AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 12:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 08. Nov 2011 08:26 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
jordingskalblen skal sitte akkurat der!
puss den litt, og sørg for good kontakt!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 08. Nov 2011 10:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
allright 8-)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 09. Des 2011 21:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Gått mangen uker nå og har egentlig ikkje skjedd så mye...kompressoren eg lånte måtte en kjenning av han eg lånte med låne en stund...så har ikkje fått sandblåst og rustbeskytta venstre del av fremmre ramme,bærebruer osv osv..men tar det igjen når eg får tak i luft igjen...

Ellers venta på pakningsettet/overhalingsettet til forgasseren da.. så fikk montert den sammen i kveld, va litt sånn "hmm kor den skruen skal då"...:P gått lang tid så hadde glømt det meste men fikk satt alt på plass heldigvis... neste utfordring nå er å pukte fast staget eg måtte kutte for å klare å demontere forgasseren den dagen eg gjorde det..angra på det men men..får berre prøve å sjå om det vil funke okå på motoren uten alt for mye forandringer...

Bilde
Bilde
Bilde

Satte på ett ekstra filter, står nytt filter i forgasseren og men....
Bilde
Bilde

Stanga som skal punktes på igjen..

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 26. Des 2011 18:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Da var "garasjeteltet" blåst til himmels av stormen, samt treramma og taket som blei lagd.. hadde heldigvis ikkje rørt oldsen eller bulka den :lol: presenningen og knust treverk blei rydda opp og oldsen er pakka inn i presenning igjen.. får håpe den står greit over natta..

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 05. Apr 2012 21:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Er lite som har skjedd her pga dårligt vær... og bilen har ikkje garasje enda til at eg kan få demontert front og bakvinduer, er noen rusthull langs dei vinduskantene, tenkte eg skulle ta å punktsandblåse med den lille kompressoren min, maskere og grunne/ lakke der og få på noe som tetter hullene midlertidig / feks glasfibersparkel o.l kanskje...sånn eg får bilen tett fra lekaskjer innvendig med det første.... så skal eg sveise ferdig gulvet, smekke på frambremsene og alt det der fremme.. men må først få sandblåst og rustbeskytta venstre framdel av ramma også...har ikkje kompressor for tiden so alt har gått ganske treigt med dette proskjektet..... så planen er å få i gang motoren igjen..håper vertfall den vil gå ok etter overhaling av forgasseren..og så må rense tanken.... ta eu kontroll og fikse litt smått etter hvert... har lyst å bruke bilen i sommer siden den andre sommerbilen blir ståendes... bilen ser ikkje ut men det får berre være... bilen er en drøm og kjøre uansett.... den blir bare verre om den blir ståendes under fuktig pressening no vertfall... :(

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 06. Apr 2012 23:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Fikk vertfall satt sammen det vakumrøret som var rusta og knekt ...nå er den sveisa på plass.... trykktesta med luft..ikkje heil 100% tett men spører på noe epoxy kitt rundt når dette er montert...må vell lage meg ei ny pakning også...

Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2012 20:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Då fikk eg sandblåst vekk rusta eg såg vertfall med den lille kompressoren min hittil og fått lagt på en del grunning.. ..som nevnt vil eg ta dette igjen når eg får tak over bilen i litt seinare tid... tenkte å "lappe" over hulla med glasfiberduk og polyester. blir jallamekk dette men men...så lenge det blir tett for vann inn så må vell det funke..... :oops:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2012 23:32 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7196
Bosted: Åsa
hvis du har planer om at vente med den rusten, ville jeg nok ha brukt en del owatrol inne i A-B-C stolpene, bare så du slipper at rusten spreder sig!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 08. Apr 2012 19:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
takk for tips, skal skjekke opp kor eg kan få kjøpt det:)

ja må nok vente litt.. skal få bygd opp en garasjeverksted bortforbi uthuset med tiden..der vil nok bilen få stå under tak og bli litt bedre.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 09. Apr 2012 21:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
I dag har eg demontert høgre bremsekalipper, stempelet var rusta fast, så spendte det opp i skrutvinga..løfta opp pakninga rundt om med frysespray/rustløser, venta litt,kneip på ei sveisetank og banka om om igjen til stempelet løsna og gikk rundt og rundt..så var det bare å ta ut stempelet og pusse og rengjøre.... ang pakninga så må eg ha den ny/repsett.. for fant ut kordan den kunne løsnes etter eg klarte å ødlegge den.....

Har også gått over spindlene,rengjort,våtslipt med smørningsmiddel med veldig fint sandpapir,reingjort og smurdt inn med gris og tredd plastpose og strikk over..sånn det slepper å ruste igjen til nye lagrer og bremsene kommer på......

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 11. Apr 2012 22:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Gjort litt smått i dag,,fjerna overflaterust på plata nedafor frontvindu, grunna og lakka..og montert dekselet der igjen, ellers blåst med trykkluft for å få vekk fuktighet og sant..og lagt fuge mellom det innerste varmeapparat dekselet,,har en liten mistanke at det er der vannet har kommet inn og ned på gulvet på passaskjerside..så tok å fuga godt i den sprekka der.... har også skjekka olje på motor og girkasse og det var fullt.....bilen står vell litt i stigning nå da men.. nytt vatten og kjøleveske er komt på motor, så får man sjå om eg får montert forgasser i morgen,kaanskje forsøk på oppstart også.. men skal sette på varmeapparat med register i først,,tar slikt først før panser kjem på igjen tenkte eg.. var en dag eg snurra motor rundt for hand og den gikk fint rundt,ingenting som hang ellernoke :)

Bilde

Bilde

Bilde

Dekket til meste av motor og elektrisk før hovedplasten er lagt over bilen i tilfelle regn..

Bilde

Bilde

Her må det sandblåses litt også under radiatorrammen osv..

Bilde

Bilde

Trivlig plass å stå å mekke ja.. :lol:

Bilde

Ett par bilder av området meg og min far skal få bygget verkstedsgarasje.. der blit verkstedsbenk, 2 søyler og dekk og balanseringsmaskin og ett lite dekklager siden eg skal starte litt for meg selv i framtiden.. garasjen bør være lang nok til at oldsen smetter inn og høy nok i takhøgde...
Blei litt dårlig bilde så får ikkje med heile området.. er vell ca 1-2meter til lengre bort til venstre... men men blir bedre enn ka det er no..

Bilde

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 12. Apr 2012 21:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Vert ute å makka noen timer nå :S montert forgasser og alt er på, virker som tanken er pottetett,, fikk fram litt bensin så vidt.. trur også tennplugger er heilt på tryne også, elektronikken i bilen har blitt heilt kokko og slikt etter den har stått stille noen mnd nå... så nå skal eg kleise på frambremsene med nye lager ,montere hjul, senke bilen ned på og få jekka bilen opp i lufta og se nermere på tanken.. er masse bensin på tanken vertfall... har både prøvd å "støvsugd" den fram,, har brukt trykkluft i bensintanken en god del og da kom det litt bensin fram til filter før pumpa.. prøvde å starte med startgass også..men uten hell. tømt to batterier osv..hehe... så bestiller nye tennplugger og kabler også for å ha det på stell...

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 12:08 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Skal ha meg nye pluggledninger og tennplugger... men er litt usikker hvilken type eg skal gå for.. er det bare til å kjøpe 8 vanlige plugger og vanlige kabler? nåværende kabler er 8mm eller ka det sto..

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 21:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Hell litt bensin i forgasseren og start, så trekker den frem bensinen selv

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2012 08:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Har prøvd på det noen ganger uten hell :/ tennte helt fint for noen mnd tilbake når motoren blei "parkert"
men ikkje nå..

skal få tak i nye kabler og plugger snart bare for å ha det på stell så skal eg finne fram en tankt med bensin på og kjører rett på forgasser og sjå om det blir noke start da....om det viser ok resultat blir eg fornøgd med det:)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 46 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support