AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

69' Thunderbird 460cid
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=16432
Side 1 av 3

Forfatter:  Gompen [ Ons 29. Jun 2011 21:37 ]
Innleggets emne:  69' Thunderbird 460cid

Hei å hå

Idag har jeg endelig oppfullt en gammel drøm om å eie veteranbil, etter mange års sikling på diverse biler har jeg endlig funnet noe som jeg føler virkelig er meg(høres sikkert litt korny ut men jeg er ikke akkurat en A4 person. Ble ikke støpt i samme form som de fleste :D )
ValgetFalt på en 1969mod. Ford Thunderbird med en artig sak av en motor, en liten 460cid. med en fin brumle lyd 8)
Det sto skrevet i annonsen at det er 500hk, men jeg er vel heller skeptisk til den påstanden, men man vet aldri.. Kan vel sies at bilen ikke er perfekt, men det var ikke det jeg var på jakt etter heller, den har endel skjønnhets feil, men det kan jeg ta på sikt.
Fikk opplyst av tidligere eier at den er blitt brukt i street legal på bømlo i hordaland for noen år siden. Skal se om jeg kan finne noe info om dette senere.
Ikke spør meg om forgassere og utveksling å slike detaljer, det har jeg ikke peiling på. Jeg har heldigvis gode venner å bekjente som kan oversette slike ting for meg :D ikke sant Crazy Horse 8)
Skal prøve å få lagt inn noen bilder av brumle bassen min :oops:

Vedlegg:
front.jpg
front.jpg [ 37.15 KiB | Vist 7359 ganger ]
side.jpg
side.jpg [ 39.97 KiB | Vist 7359 ganger ]
bakende.jpg
bakende.jpg [ 36.44 KiB | Vist 7359 ganger ]
motor.jpg
motor.jpg [ 49.26 KiB | Vist 7359 ganger ]
førerside.jpg
førerside.jpg [ 47.92 KiB | Vist 7359 ganger ]

Forfatter:  jolly [ Ons 29. Jun 2011 21:48 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

ja legg ut bilder:)

Forfatter:  Crazy Horse [ Ons 29. Jun 2011 22:02 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

jepp jepp bilder må te vettu :)
du er vel klar te 4 juli cruisinga ?

Forfatter:  Gompen [ Ons 29. Jun 2011 22:08 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

Crazy Horse skrev:
jepp jepp bilder må te vettu :)
du er vel klar te 4 juli cruisinga ?

self eg e me 8)

Forfatter:  Crazy Horse [ Ons 29. Jun 2011 22:13 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

Se bilder av beistet også hehe detta blir gudd shit vettu...

Forfatter:  Gompen [ Ons 29. Jun 2011 22:16 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

Crazy Horse skrev:
Se bilder av beistet også hehe detta blir gudd shit vettu...

hehe eg sleit litt me å få sleden i garasjen ikveld. 3-4 cm klaring. D e vel d de kalle for tight fit.. :lol:

Forfatter:  Crazy Horse [ Ons 29. Jun 2011 22:18 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

Gompen skrev:
Crazy Horse skrev:
Se bilder av beistet også hehe detta blir gudd shit vettu...

hehe eg sleit litt me å få sleden i garasjen ikveld. 3-4 cm klaring. D e vel d de kalle for tight fit.. :lol:


se se fått an him og ska sei :)

fikk dekkå i dag muligens få dei lagt på i morra så e eg klar te helga og 4 juli weee

Forfatter:  Pappa Wolf [ Ons 29. Jun 2011 22:26 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

Gratulerer og velkommen.

thunderbird er en flott vogn!

Forfatter:  Gompen [ Ons 29. Jun 2011 22:41 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

Pappa Wolf skrev:
Gratulerer og velkommen.

thunderbird er en flott vogn!

Takk for d.

Forfatter:  Nedstrand [ Ons 29. Jun 2011 22:55 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

God kveld, det blei kjøp ser eg,gratulera med bilen :D

Forfatter:  Transamtussan [ Ons 29. Jun 2011 23:26 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

Var en tøff bil du hadde fått deg. :wink:

Forfatter:  LatSaab [ Tor 30. Jun 2011 12:22 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

Gratla med "ny" bil. hehe

Forfatter:  Gompen [ Tor 30. Jun 2011 15:48 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

Takker.. Er litt oppe i skyene ennå:-)

Forfatter:  halvor [ Tor 30. Jun 2011 16:08 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

Grattis! Klar for cruising på mandag? Oppmøte FØR 1900 på Amanda! ;)

Forfatter:  Gompen [ Tor 30. Jun 2011 21:59 ]
Innleggets emne:  Re: 69' Thunderbird 460cid

I'll be there with bells on:-)

Side 1 av 3 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/