AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 00:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: The Pimp Panther
InnleggSkrevet: Lør 25. Feb 2006 19:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 25. Feb 2006 18:16
Innlegg: 221
Bosted: Tiggerstaden
Hei, Per Arne heter jeg, og tralla er en 72 Dodge Challenger Rallye.

Jeg har ikke fått ut fingeren til å ta noen bra bilder selv, så inntil videre får det bli med et bilde fra annonsen.
Jeg var alt for opptatt med å brumme rundt i den til å gå ut av den, og bruke verdifull cruisetid til å ta bra bilder!
Noe jeg kan angre på nå som den står gjemt på vinterlagring.

Motoren er en 340" 4-Barrel, skal være på rundt 240 nettohester originalt.
En eller annen tidligere eier har satt på headers, og uorignalt luftfilter, et lite microfilter som skal ut, bort, vekk, til sommeren. Godt mulig at det er byttet cam på den, og annet morsomt for alt jeg vet. Den skal ifølge forståsegpåere gå godt til å være en skarve 340 fra 1972, det året mange av hestene ble sluppet løs på beite og dro sin kos.
Jeg vet nå ikke, det er min første amcar, og erfaringen min er rimelig begrenset.

Jeg skal prøve å spore opp tidligere eiere borte i junaiten, og se om jeg får noe svar av dem. Bilen min ble importert fra California (Ikke av meg), så jeg skal sende brev til Californias Department of Motor Vehicles, de har en adresse for det de kaller "international customers":
Customer Communications C-165
P. O. Box 932345
Sacramento, CA 94232-3450

Bare et tips til dere andre som kanskje sysler med noe av de samme tankene.

Opprinnelig var den hvit, men noen må ha ment at rosa var bedre, og iverksatte lakkering. Jeg er ikke heeeelt impregnert over lakkjobben, hvordan de har klart å være så effektive at de har lakkert innunder kriker og kroker man ellers ikke ser så ofte på, men har totalt oversett et større felt på torpedoveggen, det forstår jeg bare ikke!

Det er litt å pusle med, dessverre har jeg ikke egen garasje, og bilen står inneklemt mellom andre biler, så det skjer ikke noe før jeg tar den ut.


Vedlegg:
Filkommentar: Pimpmobilen
Challenger.jpg
Challenger.jpg [ 29.82 KiB | Vist 3898 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Rosa challinger
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2006 11:35 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:45
Innlegg: 959
Bosted: telemark
Heisann kan dette være bilen din :?: :?:
Bilde er tatt på power i fredrikstad. :mrgreen: :mrgreen:


Vedlegg:
DSCN0053.JPG
DSCN0053.JPG [ 34.66 KiB | Vist 3863 ganger ]

_________________
moparman.
DODGE RAM 2500 SLT 99.
Dodge charger 68. 440cid
Dodge trandesman B 200 74.
Prosjekt dodge dart 69 bad boy
prosjekt dodge maxi van B200 big block 76
1986 Le baron cab

Massively Over Powered And Respected
http://www.chargernorway.com
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2006 13:09 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Den så kjent ut,ble ikke den tatt inn fra USA for litt over et år siden av en kar her i Brønnøysund?

Fin bil.Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 26. Feb 2006 14:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 25. Feb 2006 18:16
Innlegg: 221
Bosted: Tiggerstaden
moparman skrev:
Heisann kan dette være bilen din :?: :?:
Bilde er tatt på power i fredrikstad. :mrgreen: :mrgreen:

Hey, bilen min jo...Bilde

Til og med fått med Widing bak, på begge mulige tolkninger! :mrgreen:

pontchief skrev:
Den så kjent ut,ble ikke den tatt inn fra USA for litt over et år siden av en kar her i Brønnøysund?

Fin bil.Bilde
Stemmer det, en kjøreskolelærer.
Trivelig og hjelpsom fyr, det må jeg si selv om jeg aldri møtte ham ansikt til ansikt, det var broren hans som hentet meg på flyplassen, det føltes godt og standsmessig å bli kjørt til min første amcar i en TransAm. 8)

Jeg fikk litt problemer med bremsene på vei ned, og mannen satte himmel og jord i bevegelse for at jeg skulle få hjelp, ringte rundt og guidet meg pr telefon. Etter det var i orden ringte han flere ganger for å være sikker på at alt fortsatt var bra med bilen og meg.

_________________
(OO/=====\OO)

'72 Challenger Rallye


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 23. Jun 2006 17:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 04. Apr 2006 15:32
Innlegg: 277
Bosted: Oslo
Er ikke det gamle bilen til en av de gutta i moldestuket??
Eller var det en 73 mod?

_________________
1984 Trans Am Recaro 350 TIL SALGS: finnkode=34195167
1982 Trans Am Recaro 305 - (Solgt)
1984 Chevy G20 (Skrotet)

F-Body Club of Norway: http://www.fbcn.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 23. Jun 2006 19:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 25. Feb 2006 18:16
Innlegg: 221
Bosted: Tiggerstaden
Nei, men jeg skjønner godt at du lurer. Har blitt spurt om det før. :wink:
Måtte bare sjekke hvilken årsmodell den andre var, og joda, den var også 72, dog uten R/T panser og Rallye strobes
Du kan lese om den her: http://www.moldestuket.com/thechallengerstory.htm
Her ser du bl.a. et bilde fra 1989 hvor den både har plastikken foran Rallye strobe'ene, og grå grill (Rallye har svart grill originalt).
Åttitallslooken var nok best på åttitallet... Bilde

Min ble importert av tidligere nevnte kjøreskolelærer i Brønnøysund.

_________________
(OO/=====\OO)

'72 Challenger Rallye


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support