AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 12:46

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 21:32 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
OldisEinart skrev:
Holden skrev:
Ble gullende ren forgasseren! US Autoparts selger overhalingssett til Quadrajeter. Der er alle pakninger, akspumpe, flottør osv inkludert. Ser ikke bort fra at andre sjapper har det heller. Tror det kosta ca. 400kr den gangen jeg kjøpte det.


Ja det hjalp vertfall på, greit fornøgd vertfall, burde vell kanskje hatt nytt slik bensinfilter men fikk vertfall blåst det ganske reint igjen også. okei, ja skulle helst fått handla om noen selgte slik her i norge, pga litt problem med kredittkorthandel i utland... :^o

planen er vertfall å fått sammen gasseren igjen og få motoren til å starte og gå + ett ekstra filter før pumpa. etter det tar eg ned tanken og få tømt og rensa den.


US Autoparts holder til i Trondheim om du ikke vet det ;) Filter har de også separat, husker ikke om det er inkludert i settet.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 15. Okt 2011 21:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
åådu, jammen det er supert, får sjekke ut det eg da:)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Okt 2011 18:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Fekk tatt meg ei lita økt ute i dag i det sure været, demontert kalippere,bremseklosser,skiver, lager og lagerbaner..
lager og lagerbanene såg ikkje så verst ut, har nok vert bytta for en stund tilbake trur eg..såg det låg passe "ny" gris der også med rødlig farge på..så rensa lagrene og lagerbanene og tok vare på dei,kjekt å ha.. :oops:

Bilde

Både klosser og skiver har sett sine bedre dager..
Bilde

rengjort spindel for ny lagergris..må kjøpe meg ei stor nok tang også slik eg får pressa stempelet tilbake..håper det ikkje er rusta fast.. :roll: må vell få tak i overhalingsett til kalipperene da om det er å få tak i..
En del som skal sandblåses her også etter hvert..
Bilde

Begynder å bli fullt i mekkeboda mi også... :S

Bilde

og misunner dei som har orntlig garasje ikkje minst... :lol: :roll: :oops:

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 24. Okt 2011 20:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Gjort litt smått igjen i dag, skulle demontere innerskjerm og ytterskjerm liksom for å komme bedre til å sandblåse...vell..såg ut som heile fronten må demonterast for å få utav ytterskjermene...men eg fikk dradd ut innerskjermen på høgre side alikavell så da var eg fornøgd...i morgen skal eg dekke med plast rundt motoren og div og begynde å sandblåse på ramma,bærebruer og andre plasser eg kommer til..og inni gulvet. så blir det kapp og sveising igjen.

Bilde
Bilde
Bilde

Fikk demontert varmeapparat dekselet med register og vifta..registeret var lekk men har ny liggandes... dekselet rundt registeret må eg glasfibre og slikt pga er hull der...demonterte panser og varmeapparat hengslene også..

Bilde

Og eine røret som står på innsuget som går innpå forgasseren,sikkert noe vakum greier. er knekt,,så det skal eg prøve å få sveist på igjen vist det ikkje noken her som har en slik liggendes da?

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 25. Okt 2011 20:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
jau...komt litt lengre.... blei mørkt og gikk tom for sand så skaffer meir sand på jobben i morga tenkje i..!
angre litt på eg monterte på nye framdempara no..for en del av lakken av demperen har forsvunnet... endten demonterer eg dei,matter ned og lakka dei oppigjen eller lakker alt i samme slengen når ting skal grunnast og rustbeskyttast...

Bilde
Bilde
Bilde

har også bestilt meg ei hjulbuevalse fra gasolin.no gadda ikkje å lage sjølv,fant ikkje jekk til å modifisere bl.a heller... altså dette var til kadetten og ikkje oldsen.. :oops:

tenker eg får demontere kalipperene også,skal uansett bytte bremseslanger framme også...men først presse stempelet inn med svær tang og pumpe stempel ut igjen med bremsepedal for å sjå om ting fortsatt glir slik det skal...

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Okt 2011 09:15 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... y-5-deler/

jeg kjøpte mig sådan et sett, og det funker også på amcar! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Okt 2011 22:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
se der ja, bruker slik på jobben,på skrubare stempler men er disse biltema sine store nok? er jo ganske stort stempel på olds kalipperene synst eg...

men uansett..vi bruker tang på jobben også for stempler vi ikkje skrur inn,men eg fant ut at eg skulle ha den største tanga på biltema heller:P så det bør funke..;)

gripevidde 135 mm. Lengde: 500 mm.
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handve ... ygriptang/

prøve litt i morgen,var alt for trøtt i dag etter jobb å få gjort noe... skulle fått lagt på grunning også der eg har sandblåst..vist det begynder å ruste igjen allerede får eg sandblåse litt til.... 4 sandsekker står i garasjen å venter:)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 28. Okt 2011 23:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Jada da var hjulbuevalsa i hus..så var ute å testa litt på kadetten..fant masse rust igjen som skal fikses osv osv.. men men nok om det.

Bilde

Bilde


Ellers funne meg 4 rør i 5-6" størrelse.. ca 90cm slik dei er no... tok med meg 4 stk fra jobb i dag...tenkte eg kunne lage meg trykkluft tank med å sveise sammen 2 rør side ved side osv for litt meir trykk for sandblåsing... og dei 2 andre røra som enderør for Oldsen når man kommer så langt :lol: :oops: :^o :roll:

Bilde

ellers fått lagt på første strøk i kveld da...mala alt som var og kom til... :lol: :lol: :oops: hadde foresten noen gode strøk med hagmans sin grunning før malinga:)

Bilde
Bilde
Bilde

Etter 2 strøk er lagt på og tørket blir det spraytektyl rundt om kring der malerkosten var vanskelig å komme til.... så lenge det holder rusta litt i sjakk så må vell dette funke :-({|=

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Okt 2011 09:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
IKKE BRUK DE DER RØRA TIL TRYKKTANK. DE HAR FOR LITE GODS, DESSUTEN SÅ HAR DU SIKKERT IKKE SKIKKELIGE BUEDE TANKENDER. Det finnes massevis av gratis eller nesten gratis alternativer. Beredertanker fra rørleggere eller lokale fyllinga. Alternativ fra skraphandeleren. Ligger og mye på finn.no gies bort rett som det er. Det finnes sikkert en gammel kompressor på OBS, Europris eller byggmakker og lign. som du kan få billig/ gratis. De har jo solgt i bøtter og spann av disse små.
Men nå dert er sagt så er en 150l-200l bereder et bra alterntiv. Starteluftflaske fra ein dieselmotor. Trykktank fra ein lastebil.
Skal du blåse så kan du nesten aldri få for mye luft på hobbynivå ! Det som du skriver over er at du vil ha mer trykk ?? Får alddri det om du har en million rør. Du trenger mer volum/ mengde.......
Det du skal til med er "bombe" så tenk deg om 2 og 3 ganger og litt til. Trykktestes med VANN 1.5 ganger arbeidstrykk dvs 10-12 bar,
Ikke for å skremme deg med dette er ikke noe å spøke med. Dessuten så tar det deg noen timer å lage disse røra som du heller kan bruke på overtid på jobb å kjøpe deg en brukt tank eller bruke på "gratisjakt"

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Okt 2011 09:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Det der er det best å sølvlodde. Ikke med rørleggersølv for prisolrør, med den typen som en bruker på tykke kopperrør og messing



Og eine røret som står på innsuget som går innpå forgasseren,sikkert noe vakum greier. er knekt,,så det skal eg prøve å få sveist på igjen vist det ikkje noken her som har en slik liggendes da?

Bilde[/quote]

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Okt 2011 15:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Olav skrev:
IKKE BRUK DE DER RØRA TIL TRYKKTANK. DE HAR FOR LITE GODS, DESSUTEN SÅ HAR DU SIKKERT IKKE SKIKKELIGE BUEDE TANKENDER. Det finnes massevis av gratis eller nesten gratis alternativer. Beredertanker fra rørleggere eller lokale fyllinga. Alternativ fra skraphandeleren. Ligger og mye på finn.no gies bort rett som det er. Det finnes sikkert en gammel kompressor på OBS, Europris eller byggmakker og lign. som du kan få billig/ gratis. De har jo solgt i bøtter og spann av disse små.
Men nå dert er sagt så er en 150l-200l bereder et bra alterntiv. Starteluftflaske fra ein dieselmotor. Trykktank fra ein lastebil.
Skal du blåse så kan du nesten aldri få for mye luft på hobbynivå ! Det som du skriver over er at du vil ha mer trykk ?? Får alddri det om du har en million rør. Du trenger mer volum/ mengde.......
Det du skal til med er "bombe" så tenk deg om 2 og 3 ganger og litt til. Trykktestes med VANN 1.5 ganger arbeidstrykk dvs 10-12 bar,
Ikke for å skremme deg med dette er ikke noe å spøke med. Dessuten så tar det deg noen timer å lage disse røra som du heller kan bruke på overtid på jobb å kjøpe deg en brukt tank eller bruke på "gratisjakt"



Har nok tenkt på den tanken ja, så trur det blir en litt orntlig tank i stedenfor,så sleopper man at alt går i lufta til slutt :lol:

ang loddinga du nevnte, kan ikkje eg bruke vanlig loddetinn da?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Okt 2011 16:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Som eg skrev over. Sølvlodd som en bruker i industrien Du får det neppe rent nok for vanlig tinn. Sølv for prisolrør er helle ikke noe suksess på slike ting,,,

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Okt 2011 22:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
hadde tenkt å sandblåse denne saken vertfall, kan jo gjøre ett forsøk på å lodde. vist ikkje det blir å ta litt hardt i å sveise denne. røret er helt av vertfall.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 02. Nov 2011 22:42 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Blei mest rydding uti mekkeboda i dag/kveld,, satte sammen ett litt mindre anlegg en som blei montert sist en gang..så da var det på med mekkemusikk, monterte opp noen lys for delevaskeren og så matta eg ned varmeapparat/register dekselet,og la på tett glasfiberduker for å tette hullet i dekselet, såg ut som det blei tett så da gjenstår nedpussing og lakkere heile dekselet til slutt,sette i nytt register og montere alt igjen. men må kanskje demontere heile varmedekselet inni der pga rust i kantene som skal fiksest først..og fikse lekasjeplassen....

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 08. Nov 2011 00:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
jauda..

Bilde

pussa litt på varme register dekselet i kveld og lakka over matt svart...

Bilde

nytt varmeregister, platene blei sandblåst og fikk litt grunning på seg...

Bilde

Denne jordingskabelen her husker eg ikkje kor den va festa men mener det var her en plass på en av platene ved varmeregisteret..den andre enden sto vertfall jorda på vifta... noen her som evt veit det?...

Bilde

blei litt støvete til slutt...måtte frese ut hullene slik eg fikk på plass registeret..sto litt skeivere utganger på dette registeret. satte på skumgummipakningene på røra som var der orginalt og drylte på med tec7 rundt for å tette meir..

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 37 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support