| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Malibu74 - Noen bilder og info. https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=1590 |
Side 1 av 4 |
| Forfatter: | Mr.Malibu [ Tir 03. Apr 2007 13:06 ] |
| Innleggets emne: | Malibu74 - Noen bilder og info. |
Jeg kjører en 1974 Chevrolet Malibu Sports Coupe, under panseret står det en Chevy 350 V8 5.8l, girkassa en en preppa TH350. Tidligere eier oppga 387 hk og 490nm men vi får nå se.. bilder ligger under. Malibuen min: (under restaurering)
Andre prosjekter: PzKpfw-38 Turret, nazipanser fra krigen.
God Påske! |
|
| Forfatter: | Ornamental [ Tir 03. Apr 2007 16:23 ] |
| Innleggets emne: | |
Malibu'en din ser skikkelig tøff ut! Hvilke planer har du for den? Synd at geriatrikerene i den lokale klubben ikke gidder å hilse tilbake når det kommer friskt blod kjørende forbi, men jaja, deres tap... Forhåpentligvis vil de vel hilse tilbake etterhvert. Artig sideprosjekt! Men du, bare for å ha sagt det, dersom du tenker å ha en surkålkoker som bruksbil... ...når folk snakker om å kjøre Hitlerkjelke, så er det vanligvis personbiler det er snakk om, ikke slike:
Lykke til med jakten på deltidsjobb, og ikke minst med det å bli pappa! |
|
| Forfatter: | Mr.Malibu [ Tir 03. Apr 2007 18:33 ] |
| Innleggets emne: | |
Takk Takk! Vel, har mange planer for Malibuen og mye er gjort. Holder for øyeblikket på med overhaling av motor, når den går som en klokke tar jeg karosseriet. Da blir det bla. ny lakk. Blir mer Malibu under prosjekter om kort tid Offtopic: Turreten er ferdig sandblåst, lakka og nå virker alt som det skal. |
|
| Forfatter: | kustomchry [ Tir 03. Apr 2007 20:04 ] |
| Innleggets emne: | |
Hei og velkommen Den bilen har man jo sett før ja!! |
|
| Forfatter: | Mr.Malibu [ Tir 03. Apr 2007 20:12 ] |
| Innleggets emne: | |
Hei Hei Tor-Ivar! Stusser litt på om grunnarbeidet var gjort 100% her Men regner med å hive meg rundt med lakksprøyta snart, noen som kanskje har forslag? |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Ons 04. Apr 2007 07:01 ] |
| Innleggets emne: | |
Hej og velkommen hvad med metallic blue og silver flammer! kunne være en råfed kombination, hehe god påske! |
|
| Forfatter: | Morten Braarud [ Ons 04. Apr 2007 07:37 ] |
| Innleggets emne: | |
artige prosjekter. d.... i gamlinger som har glemt hvordan de selv var da de var 10/20 år. her er det bare å kjøre på for full musikk (hm! snart 48 år selv og noen mener sikkert jeg aldri blir voksen. livet er fort kort til å innta A4 rollen) stå på Morten |
|
| Forfatter: | Ornamental [ Ons 04. Apr 2007 07:39 ] |
| Innleggets emne: | |
Kanskje du kan ha litt glede av denne linken? http://www.popularhotrodding.com/featur ... _chevelle/
|
|
| Forfatter: | Mr.Malibu [ Ons 04. Apr 2007 12:45 ] |
| Innleggets emne: | |
Pappa Wolf skrev: Hej og velkommen
hvad med metallic blue og silver flammer! kunne være en råfed kombination, hehe god påske! Metallic blue of sølv flammer kunne vært en tøff kombinasjon ja! Er desverre ikke proff lakkerer og må derfor ta hensyn til dette, men så lenge jeg tar meg god tid og koser meg så går nok det meste bra! |
|
| Forfatter: | Mr.Malibu [ Ons 04. Apr 2007 12:57 ] |
| Innleggets emne: | |
Ornamental skrev: Kanskje du kan ha litt glede av denne linken?
http://www.popularhotrodding.com/featur ... _chevelle/ Oi Oi! Takk for bilde og link! Kjenner bare kreativiteten bobler nå! Tenkte på et 4" scoop fra ghstyling.com. Noen av kompisene mener det blir for voldsomt, andre synes at det er synd å kutte i et så fint originalt panser.. Men jeg tror det kan bli jævli kult. Er det vanlig å hive ut originaltanken og sette inn fuel cell i stedet på slike prosjekter? |
|
| Forfatter: | st-remy [ Ons 04. Apr 2007 16:02 ] |
| Innleggets emne: | |
| Forfatter: | Ornamental [ Ons 04. Apr 2007 19:08 ] |
| Innleggets emne: | |
Malibu74 skrev: Oi Oi! Takk for bilde og link!
Kjenner bare kreativiteten bobler nå! Tenkte på et 4" scoop fra ghstyling.com. Noen av kompisene mener det blir for voldsomt, andre synes at det er synd å kutte i et så fint originalt panser.. Men jeg tror det kan bli jævli kult. Er det vanlig å hive ut originaltanken og sette inn fuel cell i stedet på slike prosjekter? Gjør det du har lyst til, ikke det kompisene dine vil. De kan heller kjøpe sine egne biler og gjøre som de vil med. Du vet, sånn som han gjorde, han karen i artikkelen jeg linket til. Hadde han hørt på kompisene sine, så hadde ikke han hatt den særdeles fete og uvanlig kule bilen han har i dag... Personlig syns jeg at det er står mer respekt av å lage en jævla fet bil av en mindre populær bil enn å kjøre safe med en bil som "alle" syns er kul uansett. Om fuel cell, har ærlig talt ikke peiling. Jeg bare har inntrykk av at de som hovedsaklig bruker bilen til race eller liker å gi inntrykk av det, de bruker fuel cell. Mens vi andre som setter pris på å kunne ha alskens ræl i bagasjerommet beholder originaltanken. Men dette er bare ville spekulasjoner fra min side. Igjen, fasiten er: Gjør nøyaktig hva pokker du vil, det er din bil, du bestemmer. |
|
| Forfatter: | Mr.Malibu [ Ons 04. Apr 2007 19:42 ] |
| Innleggets emne: | |
Ja enig der! Det skal jo tross alt bli et personlig produkt med særpreg. Skulle jeg vært som alle andre på min alder hadde det vel blitt en golf eller ei bmw-kebabtralle. Har akkurat fått tak i et lite lokale som jeg skal bruke som verksted, så blir det sene kvelder og mye pils fremover. Tror nok det blir fuel-cell på meg ja |
|
| Forfatter: | Jan Roar [ Ons 04. Apr 2007 21:13 ] |
| Innleggets emne: | |
Hallois Fint å se at det er flere unge i Rogaland - som har sunne hobbyer Har du planer om å kjøre til sommeren Har forresten noe småting til ei "Malerbu" liggende - (som jeg brukte øksa på) - du trenger vel ikke et panser |
|
| Forfatter: | Mr.Malibu [ Ons 04. Apr 2007 21:42 ] |
| Innleggets emne: | |
Hei Hei Jan Roar! Hvor holder du til? Planer om kjøring til sommer'n ja! Trenger en del småtterier ja, sender deg en pm når jeg har oversikt. Noen treff lokalt du har tenkt å stille på? |
|
| Side 1 av 4 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|