AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 01:16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 08. Jun 2012 20:20 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 02. Mai 2007 00:00
Innlegg: 92
Halloisen!

På tide at jeg og fikk kjøpt meg en bil.

Kom over denne '68 Camaro'en på finn.no og ble fort gira. Dette er drømmebilen, men de siste årene synes jeg de har ligget en del høyt i pris så jeg ga opp en periode, men nå har jeg vært heldig.

Bilen har en 327 lav komp. motor med 210hk original, som jeg så vidt veit ikke er gjort så mye med bortsett fra 650 Holley, Streetmaster innsug og headers med 2,5'' eksos.
Utrolig nok så flytter den greit på seg, så det er først og fremst gasseren som skal få seg en liten gjennomgang for å få ned forbruket da den i utgangspunktet er for stor og får for mye bensin, heldigvis har jeg tilgang til en del dyser, powersvalves og andre godsaker så jeg skal nok få satt opp en brukbar gasser allikevel.
Matching numbers på chassi motorblokk og topper

Selve bilen er veldig hel og fin, noen få lakkbobler her og der, men ingen synlig gjennomrust. Lakken er ellers slitt og noen malingsflekker på bakluka. Tenker å våtslipe bilen til vinteren.

Noe senket forran, bak så er det original monoleaf fjærer som er litt slappe så jeg trenger noen nyere og stivere.
Polyurethan foringer i forstilling, resten av settet har jeg liggende.

Det er gjort noen modifikasjoner på karosseriet og, som innlagt rør i hjulbuer for å forsterke og påsveiste skvettlapper bak.

Det er også blitt satt inn et stereo anlegg når den fortsatt gikk i statene og dette likte jeg ikke i begynnelsen, men det er jo greit og ha noe musikk, spesielt når lyden som Focal høyttalerene sammen med Helix forsterkerene produserer. Det er også bygd veldig diskrè inn i bilen og kostet visst nærmere 30.000,- å få satt inn.

Ellers er det ikke mye mer å si om bilen bortsett fra at det er byttet fra powerglide til 350 kasse.


Planer etterhvert er:

    -10:1 stempler
    -Matchporte innsug, topper og eksos
    -Bedre bremser
    -Moderne styresnekke eller tannstangstyring
    -Våtslipe hele bilen da det er en del skavanker med lakken

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Link til album


Sist endret av eXX0n den Ons 31. Okt 2012 20:20, endret 4 ganger.

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1968 Camaro 327
InnleggSkrevet: Fre 08. Jun 2012 21:26 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 03. Okt 2008 21:04
Innlegg: 84
Bosted: Trømborg/Mysen
Fin fin bil det der :)

_________________
Impala 65


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1968 Camaro 327
InnleggSkrevet: Fre 08. Jun 2012 22:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 22. Aug 2011 10:47
Innlegg: 108
Bosted: Kongsberg
Snasen sak!!

_________________
Mvh
Morten Aase

'67 Mustang Fastback, 527cid, T-56 Magnum 6-speed, TCP power rack & pinion.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1968 Camaro 327
InnleggSkrevet: Fre 08. Jun 2012 23:13 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Flott Camaro!

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1968 Camaro 327
InnleggSkrevet: Lør 09. Jun 2012 00:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
morsomt. her skal jeg følge med! :)
Jeg fikk selv handlet inn -68 i fjor høst. min er også i helt grei bruksstand sånn at jeg kan bruke den en stund før jeg starter å gjøre så mye. Men langsiktig plan er full overhaling.

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1968 Camaro 327
InnleggSkrevet: Lør 09. Jun 2012 01:03 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jun 2010 23:14
Innlegg: 45
Bosted: Jessheim
Jeg har en 1968 SS. Har brukt to år på å få den fin. Blir aldri ferdig, men så jæ.... Gøy å ha. Gratulerer med kjøpet, du kan kose deg mye med den bilen. Men, det er kanskje litt mye trillebår med røra ut bak?
Bilen ser ellers flott ut. Hvis du er på Facebook så registrer deg på Siden Camaro eiere 67 68 69 - for eiere. Hvor i landet holder du til?

_________________
1968 Camaro SS - rullende prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1968 Camaro 327
InnleggSkrevet: Lør 09. Jun 2012 03:10 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 02. Mai 2007 00:00
Innlegg: 92
Takker for kommentarene folkens!
Er veldig fornøyd med bilen og den kommer til å bli værende i mitt eie en god stund.

Camaro1968ss_BL: Kommer til å ta min tid på denne bilen, ikke noe hast så lenge den er kjørbar til hver sommer. Eksosen skal jeg beholde, siden jeg synes den bidrar til "badass" looken bilen har. Trodde jeg hadde oppgitt lokasjonen min på profilen, men jeg bor forresten i Kristiansand.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1968 Camaro 327
InnleggSkrevet: Søn 10. Jun 2012 01:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Mai 2006 01:34
Innlegg: 154
Bosted: Sandefjord
Gratulerer med flott bil. Høres fornuftig ut og ikke gjøre mere med bilen enn at du får den ut hver vår!

_________________
68`Chevy Camaro (prosjekt)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1968 Camaro 327
InnleggSkrevet: Søn 10. Jun 2012 04:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Forbruket på Holley går ikke ned ved å bytte dyser. Dysene justerer blandinga ved fullgass. Transition kretsen tar seg av blandinga ved cruising. Den er ikke justerbar men kan modifiseres ved å drille og gjenge opp til å sette inn små dyser. Mye styr. Mitt beste råd er å få tenninga opp til 52-54 grader ved cruising. Det hjelper bra på! Eller bytt til en spesialbygd q-jet fra smi. Dem funker visst meget bra. Edelbrock er også et greit alternativ, 1406 f eks.
Ellers ekke 650cfm no særlig for mye for en 327.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1968 Camaro 327
InnleggSkrevet: Søn 10. Jun 2012 10:11 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
flott bil, gratulerer!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1968 Camaro 327
InnleggSkrevet: Tir 12. Jun 2012 12:38 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 02. Mai 2007 00:00
Innlegg: 92
rokkern skrev:
Forbruket på Holley går ikke ned ved å bytte dyser. Dysene justerer blandinga ved fullgass. Transition kretsen tar seg av blandinga ved cruising. Den er ikke justerbar men kan modifiseres ved å drille og gjenge opp til å sette inn små dyser. Mye styr. Mitt beste råd er å få tenninga opp til 52-54 grader ved cruising. Det hjelper bra på! Eller bytt til en spesialbygd q-jet fra smi. Dem funker visst meget bra. Edelbrock er også et greit alternativ, 1406 f eks.
Ellers ekke 650cfm no særlig for mye for en 327.


Hva? Har du studert Holley forgasserene?

Både Holley og stefaren min har erfart en massiv forbedring i forbruk ved riktige dyser, powervalves osv.
Holley bruker jo primærkretsen hele tiden på cruising, bortsett fra delgass åpning på spjeldet.
Legger ut denne som en god guide på Holley 4150/4160: http://www.bob2000.com/carb.htm

650cfm er ikke gæernt, nei, men jeg trenger ikke så stor og vil heller ha en mer "crispy" respons, så da tror jeg en 600 hadde vært et godt alternativ. :-)


Sist endret av eXX0n den Man 05. Nov 2012 14:44, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 31. Okt 2012 20:36 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 02. Mai 2007 00:00
Innlegg: 92
Skulle ha hatt en oppdatering her for lenge siden, men ting har kommet i veien.

Mot slutten av Juli var jeg maks uheldig og det endte med at jeg må ha ny front.
Bilen ble da satt inn på Bilteknikk Sør i Kristiansand.
Der får den en ny RS front(jeg angrer LITT på at jeg ikke gikk for standard fronten som den hadde og beholdt den original, men delene er bestilt)
Hellakkering får den, selvfølgelig.
Dette arbeidet tar verkstedet seg av, siden det er en forsikringssak.

Jeg har derimot begynt på motorarbeidet.

EDIT: Bildene ble lagt ut, men jeg glemte å forandre på oppløsninga, bildene kommer ut her når jeg får rota meg til å forandre på oppløsninga. I mellomtiden kan dere gå inn på Link til album for fult album


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support