AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 18:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 14. Nov 2007 17:47 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da har jeg gått til innkjøp av en Chevrolet Monte Carlo SS.
Denne er en 1987 modell med rammebytte til 1979! :)
Hvit med beige (saddle) interiør og splittet benk fremme.

Bilen har gått 65 000 miles (står det :P) og har ikke noen store feil annet en noe rust ved dørkarmene, speedometeret funker ikke per dags dato og at choke'n er litt vrien (vil ikke skru seg av og vil ikke skru seg på).
Interiøret i bilen er relativt god stan, men har en bil fra 1987 har sine skjønnhetsfeil!

Bilen ble tatt inn til Norge i 1996 (kjøpt i Texas tror jeg) og ble kjørt til Florida og så tatt til hjem til Norge. Det har vært 6 eiere på denne, men den er kjørt relativt lite pr eier.
Siste eier har trolig ikke tatt god vare på bilen da den nesten var tom for olje da jeg kom fra til Trondheim. Han hadde ikke sjekket oljen de siste tre mnd.

Bilde
*Meg på Otta rett etter innkjøp*
Bilde
Bilde
*Endelig fått bilen inn i garasjen :D*
Bilde

Bilen ble lakkert i 2003 tror jeg av en som hadde den her i Trondheim.
Desverre er ikke lakken så fin som den ser ut til å være da det er lakk kok.

Planen for denne bilen etterhvert er å sette i en nyere 350cid evt fra Suburban.
Ting som kommer til å bli gjort er:
-Nytt innsug (lage dobbel snorkel? / Krom luftfilter boks)
-Nye header lokk (Enten krom eller lakkert i oransj)
-Overhaling av motorrom (Legge ledninger på nytt og legge om bensin ledninger
-Bytte ut gamle ledninger og slanger
-Ny radiatorvifte (Bygge om til el vifte?)
-Nytt varmeaparat (gamle er ganske slitt.. akslingen som står festet til skovelhjulet er slitt og dermed løs)
-Fylle AC gass. (Har freon hjemme)
-Fikse speedometer
-Bygge om til sort interiør?

Denne bilen er min første Amcar noensinne og det skal nevnes at jeg er bare 19 år. Jeg kjører så pent jeg kan og har det aldri travelt med denne bilen.
Kom gjerne med kommentarer! :)

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 14. Nov 2007 18:11 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Nice!

Store planer! hehe

men bare husk på,

Du ser ca 5% af rusten, resten er skjult!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 14. Nov 2007 18:20 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Takk for tipset, jeg skal ta av teppet og se under der så snart det blir varmere, men ellers er bilen veldig fri for rust under.
Mistenker dog at det kan være noe rust ellers, men den har ganske så lite rust.
Man får et relativt godt inntrykk om bilen er rustet i hjel eller er godt bevart da.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 14. Nov 2007 21:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 18. Aug 2007 19:09
Innlegg: 819
Bosted: jessheim
kult prosjekt :)

er det tut å kjør?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 14. Nov 2007 22:57 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
mye tut og kjør og mye bruk av bensin nå om dagene.. tipper rundt 5 liter mila.. Choke spjelden på denne gassern er fjernet, sikkert for å spare bensin.. Den får veldig fet blanding da det lukter sterk bensin av eksosen. Jeg har målt o2 sensoren med oscilloskop og fant ut at den rett å slett var død, så nå er o2 sensor og noe annet snacks bestilt fra usa.

USAutoParts skulle ha alt fra 800 - 1200kr for en o2 sensor, mens kompisen min i Usa skulle ha $23. *Stor forskjell*

Choken er også litt jævlig av seg for tider da han drar opp på turtall til rundt 2000rpm og gir seg ikke uansett om motoren er kald eller varm.. Spøler litt på hjula i det jeg går fra park til nøytral.Dette er ikke hele tiden, men en gang i blant. Kan det være bimetallfjæra som er gåen da?
Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal fikse dette.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 14. Nov 2007 23:12 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 03. Des 2006 23:55
Innlegg: 113
Bosted: Eidskog
Gratulerer med tøff bil. Hvor mye kr var det for den. Kunne tenkt meg en slik bil selv.

_________________
K-Ljøner

78 Trans Am
1981 Olds Cutlass Supreme (bruksbil)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 14. Nov 2007 23:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Jeg kjøpte bilen med innbytte, betalte mellomlegg.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2007 17:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Gratulerer med bilen! Monte Carlo SS er èin av kun ein håndfull tøffe biler som kom fra USA gjennom 80-tallet, syns eg. Har litt små-aggressive linjer :lol:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2007 18:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Enig med deg, Monte Carloen er en av få biler som så litt agressiv ut på 80 tallet. Må innrømme jeg har utrolig lyst på Chevelle eller El Camino... Blir nok når jeg blir eldre. :P

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2007 18:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Gratulere med en tøff bil 8)

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 15. Nov 2007 21:35 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Gratulerer. Fin bil det der :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 20:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 03. Nov 2007 00:07
Innlegg: 154
Bosted: Feios i Sogn
Flott bil det der ja! Hadde en slik selv som var brannskadet i fronten som jeg kjøpte som delebil til El Caminoen min. Vurderte lenge å bygge den opp igjen,men fant ut at skadene var for store så den havna på skroten etter deleplukkinga :( . Må si jeg angrer en del i dag ja ](*,) .

_________________
"Randy! He drives an El Freakin' Camino! That's like the Cadillac of cars!"
Earl Hickey


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 24. Nov 2007 16:32 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da har jeg kjøpt to luftebukker som tåler 3tonn pr bukk på biltema og en splitter ny jekk! Endelig skal bilen taes opp fra bakken.
Gleder meg til å se hvordan ting ligger ann under, og hvordan det er med rust.
Det skal være lite rust, men vi får se i morgen!

Bilder kommer når jeg får henta digitalkameraet!

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 25. Nov 2007 17:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
keep your fingers crossed!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 25. Nov 2007 17:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da har jeg fått bilen på bukkene. :/ Måtte legge immelom planker for å få løftet bilen høyt nok med jekk. :/

Bilen ser veldig bra ut nedentil! :P Ikke mye rust å se i værtfall. Noen små overflaterust flekker i ramma, men ikke noe i forhold til min gamle Nissan.

Det ser ut til at den lekker olje.. ser ut til at den lekker på venstre side av oljefilteret.. (Sett bilen forfra).
Jeg aner ikke hvor denne lekasjen kommer fra. Jeg regner med at jeg må jekke bilen enda litt høyere opp. Den står på laveste punktet på bukkene nå.

Bilder kommer straks av undersiden o.l.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support