AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Ford Ranchero XL Monstertruck
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=15263
Side 1 av 2

Forfatter:  vimael [ Tor 31. Mar 2011 13:35 ]
Innleggets emne:  Ford Ranchero XL Monstertruck

Jeg sitter med denne bilen og kjenner ikke så mye til bakgrunnen til bilen.

Håper noen her har sett den og kan komme med noe nyttig.

Bilder vedlagt!

Vedlegg:
6173168_520x0.jpg
6173168_520x0.jpg [ 29.13 KiB | Vist 5363 ganger ]
6173169_520x0.jpg
6173169_520x0.jpg [ 25.88 KiB | Vist 5363 ganger ]
6173170_520x0.jpg
6173170_520x0.jpg [ 36.43 KiB | Vist 5363 ganger ]
6173171_520x0.jpg
6173171_520x0.jpg [ 37.54 KiB | Vist 5363 ganger ]

Forfatter:  Pappa Wolf [ Tor 31. Mar 2011 13:53 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

er det du som har denne!
den er steintøff, gratulerer

velkommen til forummet.

Forfatter:  Kim [ Tor 31. Mar 2011 15:37 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

Hva slags understell er det på den? :D

Forfatter:  AW-100 [ Tor 31. Mar 2011 15:40 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

Åhh, den er så sinnssykt rå denne... :D Har siklet etter denne, men ble alt for dyr til ikke å kunne bruke... :)

Forfatter:  vimael [ Tor 31. Mar 2011 15:59 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

Kim skrev:
Hva slags understell er det på den? :D


Jeg vet svært lite om den, men da jeg kjøpte den ble jeg fortalt at ramme var forlenget Willys, og akslinger fra Suburban.
Jeg har i ettertid hørt fra en tidligere eier at det en gang var komplett Suburban understell og ramme.

Selv har jeg ikke kunnskap nok til å se hva det er så svaret må bli; Willys eller Suburban.

Forfatter:  v8power [ Tor 31. Mar 2011 16:44 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

Var reportasje på denne i Amcar eller Right ON for 15-20 år siden

Forfatter:  Bippe [ Tor 31. Mar 2011 17:23 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

Importert til Norge av Lasses bil runt 1984-85. Da var det Willys ramme, Dana aksler, 454 LS6 og TH 400. Repotasje i Amcar i 1985. Den var i Tønsberg i fra 1985-86 til utpå 1990 tallet. Deltatt på en masse utstilinger så det er sikert mulig å finne gamle bilder av den. Ikke mulig å få registrert.

Forfatter:  vimael [ Tor 31. Mar 2011 17:29 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

v8power skrev:
Var reportasje på denne i Amcar eller Right ON for 15-20 år siden


Fant nettopp ut at den var omtalt på side 37 i Amcar utgave 7/1987

Kan noen skaffe meg den utgaven?

Mvh
Vidar

Forfatter:  vimael [ Tor 31. Mar 2011 17:32 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

Jeg hadde nettopp en tidligere eier på telefon som sier han solgte den til Lasses Bil i 1996.
Da var den registrert som motorkjøretøy.

Hvem er Lasses Bil? Eksisterer de i dag?

Forfatter:  Ranchero [ Tor 31. Mar 2011 18:34 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

Lasses Bil blei avviklet for endel år siden. Tror det var til det beste for oss amcarfolk,tror ikke det er noen bilbutikk som slår dem i å lure folk. Det var ganske ofte man hørte de hadde lurt folk med biler som gikk for overpris,og skulle være strøkne,men som egentlig var et objekt som gjerne var gjennomrusta.
Men Lasses Bil hadde ofte biler inne som folk gikk å drømte om,noen beit på å kjøpte seg både dårlig bil og et solid mareritt...

Forfatter:  halvor [ Tor 31. Mar 2011 18:45 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

skal du selge? :D

Forfatter:  Galaxie [ Tor 31. Mar 2011 23:26 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

Husker godt denne fra den gikk i Vestfold 8)
Har lurt på hvor den ble av, så moro å se den igjen.
Bilde

Forfatter:  vimael [ Fre 01. Apr 2011 00:05 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

Veldig moro og se gamle bilder.

Er det flere som har er det bare å poste i vei :)

Forfatter:  StigAre [ Fre 01. Apr 2011 08:23 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

Spesiell bil, det er nå sikkert :)
Sitter det fremdeles bigblock i den ? Hvor store er egentlig hjula ?

Og hva er planene ? Tenker siden den ikke kan registreres, kan jo ikke bare stå i garasjen heller :)

Forfatter:  Pappa Wolf [ Fre 01. Apr 2011 09:11 ]
Innleggets emne:  Re: Ford Ranchero XL Monstertruck

hvorfor ka den ikke registreres?

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/