Halloisen!
På tide at jeg og fikk kjøpt meg en bil.
Kom over denne '68 Camaro'en på finn.no og ble fort gira. Dette er drømmebilen, men de siste årene synes jeg de har ligget en del høyt i pris så jeg ga opp en periode, men nå har jeg vært heldig.
Bilen har en 327 lav komp. motor med 210hk original, som jeg så vidt veit ikke er gjort så mye med bortsett fra 650 Holley, Streetmaster innsug og headers med 2,5'' eksos.
Utrolig nok så flytter den greit på seg, så det er først og fremst gasseren som skal få seg en liten gjennomgang for å få ned forbruket da den i utgangspunktet er for stor og får for mye bensin, heldigvis har jeg tilgang til en del dyser, powersvalves og andre godsaker så jeg skal nok få satt opp en brukbar gasser allikevel.
Matching numbers på chassi motorblokk og topper
Selve bilen er veldig hel og fin, noen få lakkbobler her og der, men ingen synlig gjennomrust. Lakken er ellers slitt og noen malingsflekker på bakluka. Tenker å våtslipe bilen til vinteren.
Noe senket forran, bak så er det original monoleaf fjærer som er litt slappe så jeg trenger noen nyere og stivere.
Polyurethan foringer i forstilling, resten av settet har jeg liggende.
Det er gjort noen modifikasjoner på karosseriet og, som innlagt rør i hjulbuer for å forsterke og påsveiste skvettlapper bak.
Det er også blitt satt inn et stereo anlegg når den fortsatt gikk i statene og dette likte jeg ikke i begynnelsen, men det er jo greit og ha noe musikk, spesielt når lyden som Focal høyttalerene sammen med Helix forsterkerene produserer. Det er også bygd veldig diskrè inn i bilen og kostet visst nærmere 30.000,- å få satt inn.
Ellers er det ikke mye mer å si om bilen bortsett fra at det er byttet fra powerglide til 350 kasse.
Planer etterhvert er:
-10:1 stempler
-Matchporte innsug, topper og eksos
-Bedre bremser
-Moderne styresnekke eller tannstangstyring
-Våtslipe hele bilen da det er en del skavanker med lakken

Link til album