte av,,tungvindt å jobbe med så 8bars lufttrykk i små mengder,,men men det kom seg.. så har fått rustbeskytta litt... hele gulvet skal til slutt dysjes inn med 2k epoxy grunning... har midlertidig kjøpt biltema sin 2k båt epoxy men noen har nevnt den er drit? hmm..

her skal det lappes litt etter hvert også oppe ved torpedoen

Bilde

Bilde

blei brukt rustløser/smørje/rustkoreksjonsolje+maling her
Bilde
Bilde

Her kommer gulvplate over

Bilde

her blei sandblåst også, er ett hull inni der som skal tettes også..

Bilde

stolfestene sandblåst og innoljet + maling, har også grovmerka gulvet som skal kappast ut.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mai 2012 22:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
.


Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Sist endret av OldisEinart den Ons 20. Mar 2019 12:42, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 23:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
I dag blei det biltema handel, kjøpte inn en 20L (skulle hatt 3 til) bensinkanne og bensinrør og slange ++ noke smått..
Lagde klart bensinrøret (5m) fant ikkje rørkutteren så måtte rulle ut heile røret..men det gikk fint,, begynte å tappe :) var litt meir bensin på tanken en eg egentlig trudde:P tok jo aldri slutt...men joda..det gjor det..brukte trakt med sil i,,og kom overaskende minimalt med drit ut..kun ett par heilt i begyndelsen...
Har hørt at det er bensinkrise på gang...men nå har eg vertfall sikra meg :P

Og bensinmåleren viste empty etter tom tank! så regner med eg kan stole på den fremmover :) det neste er at tanken skal ned og renses om eg får det til..evt kjøpe en ny tank.. noken tips til kordan eg skal begynde? tømme litt bensin og riste på tanken og tømme ut? fant litt overflaterust på tanken også som må blåses vekk...

noen bilder....

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Denne klemma fra biltema hjelpte meg masse i dag..

Bilde

Måtte til og med begynde å ofre de tomme protein spanna mine for bensin også..siden bensinkannene var allerede fulle.. brusflasker og spylerdunker... ALT BLEI SPYLT GODT med vatten først da og tørka passe før bensin kom i.

Bilde

Ser ut som at eg har hatt litt stor blære og måtte tømme meg her..

Bilde

Her var all bensinen rent ut,

Bilde

:D endelig en peikepinn at dette funker.

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support