Begynte som sagt med eksosen, og det krever at mellomakselen er på plass, så da ble det skiftet kryss i til forsterket type, og dette er riktig måte og presse det ut på.
Har jo kommet et godt stykke på vei.
Startet med X-pipen, skal jo kappe ut høl, men ikke begrense størrelsen på røret, tror det skal bli tilstrekkelig åpning mellom.
Ferdig sveiset.
Da var det igang med å kappe inn i traversen, for å få hevet eksosen litt. Tok ikke mer enn tre cent. men det er bedre enn ingenting. Det blir jo det laveste punktet på eksosen. Tok en hel dag, inklusiv skraping, sliping og maling med benga.
Da var det ferdig punkta.
Skrinla de ferdig akselbøyene, og var rundt og kjøpte opp alle 90 benda i hele Vestfold, dårlig planlegging kanskje.
Var inne på tanken om å kjøpe ferdig hos Svendsen Eksos, men de skulle ha 2750,- for to, og de kunne jo selvfølgelig ikke garantere at de passa. Fant ut at jeg kunne lage de selv, og dette var det jeg brukte totalt.
12 stk. 90 bend, to til X-pipen, og fem til hver akselbøy, for å komme over, ut til siden, og bakover.
2 stk. 60 bend, etter traversen, til X-pipen.
2 stk. 30 bent, for å komme rett igjen.
2 stk. to meter rette rør.
12 x 79,- = 948,-
2 x 69,- = 138,-
2 x 69,- = 138,-
2 x 198,- = 396,-
Oppheng; 8 stk. x 30,- = 240,-
Klemmer; 6 stk. x 25,- = 150,-
da runder vi av til 2000,- for hele eksosanlegget, pluss potter, som jo kan variere litt i pris. Mine Race Pro Pypes, kostet ca. 600,- stk. eller $64.-
Pluss en drøy uke på jobben. (Mye tenketid) Ikke verst for et dobbelt 2.5" anlegg,helt ut til støtfanger bak.