AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 29. Apr 2026 17:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 26. Jan 2026 23:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Heisann!
Håper noen kloke hoder her inne har noen gode innspill å komme med. Samboeren kjøpte seg en Dodge journey 2.0 crd '10mod for et par år siden. Tidlig i sommer begynte starteren å krangle. Jeg byttet denne uten noe nevneverdig bedring. Starteren vil ganske ofte ikke slå inn på kransen, men spinner bare rundt, noe som gir et fryktelig skrik. Jeg undersøkte kransen, hvor det var små merker på et lite bare som viste at den hadde "gnaget" litt, men ingen store sår. Det virker heller ikke som at det er dårlig batteri heller, da den kan stå nokså lenge for så å plutselig starte en dag etter flere forsøk. Jeg har rengjort batteripolene, og sett etter dårlige jordingskabler, uten å finne noe tydelig feil. Jeg vurderer derfor å legge opp en ny jording mellom innslaget og karosseri. I tilegg får jeg opp sporadisk feil på kamsensor, men her må jeg ut med reg. reim og løpehjul for å få skiftet. Så jeg håper noen kan ha noen erfaringer og innspill om dette, før jeg evt må ut med 10 000 kr for å bytte sensoren, som igjen ikke er sikkert at vil løse problemet.
Takk på forhånd.

-Dodge dart 73' slant six, manuell.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 27. Jan 2026 12:13 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Når du så starteren her så skjønner du sikkert at dette kan by på problemer,snodig konstruksjon av en starter! var det en brukt starter eller en ny du monterte da? Kikket du på kransen hele veien rundt? Hender seg kamsensoren på disse ryker ja, går vel an og trikse til uten og ta av reima såvidt jeg husker? Er vel ei topp i dekslet? er vanlig vw diesel her?

68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Jan 2026 15:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Jeg monterte en ny ja. Dro kransen hele veien rundt og var kun et parti på 2-3cm som det var merker på, men ingen store skader. Jeg løsna sensoren og fikk akkurat flytta på gummiproppen i reg. dekselet, men ingen sjans å få ut sensoren igjennom der utenom å ha av reimhjulet desverre. Vw diesel ja.

-Dodge dart 73' slant six, manuell.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet